Gå til innhold
Hundesonen.no

Den nabo rottweileren vet dere


Ulvinnen

Recommended Posts

Som jeg har fortalt dere om før..

Kort oppsummering for dere som ikke kjenner saken:

Utrent rottweiler som eies av mann som trolig ønsker å virke macho.Hunden er aggressiv mot alle hunder, det er ikke snakk om å snuse litt, neida, det er rett i strupen uten forvarsel. Har overhodet ikke kontroll på hunden verken med eller uten bånd(og ja den går av og til løs her i hundenabolaget). Den slet seg og drepte en hund i vår, nesten drepte hunden min i høst, hun ble stygt skadet stakkar, rotta var løs og bet henne i strupen og over hele kroppen.

Vi har snakket med eierene, de er ikke interessert i å avlive hunden eller ha en avtale med oss( ang ha i bånd, munnkurv, trening). Vi anmeldte det til politiet , men de sa vi måtte ordne opp selv.

Vel, nå for noen dager siden så angrep rotta en hund igjen! Eieren åpna bildøra og rotta spratt ut og rett på en annen hund som gikk forbi. Kjempa lenge for å stoppe hunden for de har jo ikke kontroll!!

De er så uansvarlige at jeg blir kvalm, alle som har hunder her er redde og politiet gidder ikke gjøre noe!

Har mest lyst til å drepe den bikkja selv, men DA reagerer vel politiet, og putter meg i fengsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i nabolaget har vi en nabo som ikke har store kontrollen over Scaferen sin og her om dagen kom den løpende etter Chicka løs og skulle leke, helt greit det om hun hadde vært frisk, men 42kg over en skadet rygg syntes jeg er litt drøyt, jeg ble skikkelig forbanna. :D

I deres situasjon så er jo hunden veldig agresiv og dere burde kreve hunden avlivd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig trasig at det skal være slik. Ikke rart rottveileren blir sett på som en farlig hund når den får ha slike eiere. Vi har en slik hund og eier her i nabolaget også. Han blir helt rabiat når han møter andre hunder (vet ikke om den har tatt noen), men eieren takler han jo helt feil, etter min mening. River og sliter i hunden, denger den regelrett i bakken. Sist jeg traff de sprkk det for meg. Da sa jeg at jeg kom til å anmelde han om jeg så at han behandlet hunden slik igjen, og at han kanskje ville komme lengre med en annen og mer positiv metode. Da fikk jeg så ørene flagret og jeg ble kalt en del mindre pene ting. Nei, det er synd at slike skal få eie hund i det hele tatt :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ikke bra. Har det gått så langt at hunden har gjort slike store skader som du sier så bør den vel avlives. Synd at hunden må straffes for å ha fått en idiotisk eier.

Ikke rart enkelte hunderaser får et så dårlig rykte med slike eiere på frifot. Å at politiet ikke gjør noe det skjønner ikke jeg.

Enkelte skulle aldri ha kommet i nærheten av å eie en hund :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dette hørtes da fryktelig ut!!! Håper virkelig dere finner en ordning! Sånt kan man jo ikke finne seg i! Jeg ville prøvd, som de andre sier, å få med flere hundeeiere og helst de som har hunder som er blitt angrepet (drept) av den hunden og dra ned på politistasjonen personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!!! Du kan da ikke mene at politiet ikke tar anmeldelsen din alvorlig? Det høres litt rart ut. Din hund har jo tross alt blitt angrepet av denne rottweileren selv, og dermed er du i din fulle rett til å anmelde. Og dermed har politiet PLIKT til å gjøre noe med det. Om det gjerne ikke er nok tyngde i "din sak" er en ting, men hvis denne "rotten" er slik du beskriver ham, så burde det ikke være noen sak å få andre til å anmelde ham slik som f-eks eierne av den hunden som faktisk døde!!!

Hvis ikke politiet hos dere reagerer, så ville jeg rett og slett undersøkt muligheten for å gå videre med det. Avisen f.eks. og vise til at dere har anmeldt, men at intet blir gjort...

Sorry, men er dette politi i en liten bygd hvor alle kjenner alle, eller er jeg bare litt fordømmende nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dette hørtes fælt ut.

Øverst i veien vår var det en fyr som hadde en agressiv Border Collie. Den var alltid løs ute i hagen deres som var uten port og den angrep Lisa flere ganger. Fyren som eide den var i militæret og det var moren som passet den. Den fikk ikke noe trening i det hele tatt. Og det var vi som fikk skylden for at den angrep :?

Du burde prøve å anmelde eieren av Rottweileren en gang til. Burde vært sånne "Animal Cops" her og.

Er det ikke noen man kan klage til, når man ikke føler at man ikke blir tatt seriøst nok av politiet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å være stygg altså men du kan faktisk med loven i din hånd ta livet av hunden selv hvis du føler deg truet.(det står jo i den nye hundeloven) og det er jo noe folk kan tolke på hver sin måte den nye loven.

du kan jo bare spørre politiet om hva du skal gjøre neste gang hunden er løs og be dem lese den nye hundeloven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...