Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan gikk nyttårsaften for deres firbente venner?


Nina

Recommended Posts

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Ingen problemer her!

Begge to var med ut kl 23 og ble værende ute med oss til 0.30. Masse raketter og bråk, men ikke noe problem for denne gjengen :D

Mala ville "ta" lunta på rakettene som lagde så fin sprake lyd. Og Enya var mest opptatt med å få hilse på alle som sendte opp raketter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta

JEG har ALDRI vært så STOLT før :D

Da vi skulle ta med Milo bort til to Irsk Settere i 18.tiden så smalt det som bare fy. Milo bare gikk sidnav meg og oppførte seg toppers..

Da vi kom fram til der vi skulle være så løp Milo inn og markerte seg på 4 forsekjellige møbler før ha lå seg ned.

I 12. tiden(når jeg var ute.)så lå han bare og sov heeele tiden. Til og med når kanonen til nabon'n ble skytt opp... ;)

den ene Irsk Settern blei så redd at hu tissa på seg, men Milo bare lå der ;)

HAR ALDRI VÆRT SÅ STOLT OVER HUND FØR ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relativt greit egentlig...Han var jo redd ,bevares,men ingen vill panikk heldigvis.Han hyperventilerte i perioder og var høy i stress -men forholdt seg blek men fattet.

Han var på do kl13 og ute og tisset raskt igjenn kl01.30 (etter store overtalelser).I dag har han vært ute en gang etter at mamma tok en sjefs avgjørelse og lempet han ut (vi startet dagen med raketter og det var fullstendig krise) Tror kanskje vi skal driste oss til en rask tur etterpå ,får se..

Grunnen til at det gikk så bra tror jeg var fordi pus tydligvis hadde en beroligende effekt og fordi mamman hans klarte å være totalt avvisende og likegyldig når han var på sitt værste -takket være god oppbacking på nyttårschatten =D>

Takk folkens! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG har ALDRI vært så STOLT før :D

Da vi skulle ta med Milo bort til to Irsk Settere i 18.tiden så smalt det som bare fy. Milo bare gikk sidnav meg og oppførte seg toppers..

Da vi kom fram til der vi skulle være så løp Milo inn og markerte seg på 4 forsekjellige møbler før ha lå seg ned.

I 12. tiden(når jeg var ute.)så lå han bare og sov heeele tiden. Til og med når kanonen til nabon'n ble skytt opp... ;)

den ene Irsk Settern blei så redd at hu tissa på seg, men Milo bare lå der ;)

HAR ALDRI VÆRT SÅ STOLT OVER HUND FØR ;)

=D> =D>

Flinke Milo! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG har ALDRI vært så STOLT før :D

Da vi skulle ta med Milo bort til to Irsk Settere i 18.tiden så smalt det som bare fy. Milo bare gikk sidnav meg og oppførte seg toppers..

Da vi kom fram til der vi skulle være så løp Milo inn og markerte seg på 4 forsekjellige møbler før ha lå seg ned.

I 12. tiden(når jeg var ute.)så lå han bare og sov heeele tiden. Til og med når kanonen til nabon'n ble skytt opp... ;)

den ene Irsk Settern blei så redd at hu tissa på seg, men Milo bare lå der ;)

HAR ALDRI VÆRT SÅ STOLT OVER HUND FØR ;)

Så flott å høre!! =D> O.T; Ble Milo redd raketter og skudd etter en skremmende episode, eller har han vært slik hele livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sov hunden seg gjennom nyttåraften, i buret sitt mens vi andre spiste, men når folk var ferdig med maten, var det slutt på og la han ligge alene i buret. Alle skulle kose med han, og han sov i fanget på "ekstramamman" min resten av kvelden.

Vi hadde dopet han ned. (Vet at det egentlig ikke er helt bra, men det er tydelig at vår hund har det bedre av og bli dopet ned den ene kvelden i året, og vi går aldri fra han da. Han er i nærheten av oss hele tiden, og er med oss ut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss gikk det veldig bra (som forventet he, he :wink: ). Vi hadde besøk men hun oppførte seg eksemplarisk. Brydde seg ikke om smellene idet hele tatt når hun var inne og sovnet i elleve tiden.

Så nå gjelder det bare å passe på at hun ikke får tak i rakettrester når vi er på tur [-X .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk det kjempebra. Første nyttårsfeiring for sheltien min. Han ville være med ut så vi lekte oss igjennom smellene og det gikk kjempefint. Han glemte å være redd :D

Terven min på 7 år er redd, men hun måtte være med ut. Klarte ikke å la vær når hun så hvor gøy mamma og valpen hadde det, så hun kom ut (hadde verandadøra oppe) og ville være med å leke. Det synes jeg var storartet av henne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta

Så flott å høre!! =D> O.T; Ble Milo redd raketter og skudd etter en skremmende episode, eller har han vært slik hele livet?

HiHi..:P

Det var etter en skremmende episode ja... :P

Men Nå, er bikkja helt på topp igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nyttårsaften i fjord brydde hun seg ikke om rakettene, men i år bjeffa hun litt når det verste begynnte (kl 12) men etter to bjeff la hun seg ned på beina mine og slappet av. Jeg var den eneste som var inne, og hun dilta bare etter meg hvorhenn jeg gikk.. Men det gikk egentlig veldig bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Det gikk bedre enn jeg trodde på selve nyttåraften. Da det smalt som værst lå hun ganske rolig under PC-bordet mitt mens jeg surfet meg inn i det nye året. Jeg hadde sprayet med DAP der, ellers i huset samt bruker DAP-plug-in. Hadde på musikk på anlegget også.

Men nå ligger hun og peser og stresser under bordet da det var noen som nettopp skjøt opp en hylende rakett. Så nå har jeg vært rundt i huset med DAP-sprayen igjen. Den virker i hvert fall. Hun blir så stressa av disse ulende lydene at det er ille. Og det virker som et enkelt hylende smell er værre enn da de skjøt opp en hel haug i natt. Hun har ikke spist ordentlig på flere dager. Men jeg får i henne frolic når hun er rolig og vi kan trene litt, så hun kommer ikke til å sulte ihjel..

Venter bare på at folk skal gå tomme for fyrverkeri.

Til neste år skal jeg få tak i CD og prøve å venne henne til lydene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med deres hunder ikveld? Vet at det er mange med valper som opplever nyttårsaften for første gang i år...

Ero har sovet gjennom nyttårsaften. La han i elleve tiden også gikk vi ut kl hal 12. Har vært innom å sjekket, men da sov han så søtt...

Odin snorket seg like greit gjennom denne, som forrige nyttårsaften han. ;) heldigvis!

Det var mere bråk i dagmorges, når han prøvde vekke en fyllasjuk matmor så han kunne få gå ut og tisse... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første nyttårsaftenen til pelsdotten, så var veldig spent på reaksjoner... Men da kvelden kom og kl slo 12 var han mer opptatt med å leke, enn rakketter.. Spisset ørene etter smellene som var rett utenfor huset selvsagt, men ingen tegn til stress eller redsel!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så bra som forventet ;)

Vi gikk ut med hundene rundt 22.00 - 22.30 og var i bakgården. Selvfølgelig måtte noen sende raketter like ved, noe som bråket veldig og varte lenge. Det kom som en ovveraskelse på alle, og Chica løp som en gærning rundt i bakgården og prøvde å komme seg ut ved å grave i gjerdet. stakkars jenta mi, aldri sett henne sånn før. tror jeg fikk litt panikk, for jeg burde holdt meg mer i ro.. Jeg tok henne i alle fall med inn, og da peip og skalv hun. vi fikk roet henne litt ned. Men kl.24.00, begynte jo smellene som verst. Da skalv hun litt, klarte å tisse på seg og gjemte seg på do, bort fra alle vinduene. Venninna mi og jeg prøvde bare og overse rakettene mens vi sang sing star. Da den verste bråket var over, gikk det mye bedre.

Ved 02.00 - 02.30 gikk vi ut en tur igjen. Det gikk ganske fint, hun gikk frivillig ut, møtte på en stor hund som hun hilste på og hun var helt fin egentlig. Litt smell der og da, men reagerte ikke så veldig. MEN, så uheldige som vi skulle være, var det noen idioter som sendte opp en ladning til(vi så aldri personene, det kom hele tiden som en overraskning), det gikk heldigvis mye bedre nå. Vi bare fortsatte å gå og late som ingenting. Men hun dro fælt og ville hjem!! Vi gikk også litt i bakgården, og det gikk også bra!

I tillegg gikk brannalarmen senere om natta..stakkars hundene, slitsom natt for dem!

jaja, får se hvordan det går neste år! Hun ble jo bedre utover kvelden, så kanskje det går bra.. Får håpe! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kan nå si dette var min værste nyttår. ;)

Diego stakk av og var vekke i 10 timer, inkludert kl.00.00.

Heldigvis fant han veien tilbake igjen tilslutt og har bare noen småsår.

(Men skal til dyrlegen alikevel, bare for å sjekke at alt er ok med han)

Så jeg er bare veldig overrasket at Diego ikke er stresset eller redd.

Så kan si jeg hadde det helt ****** i hele går, og tør ikke tenke på hvor redd Diego var kl.00.00. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kan nå si dette var min værste nyttår. ;)

Diego stakk av og var vekke i 10 timer, inkludert kl.00.00.

Heldigvis fant han veien tilbake igjen tilslutt og har bare noen småsår.

(Men skal til dyrlegen alikevel, bare for å sjekke at alt er ok med han)

Så jeg er bare veldig overrasket at Diego ikke er stresset eller redd.  

Så kan si jeg hadde det helt ****** i hele går, og tør ikke tenke på hvor redd Diego var kl.00.00. ;)

Uff da!!! ;)

Så forferdelig!!

Bra han er hjemme igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kan nå si dette var min værste nyttår. ;)

Diego stakk av og var vekke i 10 timer, inkludert kl.00.00.

Heldigvis fant han veien tilbake igjen tilslutt og har bare noen småsår.

(Men skal til dyrlegen alikevel, bare for å sjekke at alt er ok med han)

Så jeg er bare veldig overrasket at Diego ikke er stresset eller redd.  

Så kan si jeg hadde det helt ****** i hele går, og tør ikke tenke på hvor redd Diego var kl.00.00. ;)

Oisann... :-o Godt han fant hjem da! Misunner ingen den opplevelsen altså..mallen jeg hadde før, var og livredd raketter,og stakk av første gangen hun var ute for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kan nå si dette var min værste nyttår. ;)

Diego stakk av og var vekke i 10 timer, inkludert kl.00.00.

Heldigvis fant han veien tilbake igjen tilslutt og har bare noen småsår.

(Men skal til dyrlegen alikevel, bare for å sjekke at alt er ok med han)

Så jeg er bare veldig overrasket at Diego ikke er stresset eller redd.  

Så kan si jeg hadde det helt ****** i hele går, og tør ikke tenke på hvor redd Diego var kl.00.00. ;)

:-o :-o !!

Uff!! Så forferdelig..jeg hadde fått fullstendig angst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...