Gå til innhold
Hundesonen.no

Familien.


PrimaDonna
 Share

Recommended Posts

Joda, hehe, takk bare bra. Vi er hjemmesnekra. :) Hun biter ikke, hvis hun ikke blir provosert.

Ho hadde blitt:

1) Gjensatt i en bakhage. De nye som flyttet inn fant henne. Men ville ikke ha hund. Og slengte ut mat en stund.

2) Levert til en perrera og som nyyydeelig bedårende søt, tatt med hjem til familier tre ganger, og like raskt levert tilbake igjen.

3) Så kom vi, kunne ikke skjønne hvorfor den nusselige engelen fortsatt stod i perrera, hvor de fleste er bevis på at alle kan bli

elsket, uansett utseende.

Engelen sovnet i minstejentas arm, og vi bestemte oss.

"Ja, hun er tilbakelevert tre ganger, så går det ikke hos dere blir hun avlivet" :) Sa perrera-eieren. Hyggelig gjort.

Var det ikke for minstejentas ekstremt høye motivasjon... :wub: men vi fikk det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Campos, store områder med fjell og sand, kaktus, for turer og trening og skue utover Atlanterhavet. En dag i uken jaktes kaniner med galgos, andre hunder forbudt eller i bånd. Men det er nok av plass, og jaktdagen er ulik for ulike områder, alltid et sted å dra på impulsen.

Campos Paradis:

post-11846-0-63314400-1360886803_thumb.j

post-11846-0-12286900-1360887056_thumb.j

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaring.

Ingen erfaring fra profesjonelt hundehold/sport/bruks eller kurs- likevel har vi drevet med ulikt, hentet fra det som kom inn med morsmelken - og fantasi. Vi bruker ca 1,5 t daglig med hunden i fokus, i helger mer, pt bruker vi mye mer fordi vi har valp. Det var hunder i oppveksten, mye boarder collies, brukt til gjeting, elghund, og fuglehund til jakt. Ikke noe kosedyr, de var til bruks og hadde sin jobb. Når vi unger måtte komme til gamletante fordi tispen hadde fått valper, var det ikke for at vi skulle kose oss nei, men for at valpene skulle "bli vant til folk". Men koselig var det jo, men ingen kjære mor, det var på hundens premisser. Hva visste folk før i tiden-vi fikk ikke lov å løfte valpene opp! Det viktigste var at vi koste med moren (ble sagt).

Så det er feil å si "ingen erfaring" fra brukshund. De hunder jeg erfarte ble brukt til gjeting og jakt.

Min sterkeste side er å merke fort "dette har jeg ikke vært borti før" - bli usikker.

Vi er tre jentene som bruker mest tid på hund. Ungene er tolv og fjorten. Den yngste har best dreis på sakene, har alltid brukt mye tid på hund. Vi har passet mange valper og voksne.

Lek, trening, triks, hjemmelagde "aglilty" baner. Og det har blitt mer og mer tid til hundene, og "har ikke tid" hvis det er andre ting, så nå skal hun få bryne seg på valpen vi har fått. Vi bestemte for seks år siden, å kjøpe en tispe fra brukslinjer. Med den schäferen vi har fra før så, må jeg være verdens verste valpekjøper. - Han er bare en kremhund av de sjeldne. Syns jeg, men det teller ikke, andre sier det. Lager egen skrytetråd om han :ahappy:

Håper dette er litt oppklarende ang erfaring med hunder. Og setter virkelig pris på dette norske forumet!!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Hei,

Dere har en som ligner? Hadde vært kjekt å se bilde!

Ch.Darwin er renraset Siameser. De har ikke samme fjeset her, som de jeg har sett i Norge. Andre utseendeforskjeller også. Men 100% symmetri i farger.

Personligheten til siameser har de absolutt. Og samme type pels. Veldig populære, men vanskelig å få tak i. Selges for 500€, vi fikk vår for 300€. Charming skjeløyd. :)

Siameserene selges ikke med stamtavle, ingen driver utstilling, de er bare populære katter fordi de er så menneske-kjære. Personligheten deres. Om det stemmer vet ikke jeg, men det sies typen har god helse.

De tar bilde av parringen. Kattene har chip og pass. Bilde av hele kullet ved 8-10 ukers alder, og kullet moren og faren kommer fra.

(Det er til og med vanskelig å få tak i schäfere med stamtavle her).

Se ikke bort fra at dere har en katt med mye siameser-blod i! Hvis samme typen er populær i området dere bodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googlet "fotos siamese" (spansk) og "imágenes" (bilder). Om du får opp samme når du googler via google.es vet ikke jeg. Men der er det mange siamesere prikk lik Darwin. Til og med en skjeløyd-kunne gjerne vært han, men det er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Hei,

Dere har en som ligner? Hadde vært kjekt å se bilde!

Ch.Darwin er renraset Siameser. De har ikke samme fjeset her, som de jeg har sett i Norge. Andre utseendeforskjeller også. Men 100% symmetri i farger.

Personligheten til siameser har de absolutt. Og samme type pels. Veldig populære, men vanskelig å få tak i. Selges for 500€, vi fikk vår for 300€. Charming skjeløyd. :)

Siameserene selges ikke med stamtavle, ingen driver utstilling, de er bare populære katter fordi de er så menneske-kjære. Personligheten deres. Om det stemmer vet ikke jeg, men det sies typen har god helse.

De tar bilde av parringen. Kattene har chip og pass. Bilde av hele kullet ved 8-10 ukers alder, og kullet moren og faren kommer fra.

(Det er til og med vanskelig å få tak i schäfere med stamtavle her).

Se ikke bort fra at dere har en katt med mye siameser-blod i! Hvis samme typen er populær i området dere bodde.

hei og beklager, jeg så ikke at du hadde svart meg før nå :) åh så det er en siameser altså! pusen vår er nok en mix, vi har fått høre at mange av kattene i området hvor vi bodde var en spesiell type gatekatt, som ligner litt på siamesere, ihvertfall den typen du nevner. vi vet ikke hvor gammel hun er ettersom hun bare kom inn i hagen våres dagen vi flyttet inn, men huseier trodde at de som bodde der før oss hadde kjøpt henne som kattunge og latt henne bli igjen da de reiste hjem til norge. og dette er snart 10 år, så hun begynner å dra på årene :D

veldig fin liten tuppelure som prater enormt mye! vi får aaaldri være i fred på do eller på soverommene oppe, hun har lært seg å åpne dører nemlig. :)

P1019707.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og beklager, jeg så ikke at du hadde svart meg før nå :) åh så det er en siameser altså! pusen vår er nok en mix, vi har fått høre at mange av kattene i området hvor vi bodde var en spesiell type gatekatt, som ligner litt på siamesere, ihvertfall den typen du nevner. vi vet ikke hvor gammel hun er ettersom hun bare kom inn i hagen våres dagen vi flyttet inn, men huseier trodde at de som bodde der før oss hadde kjøpt henne som kattunge og latt henne bli igjen da de reiste hjem til norge. og dette er snart 10 år, så hun begynner å dra på årene :D

veldig fin liten tuppelure som prater enormt mye! vi får aaaldri være i fred på do eller på soverommene oppe, hun har lært seg å åpne dører nemlig. :)

P1019707.jpg

Så nydelig pusekatt… :heart:

Og historien høres sannsynlig, den er kjøpt som kattunge. Men nå må ikke kanarierne skryte på seg, at det er deres katt :lol: for de finns på fastlandet også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...