Gå til innhold
Hundesonen.no

Spiser egen avføring.


Monika!

Recommended Posts

I det siste har Lucas begynt å spist sin egen avføring. det er jo kvalmt (selv om det er i grunn veldig ok for meg da, for da slipper jeg å plukke det opp)

men er det en grunn for at de spiser sin egen avføring?

Funker ananaskuren på det? eller er det noe annet man kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har Lucas begynt å spist sin egen avføring. det er jo kvalmt (selv om det er i grunn veldig ok for meg da, for da slipper jeg å plukke det opp)

men er det en grunn for at de spiser sin egen avføring?

Funker ananaskuren på det? eller er det noe annet man kan gjøre?

Hallo?? Dette mener du vel ikke.. at det er ok for deg...? Om det er noe å gjere, JA! Plukk opp etter hunden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo en spøk da. skulle vel vært en smily eller noe etter.

Selfølgelig plukker jeg opp etter han. men jeg vinner jo ikke det da om han nettop har gjort i fra seg så begynner han å hive det i seg, da drar jeg han unna og plukker resten opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo en spøk da. skulle vel vært en smily eller noe etter.

Selfølgelig plukker jeg opp etter han. men jeg vinner jo ikke det da om han nettop har gjort i fra seg så begynner han å hive det i seg, da drar jeg han unna og plukker resten opp.

jeg har hatt samme problemet med mine, så når det er besjetid så er det band på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coprofagi heter det når hunder eller andre dyr spiser sin egen eller andres avføring.

Dette kan komme av mange forskjellige ting.

Noen hunder gjør det rett og slett fordi de liker det.

Andre hunder kan begynne å gjøre det pga B12 vitamin mangel. Dette kan oppstå gjerne i forbindelse med diare hvor hundene ofte mister en del vann, og B vitaminer er vannløselige. Hundene fortsetter av og til med det selv om de ikke har noen vitaminmangel lenger.

Det kan også være andre ukjente faktorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tini elsker dette...

det som er ekkelt er at hun gjør det med andre hunder sin å... blææææ

Hun gjør jo fra seg på bade om natta noen ganger.. da spiser hun det opp.

Jeg fikk tips fra vetten min å gi henne egge skall... det skal vist lage en lukt så hunden etter vært ille vil like så hun la være å spise det...

Har bare gitt henne egge skall to ganger.. har ikke sett noe forkjell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

kiara gjorde det, men så bytta vi for, så slutta hun,men så måtte vi gå tilbake til det vi gikk på, så da gjorde hun det igjen. det vi gjorde var å ta svart pepper på det. så slutta hun, så lenge det var det på.. men en gang vi så henne var på do.. gikk vi ut å tok det. å lott det ligge. funka bra, men NÅ er hun starta å spise avføringa til katta. grr kan jo ikke slenge pepper på det i kassa hennes.. men vi har satt kassa opp. og følger med,men vi har innbilt oss at hun ikke blir mett på det foret og hun vil nesten ikke spise det heler.. men, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buster spiser sitt eget oppkast...... :scared: :D

Om sommeren når han spiser gress så kaster han opp inne av & til å slikker i seg den grønne gugga før vi rekker å vaske...

Er det greit.?

Hunden spiser gress for å renske opp, en naturlig ting, er å spise oppkastet igjen en del av den prosessen.?

Kua vår.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Scorpioen84

kiara gjør det hun også. nå har ikke vi hatt henne om sommeren ennå. men hvis hun kaster opp, så finer vi det ikke. bare lukter det og fra henne. vet ikke om det er normalt det også.. men det har gjort hele tiden. ihverfall så lenge hun går på RC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en bæsjespiser her selv, og det er ikke bare bare å plukke opp, ettersom hundene får være ute. Han spiser ikke sin egen, men andres.

Tviler sterkt på at han mangler noe, han er et matvrak av dimensjoner og jeg tipper forklaringen ligger der.

Selv får han råfôr fra vom og hundemat, og spiser derfor ikke sin egen.

Den fordøyes for godt.

Men bæsj som har vært torrfôr, det smaker visst ypperlig.

Tør ikke å gi denne hunden (den med den fortreffelige avføringen) vom, da den er på sine eldre dager og får spesialfôr, aldri fått vom.

Fikk tips om hvitløkspulver i maten, men det hjalp overhodet ikke.

Skal nå prøve ananastipset.

Noen som vet hvor mye man bør gi?

Jeg skjønner ikke helt at mattillegg kan hjelpe, for hvis det er noe en hund helst ikke vil spise, vil den jo ikke spise det fra matskåla heller? :D

Er veldig lite ålreit å bli slikket i ansiktet av noe du vet har spist bæsj, så dette vil jeg gjerne bli kvitt.

Har forresten funnet verdens verste lukt, hvis noen har lurt.

Det er hundebæsj som er halvfordøyd og spydd opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...