Gå til innhold
Hundesonen.no

Populære turområder og løse hunder


Tabris
 Share

Recommended Posts

I dag gikk jeg og Ozu tur rundt et lokalt vann som er her. Det er et veldig populært turområde, og vi treffer mange folk og hunder der. Kommunen har også satt opp skilt om at dette er et område med båndtvang hele året.

Så naturlig nok gikk jeg med pelsen i bånd. Jeg traff en nabo som gikk tur med sin hund - løs. Hunden var sånn sett grei, han foretrakk å løpe for seg selv utenom turveien, og ignorerte både folk og andre hunder. Så han laget ingen problem.

Jeg stoppet og pratet litt med henne. Så spør hun meg plutselig: "Så... stikker hunden din av hvis du har ham løs?" Det virket som om det for henne måtte være årsaken til at han var i bånd. Jeg svarte at nei, han stakk ikke av, men her var det så mange folk og hunder at jeg hadde ham i bånd.

Jeg måtte flire litt - det er første gang jeg nærmest har fått implisitt kritikk av en annen hundeeier for å ha min hund i bånd i et populært turområde. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt Grefsenkollen er det ikke båndtvang, men kontroll over hunden skal man jo helst ha uansett... Vi hadde flere interessante møter i dag. Det "morsomste" var den klassiske med en dame med en schnauzer i flexi som slapp hunden oppi grøfta og oppover i skråningen der vi hadde gått for å unngå dem og den andre hunden de kom sammen med. Hun trodde vi ville hilse, siden vi stoppet opp (etter å ha gått 5 meter ut av veien og opp i en skråning).

Folk var jevnt over flinke i dag, det kommer kanskje litt av seg selv på en travel søndag når det kryr med unger, ski og staver i alle retninger, men det er jo de negative opplevelsene man husker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...