Gå til innhold
Hundesonen.no

Biter på seg selv


MariaK
 Share

Recommended Posts

Jeg hentet valpen min i går, og til nå har alt gått greit :)

Det eneste jeg er litt bekymra for er at han driver å biter på sine egne labber og klynker. både for og bakbeina, virker ikke som det er noen spesiell labb som bites på. Jeg prøver å distrahere han når han gjør det og få han til å leke med meg eller noe annet, det virker litt, men han er ikke så veldig intressert i tyggelekene han har fått. Jeg tenkte å kjøpe noe tyggesnacks til han i dag som han også kan spise, kanskje det vil hjelpe? Noen tips til hva som er greit å gi til en liten valp? Struper?

Er dette helt normalt eller burde jeg få det sjekket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge siden er det labbene ble barbert? Hvis det er veldig nylig, kan det være litt sårt, alt ettersom hvor kort han er barbert, maskina var, skjæret var. Hvis det er lenge siden, så kan det være at pelsen er for lang, sånn at det tugger seg, enten fordi det er vått eller fordi han har snø/grus der.

Det var min første tanke, ihvertfall :) Mellompuddelen her biter også på labbene sine når hun er nybarbert eller pelsen blir for lang og møkkete der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smører alltid labber og ansikt med ringblomstsalve etter barbering for å lindre evnt småkutt og kløe. Ringblomstsalve er helt ufarlig om hunden skulle slikke det i seg og den trekker raskt inn i huden så det blir ikke klissete merker på møbler og gulv.

Hilsen denne hønemoren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...