Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan prioritere i treningen?

Recommended Posts

Skrevet

Åh, alle øvelsene i bruks bare surrer rundt oppe i hodet mitt som en eneste stor masse av ting som skal læres inn og jeg vet ikke hvilken ende jeg skal begynne i eller hvordan jeg skal få det sortert.

Jeg håper å få startet i D i år, helst rundering. Opprykk og start i klasse C hadde også vært kjekt. Konkurransenerver og helse bruker å sette en stopper for planene mine, men om jeg nå skulle se litt bort i fra det og prøve å lage en slags plan eller i allefall ha det klarer i hodet mitt hva som bør trenes på, så hadde det vært bra.

En ting er jo å bli klar til konkurranser i år, en annen ting er å starte på øvelser i de høyere klassene som tar tid å få stabil. Hvordan er det lurt å prioritere? Å trene hund kan fort bli en fulltidsjobb om man vil, men det er noe med å trene effektivt og ha realistiske planer og mål. Alt trenger ikke være perfekt, prøver jeg å minne meg selv på ;) Så da må man prioritere og spørsmålet blir; hva er viktigst å legge energien på? Hvordan kan jeg planlegge treningen min?

Blir takknemlig for tips og tilbakemeldinger! Trenger å få den surrende massen omgjort til orden og system :)