Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikring


Havardr
 Share

Recommended Posts

Hei!

Henter meg en liten scæfertispe om 20 timer(!) og har nå det meste på stell, men det jeg mangler er å velge et sted for forsikring.

Har søkt litt på forumet, men ikke kommet frem til så mye lurt.

Noen som har konkrete tips og erfaringer med selskap?

Har sjekket ut og fått pris hos følgende:

Dnb: 2250,- året for 30000 i vet. Og 12500 ved tap

If; 6643,- året for 30000 i vet og 12000 ved tap

Agria: 2722 pluss nkk-rabatt i året for 30000 i vet. Og 0,- ved tap (15% + 1300 i egenandel)

Gjensidige: 4313,- for sin hund pluss tidligere, dekker 30000 vet. 12000 ved tap, 4000 medisiner, 5000 rehab. Venter på nytt tilbud fra dem på "vanlig" forsikring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begge mine forsikret i Agria, og det var ikke noe problematisk med direkteoppgjør når vi var hos veterinæren med Kiwi på julaften, eller når jeg nettopp var hos veterinæren med Minion.

Har til nå egentlig bare positiv erfaring med Agria, selv om det har vært surt at de ikke dekker HD når en av foreldrene hadde C hofter (senere D hofter), eller hvis du forsikrer etter 4 mnd, men det er jo forståelig. Men fortsatt kjipt.
De dekket undersøkelsen som kom fram til HD diagnosen på Khal da, og avliving.

Så det er min erfaring med de, har ikke noe tips da.

Brukte Gjensidige på Diego for mange år siden, og har egentlig ingenting negativt å si om de, men de har blitt så dyre i forhold til Agria nå.

Edit: Jeg betaler vel ca 4800 +- kr i året for begge to. Da har jeg Liv 13000 kr på Minion, 12000 kr på Kiwi, og 1400 kr + 10% på begge to. 30 000 kr veterinær. Også har jeg spesial på Minion..

Endret av Taz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste synes jeg når før man tegner ny forsikring er å lese vilkårene NØYE og se på litt mer enn bare prisen...

Alt for mange som tror de har en supergod forsikring som oppdager et de ikke har dekning for divesre ting, som kanskje andre selskap dekker.

Alle selskap har fornøyde og missfornøyde kunder...

Vi hadde IF før, og var i og for seg fornøyd, men da dekket de kun opptil 9000 kr årlig i veterinær, noe som er småpenger om uhellet er ute.

Har kjempegod erfaring med Gjensidige på hesteforsikring, men da jeg satte Gjensidige opp imot Agria med omtrent samme dekningsområder, så vant Agria overlegent på pris.

Har hatt Agria i noen år nå, hatt en del stort og smått på ene av mine fire hunder.

Aldri noe problem med utbetalinga, og etter at jeg bytta veterinær, og har direkte oppgjør, så er det ikke så farlig at de nok har lengre behandlingstid enn Gjensidige.

3 av mine 4 hunder koster ca 2100 kr pr år for utvidet liv og utvidet veterinær + medisin og rehab.

Da har de en verdi på 12 000 kr pr stk.

Sistemann har en verdi på 20 000 kr, og er en rase med mer sykdom, så han koster for samme dekning like over 3300 kr årlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mye erfaring da jeg aldrig har hatt behov for og bruke forsikring, men jeg har hørt utrolig mye dritt om agria av venner og kjente. Det går ofte på at de ikke vil betale og eier ender opp med og sitte der med store utlegg selv og da er litt av poenget med forsikring borte..

Gjensidige har jeg hørt mye bra om, men de er som regel litt dyrere, men det er jo værdt det om de faktisk fungerer. En tusenlapp ekstra i året er mye bedre enn og plutselig sitte der med en regning på 10000 som man må betale selv.

Dnb ser jo ut til og ha den beste prisen utfra lista de, men jeg vet ikke så mye om hvordan de er eller hva som ligger i den pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Og egenandelen på de andre forsikringene,. greit å få med seg?

Jeg sa opp Agria i fjor da de skrudde opp premien på schäferhund godt over 50% sånn uten videre over natta, fortsetter de sånn blir det ihvertfall dyrt. Byttet til Tryg da jeg også fast egenandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder forsikringer kan det jo lønne seg økonomisk å ha mange forsikringer samlet på et sted. Så om man allerede har 3-4 forsikringer i Gjensidige kan det sikkert lønne seg å ha hundeforsikringen der også.

Vi har Gjensidige, men har ikke hatt bruk for det enda, så vet ikke hvordan det fungerer sånn i praksis. Men det er ikke så dyrt i året for oss. Men kanskje litt avhengig av hvilken rase man har da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...