Gå til innhold
Hundesonen.no

Vanlig å hoppe over løpetid?


Recommended Posts

Ja som noen vet så venter jeg på løpetid hos tispen vi ønsker valp ifra. Men det drøyer. Denne tispen hadde aldri vært sen før, men jeg lurer på hvor vanlig er det egentlig at tisper hopper over en løpetid? På mine tisper kom alltid løpetiden til noenlunde samme tid. Er det slik at hvis de hopper over en, så kommer neste til normal tid, eller vil den kunne komme nårtid som helst?

Noen nevner stille løptid, hvor vanlig er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt et tilfelle hvor en av tispene hoppa over løpetida si, dette var i fjor vinter etter at hun fikk seg en ufrivillig tur på havet, da sa det helt stopp. Månedene gikk, så regnet med at den kom når neste løpetid skulle komme (Hun har hver 6. mnd) Men så kom den plutselig på NKK utstillinga i Harstad, 2 sekunder før vi skulle i ringen. Hoho, det var gøy det. Forventa den ikke før om minst 3 mnd. Så det hele ble litt forandret, men den har kommet punktlig etter det igjen.

Usikker på hvor vanlig stille løpetid er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt å utsette, hoppe over og å ha stille løpetid (løpetid uten blod og/eller brunst). Husk at tispen er godt over middelalder, så det er ikke rart om hormonene ikke helt henger med lengre ;) Tålamod heter pålegget ditt fremover.

Jepp, så enkelt og såååååååååååå kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...