Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden biter andre hunder


Raya
 Share

Recommended Posts

Hei igjen!

Nå har vi hatt kosegrisen vår siden november. Alt går strålende flott, men vi har ett problem!

Han biter. Vi har sosialisert han masse, og det er spesielt fire andre hunder vi er mye med, fordi det er nære venner.

Han har biti alle av de. En gang bare, men en gang for mye. Det er kun en av gangene han har vist tegn til at nå kommer det til å skje, men da kom tegnet for sent til at vi fikk gjort noe..

2 av gangene var det fordi han er eiersjuk. Samboeren var dum og tok frem godis, med en annen hund til stede, og det ville ikke hunden vår ha noe av.. Så han glefser og biter men så er det ferdig.

De to andre gangene var det masse leking med de først, og så blir han liksom lei, glefser til, og ferdig. Men så kan de leke masse igjen etterpå, og når han blir lei da, så bare går han.

Han har til nå bare biti en gang per hund. (Gud så teit setning)

Hva kan vi gjøre for å unngå dette? Vi har meldt oss på kurs, men foreløbig var det ikke noe ledig. Hva kan vi gjøre i mellomtiden for å unngå dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor hardt har han bitt de? Er det snakk om skader her?

Det enkleste i min verden, er å unngå å sette de opp i slike situasjoner. Dvs ikke ha godis/leker/andre ressurser tilstede når det er fler hunder, dersom de kan krangle om det.

Lek som går overstyr, stopper jeg lenge før det går så langt. Evt så går vi tur sammen, uten at hundene får møljeleke. Og da evt i bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ett bitt, to av gangene har den andre hunden begynt å blø.. Men ingen store skader, sånn at det må sys..

Skjedde sist i dag, da nabohunden kom seg løs.. De leka masse sammen mens jeg gikk bort for å si ifra til eierene.. Hadde leka i kanskje to min. Min var i bånd, og plutselig som lyn fra klar himmel beit han..

Edit: skrivefeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...