Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund og barn - hvilken bil?


Lilo
 Share

Recommended Posts

Det ER veldig smart, for selv om E. edge duo er en god vogn, så er det en traktor å regne når du skal frakte den i bilen.. En god vogn 2 som er mindre, lettere og mer kompakt å ha i bilen er gull verdt om man vil beholde bilen :)

Tell me 'bout it! Jeg har ikke noe annet valg enn å drasse med meg den tunge greia med bag som må demonteres og settes på plass for hver gang den skal ut og inn i bilen. Og den tar jo nesten ALL plass :P Ikke kan jeg bytte helt enda heller, for ungen er jo bare 2,5 mnd, men til høsten tenker jeg. Hihihiii

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Semitrailer - det er hvertfall eneste løsningen jeg ser når vi skal ha med oss småttis med vogn og stasj, og tre bikkjer. :lol:

Men jeg skal hvertfall overtale bonden til å se mer på caravellen.

Jeg har faktisk tittet litt på Chevrolet - men det blir kanskje for lite med 3 bikkjer?

Den er litt sexy syns jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordel med touran ol biler er jo at du kan slå ned eller ta ut seter.

I peugot 5008 kan du slå ned og det blir flatt. Dermed montere bur baki og kan ha vogn om du slår ned et par seter eller ett liksom.

Hvor sikkert er det for ungen å ha en vogn ved siden av seg når man kjører om noe først skulle skje :) Spesielt en slik vogn som edge duo der hjulene kan taes av, mange små deler ved stort presspunkt, stålgreier i understellet osv... Litt av poenget med å være så nøye med sikkerheten på de andre punktene blir borte da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttig tråd. Selv kjører vi rundt i en Scoda Octavia, den er jo ganske grei størrelse i forhold til mange andre biler, men det er akkurat plass til to bilbur der. Om noen år må den nok byttes ut i noe større, om vi skal ha med oss noen småtroll med diverse utstyr.

Vi er avhengig av 4-hjulstrekk for å komme oss hjem på vintern, så mange modeller som ryker på grunn av det. Biler som vi har vurdert er VW Caravelle eller Mercedes Vito (da som 5-seter). Da vil vi få god plass bak. Vi har også lyst på Landcruiser, men generelt i SUV så er ikke bagasjerommet så stort som man skulle tro sett fra utsiden. Har man fem seter må man nesten lage et smart system bak, der man deler opp rommet i høyden. Da får man fint plass til vogn under og hunder over en hylle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stor er denne vogna egentlig ? :lol:

Jeg kjører -95 Spacewagon... 2 voksne fremme- med lange bein (setene helt bakerst), 2 på snart 2 og en på 3år i hvert sitt bakovervendte sete i baksetet, Bikkja på 35 kg. i eget bur baki, pluss Tvillingvogna og Reisetrille. Jo, det er helt sant- vi får plass alle sammen :) Men nå skal det nevnes, at den minste av tvillingene fremdeles passer i sitt bakovervendte 0-12kgs sete- mens de andre to har hvert sitt monstrøse Cosmic Comfort sete. Og plenty med beinplass. Cluet i bilen min er at det er en 7-seter (de to bakerste fungerer bare som bagasjeromsunderlag...) noe som gjør at bakseteryggene kan legges både forover og bakover, og bakseterekken kan sklis forover og bakover. Så nå er de på maks tilt bakover, noe som gir ungene uovertruffen benplass siden de allerede sitter så høyt i setene sine.

Så fleksible bakseterygger er alfa-omega for bakovervendte seter. Det sagt, svigers, som kjører rimelig ny Hyundai Santa Fe (også med fleksible bakseterygger), har mye mindre plass enn meg. Og den bilen er dobbelt så stor- utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor sikkert er det for ungen å ha en vogn ved siden av seg når man kjører om noe først skulle skje :) Spesielt en slik vogn som edge duo der hjulene kan taes av, mange små deler ved stort presspunkt, stålgreier i understellet osv... Litt av poenget med å være så nøye med sikkerheten på de andre punktene blir borte da.

Det er helt rikigt. Det er uaktuelt å ha verken vogn eller hund i baksetet, det har jeg allerede blitt anbefalt :S Helt på trynet altså. Jeg setter ikke engang handleposer bak sammen med baby :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart :)

Jeg håper å kunne holde meg til 70 000, men ser at jeg må være villig til å nå 90 000 hvis jeg skal ha en som ikke har gått jorden rundt 10 ganger :P Har ingen spesielle krav til utstyr annet enn air condition. Helst bensin og manuell :)

Det er en utfordring å få f.eks en Touran med bensin til den prisen, dessverre. Det som jeg vil anbefale å tenke på når det kommer til biler i den prisklassen er egentlig at bilen er godt fulgt opp med servicer etc slik at risikoen er mindre for at det har samlet seg opp masse smårusk som dukker opp hele tiden i steden for hvilken bil det er.

Viss du kan finne en bil hos forhandler følger det garanti med og det kan være en fordel, dessuten kan man forlange en service viss den snart kommer. Bruktbilforhandlere hvor alle bilene står ute som ikke er merkeorientert har jeg dårlige erfaringer med gjenerelt sett selv om det selvfølgelig ikke gjelder alle, der er det mer skjule feil og fikse problemer med nødløsninger ofte enn reelle varige reparasjoner.

C5 får man mye bil for pengene ettersom mange er skeptsik til en brukt Citroèn selv om den modellen kommer bedre ut enn de de mest populære bilene i den klassen på holdbarhet. Her et godt eksempel, riktignok med diesel, men hos merkeforhandler med garanti og servicehistorie, jeg ville forlangt ny service da det er bare 4000 km til neste gang, og spør når intervallet for skifte av registerreim er, det er nemlig 120.000 på en del modeller og bør følges nøye, koster en del. Denne er også utstyrt med "Hydraactive" fjæring, da kan den senkes (er en knapp når man åpner bagasjeluka) for å lettere laste inn tunge ting: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=38954899

Bare et eksempel det der, vet ikke hvor aktuelt for dere nå.

Opel Vectra har også gått litt i glemmeboken for mange i det siste, den siste var veldig rommelig innvendig. Viss du kan prute denne ned 10000 kroner så kan det kanskje være noe?: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=39185429

Eller hos merkeforhandler: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=39114519

70000 kroner: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=38721480

Bare litt til inspirasjon en tidlig mandag morgen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to vogner. En Emmaljunga City Cross Combi Duo og en bytrille med justerbar rygg. Den siste tar sånn ca ingen plass når den er slått sammen og A foretrekker faktisk denne. Jeg synes Emmaljunga er bedre å trille , men med mindre vi skal på veldig lange turer er sportstrillen mer enb bra nok. Jeg ville sett på en ny vogn i stedet for bil, sånn rent økonomisk hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Men alvorlig - du får tilbake hunden om 1-2 år? Barnet er født i oktober i fjor - dvs. at han vil være ett og ett halvt eller to og etthalvt når du eventuelt får tilbake hunden.

Da trenger vel ungen strengt tatt ikke særlig mer enn en sånn paraplytrille eller? Og de tar jo ikke stor plass - men klart, dere planlegger kanskje flere og da er det jo greit med stor bil. Citroen c5 er stor og praktisk men ikke sånn lastebilfølelse som Caravellen. Chrysler likeså - god plass til både folk og fe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en utfordring å få f.eks en Touran med bensin til den prisen, dessverre. Det som jeg vil anbefale å tenke på når det kommer til biler i den prisklassen er egentlig at bilen er godt fulgt opp med servicer etc slik at risikoen er mindre for at det har samlet seg opp masse smårusk som dukker opp hele tiden i steden for hvilken bil det er.

Viss du kan finne en bil hos forhandler følger det garanti med og det kan være en fordel, dessuten kan man forlange en service viss den snart kommer. Bruktbilforhandlere hvor alle bilene står ute som ikke er merkeorientert har jeg dårlige erfaringer med gjenerelt sett selv om det selvfølgelig ikke gjelder alle, der er det mer skjule feil og fikse problemer med nødløsninger ofte enn reelle varige reparasjoner.

C5 får man mye bil for pengene ettersom mange er skeptsik til en brukt Citroèn selv om den modellen kommer bedre ut enn de de mest populære bilene i den klassen på holdbarhet. Her et godt eksempel, riktignok med diesel, men hos merkeforhandler med garanti og servicehistorie, jeg ville forlangt ny service da det er bare 4000 km til neste gang, og spør når intervallet for skifte av registerreim er, det er nemlig 120.000 på en del modeller og bør følges nøye, koster en del. Denne er også utstyrt med "Hydraactive" fjæring, da kan den senkes (er en knapp når man åpner bagasjeluka) for å lettere laste inn tunge ting: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=38954899

Bare et eksempel det der, vet ikke hvor aktuelt for dere nå.

Opel Vectra har også gått litt i glemmeboken for mange i det siste, den siste var veldig rommelig innvendig. Viss du kan prute denne ned 10000 kroner så kan det kanskje være noe?: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=39185429

Eller hos merkeforhandler: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=39114519

70000 kroner: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=38721480

Bare litt til inspirasjon en tidlig mandag morgen :ahappy:

Åh, så mange gode tips! Rene bileksperten ;)

At service er fulgt opp er veldig viktig. Der har jeg gjort et bomkjøp tidligere.

Men ellers så er det mang ok biler på finn, så lenge man er skeptisk og har med seg noen som vet hva man skal se etter og spørre om :)

C5 er verdt en titt.

Og hvis de fleste Touran hår på diesel, blir det dyrt å få tak i en på bensin, ja. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to vogner. En Emmaljunga City Cross Combi Duo og en bytrille med justerbar rygg. Den siste tar sånn ca ingen plass når den er slått sammen og A foretrekker faktisk denne. Jeg synes Emmaljunga er bedre å trille , men med mindre vi skal på veldig lange turer er sportstrillen mer enb bra nok. Jeg ville sett på en ny vogn i stedet for bil, sånn rent økonomisk hehe.

Rent økonomisk er det jo mye billigere å kjøpe ny vogn, ja. Hehe.. Men bilen jeg har nå har allerede gått langt over 300 000 og skrangler og hoster fælt, så det ser ut til at det blir ny bil innen 2 år uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alvorlig - du får tilbake hunden om 1-2 år? Barnet er født i oktober i fjor - dvs. at han vil være ett og ett halvt eller to og etthalvt når du eventuelt får tilbake hunden.

Da trenger vel ungen strengt tatt ikke særlig mer enn en sånn paraplytrille eller? Og de tar jo ikke stor plass - men klart, dere planlegger kanskje flere og da er det jo greit med stor bil. Citroen c5 er stor og praktisk men ikke sånn lastebilfølelse som Caravellen. Chrysler likeså - god plass til både folk og fe.

Haha.. Paraplytrille.. Ser for meg en liten dukketrille jeg da :P

Men jeg kommer nok til å kjøpe en liten reisetrille, og heller garantere at jeg får plass til både bur og trille bak der. Problemet er hvis vi skal trille langt. Da vil jeg ha den solide edge duo som også er god å sitte i :)

Mamma hadde svær Chrysler en gang, men hun likte ikke den. Hvis den får uten automat er den ellers veldig god å kjøre og good plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttig tråd. Selv kjører vi rundt i en Scoda Octavia, den er jo ganske grei størrelse i forhold til mange andre biler, men det er akkurat plass til to bilbur der. Om noen år må den nok byttes ut i noe større, om vi skal ha med oss noen småtroll med diverse utstyr.

Vi er avhengig av 4-hjulstrekk for å komme oss hjem på vintern, så mange modeller som ryker på grunn av det. Biler som vi har vurdert er VW Caravelle eller Mercedes Vito (da som 5-seter). Da vil vi få god plass bak. Vi har også lyst på Landcruiser, men generelt i SUV så er ikke bagasjerommet så stort som man skulle tro sett fra utsiden. Har man fem seter må man nesten lage et smart system bak, der man deler opp rommet i høyden. Da får man fint plass til vogn under og hunder over en hylle.

Se på Mitsubishi L300 :) I den har pappa nå bur til 4 vorstehhunder bak, og plass til ski, masse bagasje(har laget et eget "opphøyd gulv". Kan forklare om dere er mer interessert). osv. Også er det 5 seter. Selvfølgelig 4hjulstrekker, og kommer frem "over alt". Denne kjører han med rundt på alle jaktprøver alle årstider. Han har nå sin tredje av denne typen bil, og er den eneste han finner "perfekt" til det han trenger.

Men den ser jo kanskje ikke like bra ut som andre biler gjør. Men du får plass! :P Alt for en smak!

http://www.finn.no/finn/car/used/result?CAR_MODEL/MAKE=787&CAR_MODEL/MODEL=1196

Ikke er de drit dyre heller! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde å scoda octavia. men syntes den blei for liten med 3 hunder, og et barn. Vi har kjøpt ford galaxy. kjempe go plass i bak sette, stort og godt bagasjerom (men vi har bare to hunder nå) er kjempe fornøyd (jeg som aldri har vert ford menneske)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer i alle fall for å bytte vogna, som mange her nevner. Vi prøvde den bak i vår bil men kunne bare glemme det - den er svææær.

Vi hadde akkurat samme puslespillet som dere. Vi startet med å finne ut hvor stort hundeburet måtte være og hvordan bilen måtte være for at vi kunne utnytte plassen best mulig. Noen har jo blant annet sånne hjul"ting" (tilgi meg, jeg er skikkelig jentete på det her) som stikker opp og ødelegger mye av plassen i stasjonsvognene.

Vi endte opp med en opel vectra som var noe av det største vi fant i den kategorien (kikka på V70 og, men den ble for dyr for oss). Vi har et Hercules Milan L=93,5cm B= 54,5cm H=68,6cm, til en golden retriever. Bilen er en 2005-modell og kostet 70k. Så begynte barnevognjakten og vi fant fort ut at TFK joggster twist var av de minste og dessuten en veldig god vogn. En helt annen kategori enn den svære du har. Der går faktisk vogna liggende ved siden av bilen. Så i den første perioden kan vi ha vognbagen oppå og etter det kan vi ha bagasje der. Ganske greit med plass faktisk.

Her med hopphinder og skrot i bilen:

252220_10151253620557225_1349213490_n.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer i alle fall for å bytte vogna, som mange her nevner. Vi prøvde den bak i vår bil men kunne bare glemme det - den er svææær.

Vi hadde akkurat samme puslespillet som dere. Vi startet med å finne ut hvor stort hundeburet måtte være og hvordan bilen måtte være for at vi kunne utnytte plassen best mulig. Noen har jo blant annet sånne hjul"ting" (tilgi meg, jeg er skikkelig jentete på det her) som stikker opp og ødelegger mye av plassen i stasjonsvognene.

Vi endte opp med en opel vectra som var noe av det største vi fant i den kategorien (kikka på V70 og, men den ble for dyr for oss). Vi har et Hercules Milan L=93,5cm B= 54,5cm H=68,6cm, til en golden retriever. Bilen er en 2005-modell og kostet 70k. Så begynte barnevognjakten og vi fant fort ut at TFK joggster twist var av de minste og dessuten en veldig god vogn. En helt annen kategori enn den svære du har. Der går faktisk vogna liggende ved siden av bilen. Så i den første perioden kan vi ha vognbagen oppå og etter det kan vi ha bagasje der. Ganske greit med plass faktisk.

Her med hopphinder og skrot i bilen:

252220_10151253620557225_1349213490_n.jp

Tusen takk for bilde! :D

Da fikk jeg litt større inntrykk av plassen i bagasjerommet, og jeg har allerede bestemt meg for en Opel Vectra :D

Det er den eneste bilen innenfor min prisklasse som har goood bagasjeplass, i tillegg er det som du sier, helt firkantet. Uten disse... Greiene (Hjulbunn? Er ikke så god på bil jeg heller) som tar plass. Dessuten syns jeg den er rålekker.

Jeg skal i butikken denne uken å kikke litt på en TFK joggster twist og Quinny Zapp. Blir nok tfk, for den har lufthjul i tillegg til helt håndtak og er litt penere :) blir vanskelig med en hund som drar i bånd og en virre vogn. Men vi er heelt nødt for å trene på å gå pent i bånd med barnevogn altså :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for bilde! :D

Da fikk jeg litt større inntrykk av plassen i bagasjerommet, og jeg har allerede bestemt meg for en Opel Vectra :D

Det er den eneste bilen innenfor min prisklasse som har goood bagasjeplass, i tillegg er det som du sier, helt firkantet. Uten disse... Greiene (Hjulbunn? Er ikke så god på bil jeg heller) som tar plass. Dessuten syns jeg den er rålekker.

Jeg skal i butikken denne uken å kikke litt på en TFK joggster twist og Quinny Zapp. Blir nok tfk, for den har lufthjul i tillegg til helt håndtak og er litt penere :) blir vanskelig med en hund som drar i bånd og en virre vogn. Men vi er heelt nødt for å trene på å gå pent i bånd med barnevogn altså :)

Åja :lol: Har du skrevet det lenger oppe? Passet bra i alle fall. Vi er veldig fornøyde med bilen. Det er jo ingen racerbil, men noe må man nesten ofre når man har så mange krav. Det er også hyggelig at alle kommenterer hvor god plass det er i bilen vår! Og mens endel visstnok nesten ikke får plass til besafe izi sleep i bilen sin så må jeg sitte litt vel langt bak i bilen om vi skal bruke passasjersetet som ekstra "støtte" på barnesetet :lol:

Ang vogn så kikket vi også på Quinny som virket helt ok. Men det var, etter hva jeg husker, mindre bag til den - noe som ikke var aktuelt for oss som skal få vinterbaby. I tillegg er det som du sier veldig gode luftdekk på TFK-en! Nå er vel du snart forbi bag-stadiet, men om du skal ha flere kan det jo være greit å ha i bakhodet.. :) Og psst, TFK-ene kan du få kjøpt ganske billig på tyske nettsider. Dama på Barnas Hus i buskerud fikser om noe er galt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja :lol: Har du skrevet det lenger oppe? Passet bra i alle fall. Vi er veldig fornøyde med bilen. Det er jo ingen racerbil, men noe må man nesten ofre når man har så mange krav. Det er også hyggelig at alle kommenterer hvor god plass det er i bilen vår! Og mens endel visstnok nesten ikke får plass til besafe izi sleep i bilen sin så må jeg sitte litt vel langt bak i bilen om vi skal bruke passasjersetet som ekstra "støtte" på barnesetet :lol:

Ang vogn så kikket vi også på Quinny som virket helt ok. Men det var, etter hva jeg husker, mindre bag til den - noe som ikke var aktuelt for oss som skal få vinterbaby. I tillegg er det som du sier veldig gode luftdekk på TFK-en! Nå er vel du snart forbi bag-stadiet, men om du skal ha flere kan det jo være greit å ha i bakhodet.. :) Og psst, TFK-ene kan du få kjøpt ganske billig på tyske nettsider. Dama på Barnas Hus i buskerud fikser om noe er galt. ;)

Wee! Gleder meg til ny bil med god plass :)

Innen vi får Milo er vi forbi bag-stadiet, men jeg kommer til å beholde Emmaljunga'en, og heller kjøpe bag til nestemann hvis jeg føler behov for det. Da har vi jo hvertfall ny bil, og det skulle ikke forundre meg om det var plass til både Emmaljunga OG bilbur i Vectra'en :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Takk for svar😊 Tar imot alle råd og tips.  Vi fikk valpen da han var 11 uker gammel, så den var rundt 13 uker da vi forsøkte valpegrinda. Hva gjør dere andre når man skal starte alenetrening? Tenker at å ha tilgang til hele huset vi være et for stort område for valpen?
    • Siden du skriver at dere snart har hatt valpen i snart 4 uker ,går jeg ut fra at den er 11-12 uker gammel? Dere begynte å stenge valpen inne i valpegrind da den var omtrent 10 uker gammel, altså mens den fremdeles er for en liten baby å regne.  Selvfølgelig gråter og hyler den, noe annet ville vært rart. Hvalpen ble tatt fra sin mor og søsken , der den hadde tilgang til både trøst  og lekekamerater hele tiden, til å bli plassert på et fremmed sted uten denne trygghetsfaktoren og ikke minst muligheten til å herje og leke/få utløp for energi på en normal måte.    En normalt valp har MYE energi og har behov for å få utløp for den på en god måte. Faktisk mye mer energi enn de fleste tror, hvis man ikke er vant til hvalper/har sett hvordan hvalper forholder seg til hverandre. Å stenge hvalpen /hunden inne i grind/bur er IKKE god dyrevelferd.  Ikke oppnår man noe positivt heller, med mindre man anser tvangspasifisering for et gode..  Når det kommer til renslighet, så lan faktisk en slik fremgangsmåte forsinke eventuellt hindre framgang, da hunden lærer at det nytter ikke å si ifra ( pipe, hyle , gråte), den er tvunget til å gjøre fra seg der den er.  Å få en valp renslig er som regel MYE arbeid, man må ha øyne både i nakken og på siden av hodet og følge med HELE tiden, så lenge hvalpen er våken . Apropos våken..nei, normale hvalper sover ikke 20 timer i døgnet, da er den enten ikke frisk eller så ‘sover’ den av tvang. Noen hvalper/hunder sier tydelig ifra hvis de må ut og gjøre fra seg, andre gir vag/utydelig beskjed, dette gjelder både voksne og hvalper. Hverken hvalper eller voksne hunder gjør fra seg ‘på trass’ inne, uansett hva enkelte påstår.  Selv om hvalpen nettopp gjorde fra seg ute, så kan den godt ha behov like etterpå. Forøvrig er ofte stress og frykt en utløsende faktor når det kommer til tømming, akkurat som hos folk. Så når hvalpen blir stengt inne i denne grinda, så kan stresset være med på å utløse trang til tømming. Kvitt dere med grinda og behandle hvalpen som et familiemedlem og som den babyen den er. Det vil komme både dere og ikke minst hvalpen til gode 🙂 For tidlig igangsetting av  ‘hjemmealene’ trening kan trigge seperasjonsangst, så her vil jeg ha gått veldig forsiktig frem med tanke på starten denne hvalpen har fått.        
    • Vi har lå hatt valpen i 3, snart 4 uker, og har for et par uker siden begynt med litt trening på å være i valpegrind.  Rasen er Brasiliansk terrier.  Valpen begynner å bli stueren, men vi må følge godt med enda siden den ikke gir lyd fra seg når den skal ut. Regner med dette går seg til. Valpegrinda står på stua, og etter råd fra noen andre krympet vi den inn til å ha plass til bare senga.  Men, valpen hyler og piper og bjeffer med en gang den lokkes dit. Slenger inn noen godbiter og sier «på plass», og stenger grinda. Etter 20-30 min roer den seg og sovner. Vi er innen synsrekkevidde for den, og vi har valgt å ikke gi den noe oppmerksomhet når den driver på slik. MEN, han både tisser og bæsjer inni der, selv om han like før var ute og gjorde ifra seg!  Jeg har også sittet utenfor grinda uten at han når tak i meg, men hyler fortsatt, men kanskje ikke like lenge.  Målet til slutt er jo at han på sikt skal kunne være hjemme alene mens gutten er på skolen fra høsten av, 6 timer ca.  Men slik det ser ut nå virker det som at vi kan glemme dette🙄 Noen råd? Spør hvis jeg har glemt å informere om noe😊
    • 🤣🤣🤣 det er minst 5 år til 🤣
    • Du får si fra når han er voksen og veloppdragen.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...