Gå til innhold
Hundesonen.no

Matlei hund?


presa
 Share

Recommended Posts

Hei. jeg passer en hund for en bekjent. og skal passe denne i 2 mnd! men jeg har nå fått et problem! Hunden nekter plent og spise tørrfor! den er vant til Eukanuba og har det stående her, men det er null interesse for dette! hvor lenge kan det gå før jeg trenger og bli bekymret? får ikke vom og hundemat før om 14 dager.. så har ikke så mangen andre alternativer her! forslag mottas med stor takk! hunden det gjelder er en schæfer tispe på 2 år har hatt henne her i 3 uker til nå! kan feilen være at jeg rett og slett har foret med vom og hundemat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss hunden er litt dårlig på og spise i utgangspunktet så blir det nok en nedtur og gå fra vom og hund til tørrfor, ja. Det eneste tipset jeg har er faste måltider morgen og kveld og ingen mat tilgjengelig utenom da. Spiser hun ikke forsvinner maten og blir borte til neste måltid. Og minimer bruk av godbiter i mellom. Så spiser hun nok når hun blir sulten nok. Jeg har hatt en slik selv og det kan ta tid før de spiser, men det får være opp til dem da så lenge de får tilbudet. Grunnen til at maten ikke skal være tilgjengelig hele dagen er for at mange da spiser mindre. De spiser en kule her og en kule der, akkurat nok til og ikke dø av sult, men langt unna det de burde spist. Er det 12 timer siden sist så er som regel matlysten større og de lærer etterhvert at det lønner seg og spise mens de har muligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...