Gå til innhold
Hundesonen.no

Erfaring med tannskrap hos veterinæren?


Red Merle
 Share

Recommended Posts

Hvor er det du drar Pippin & Symra? jeg bruker Heimdal.

Blir uvant for meg dette, har aldri pusset en tann eller fjernet noe stein. Spent på om råforing hjelper altså, men eier har sagt at rasen er ille på dette og erne fjerne første gang når de er rundt året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Det er mulig å få skrapa tennene hos veterinær uten sedering også. Forrige hunden min gjorde jeg det på ca en gang i året. Hun var en veldig grei sak som stolte 100% på at det jeg sa var greit var greit uansett hvor ekkelt eller vondt det ble. Så vi la henne på bordet, jeg holdt og de skrapa. Noen ganger brukte de den mentallgreia som holder munnen oppe, noen ganger holdt jeg oppe munnen. De tar ganske hardt i, så jeg vil si de aller, aller fleste hunder har best av å få sove når det gjøres (veterinær har kanskje best av at de sover også :P). Han jeg har nå har ikke trengt det enda (4,5 år), men han kommer jeg ikke til å kreve å få gjort det uten sedering. Han er veldig grei hos veterinær og kan fint håndteres, men tannskrap uten sedering tror jeg blir mere styr og værre enn å gjøre det samme sedert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...