Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Det eneste til felles med EFIT, er vel strengt tatt at bildene er fra 1. januar og at det er flere timer som dekkes. I dette tilfellet ca 3 timer en eller annen gang mens det var dagslys..

Som vanlig var vi ute på ski, men nå er det så mye sånne bilder i Strider&Shy-tråden at mye av det samme kan legges på annet sted! (Praktisk tenking m.a.o.).

Vi var ute på ski på myrene her, og var innom "myr-øyer" hvor det er mindre snø og biskene får kost seg med litt annet enn bare snø.

Først ute er lille Strider-gutt, driver og lukter så ivrig etter et eller annet at det blir en liten crash med omgivelsene:

bump.jpg

Så et bilde til der han går videre etter møtet med den forsmedelige pinnen.. dette bildet er med bare fordi jeg synes Strider er så syyykt vakker - i bortimot alle positurer

bump2.jpg

Lille Shy ble helt betatt av å stå på toppen av et berg eller hva jeg skal kalle det. Det var nesten 3 m ned og der stod lille kråka og tronet på kanten, innimellom at hun hadde total valperaptus oppå der - hver fnatt-runde ble avsluttet helt ute på kanten hvor hun stod og tittet ned på oss.. drev meg helt til vanvidd, jeg var så redd for at hun skulle dette utfor, men tvang meg selv til å bevare roen og ikke være sånn pokker til pingle..

peekaboo_l.jpg

Så fant vi en tømmerstokk som var kjekk å trene litt hopp over

hopp1_l.jpg

hopp2_l.jpg

Og nå en bildeserie som viser at valper bør gi vike for øvrigheten - ihvertfall når det gjelder hvem som skal ha den beste tyggeplassen på en morken stubbe..

Shy har funnet en aldeles lekker stubbe å knaske på.. passe råtten. Strider vil også ha..

stubbe1_l.jpg

Men den dumme valpen er visst litt i veien

stubbe2_l.jpg

Vi dytter mer i valpen..

stubbe3_l.jpg

Og der fikk Strider tak i akkurat den smaskens flisen, men valpen er fortsatt med!

stubbe4_l.jpg

Strider blir litt fed-up av Shy noen ganger.. og hun er sånn ukrutt som ei forgår, gir seg ikke lille loppa. Nå skal de begge på utstilling i slutten av januar, men stakkars Strider, pelsen hans bærer preg av at han er yndet valpe-tyggegummi!

• Like 3
Skrevet

hopp1_l.jpg

Fantastisk bilde!!! :heart:

Han er såå nydelig, helt enig med deg der!
Også de søte sorte ørene i bakgrunnen :wub:

Så heldig du er som har to så flotte hunder! :D

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg går inn på bildetråder med vakre kelpier. Får jo ikke mindre lyst på en liksom ... Herlige er de! :wub:

• Like 1
Skrevet

Takker takker! Beklager den evinnelige kvalme skryten altså.. men det er så fint å kunne skrive ting fremfor når man forteller folk om bissevovvene.. jeg har såpass sosiale antenner at jeg ser jo de flakkende blikkene, de skjulte gjespene og lettelsen når de kommer på en grunn til å avslutte samtalen med meg..

Men folkens sjekk på det siste bildet av Strider&Shy&stubbe - se at Shy har potene sine godt og bestemt rundt stubben - hennes stubbe men Strider får aller nådigst lov å smake :lol:

Skrevet

Nyyydelige er de begge to - Shy har et innmari søtt og feminint uttrykk synes jeg, og Strider er bare vakker.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hundene er løse inne så de er ikke i bånd. Har merka at hunden er stresset og ikke helt hva hun skal gjøre med all stresset inne i seg så hopper hun på ryggen. Også eskalerer det. Det samme er i bilen og hundene er i bur. Hunden kan ikke se de andre sitter i bur fordi da bjeffer hun og stresser. Hunden har da eget bur med teppe rundt og det fungerte bedre. Hun må dog hentes ut av bilen sist fordi hun kan ikke se at de andre hundene hopper ut av bilen etter hun er på bakken. Da hopper hun opp på ryggen igjen. Hun er alltid sist ut men noen ganger går heller ikke det og hun blir frustrert. Jeg merka at det var noe med valpen da hunden kom hit og har hatt utfordringer med det senere. Men vi fortsetter å jobbe med dette. Prøver å la hun verken bli overstimulert eller understimulert men med akkurat passe aktivitet. Også det mentale og mentaltrening.
    • Generelt sett ville jeg forøvrig kuttet ut all hilsing i bånd. Sosialisering foregår enten med båndtur sammen uten hilsing, eller løs med maks to andre hunder om gangen, helst med en båndtur uten hilsing før de slippes sammen. Økt frustrasjon på grunn av forventning til hilsing er sannsynligvis en av de vanligste årsakene til passeringsproblemer og aggresjon mot andre hunder. 
    • Simira har rett – det er stress, ikke rang. Det du beskriver høres ut som en hund som blir overstimulert i møte med andre hunder, og når du tar henne ned, eskalerer frustrasjonen fordi hun ikke fikk gjort det hun ville. Det viktigste nå er å gi henne mindre mulighet til å øve inn adferden. For hver gang hun ypper og hopper på en annen hund, vil hun gjøre mer av det i fremtiden. Så dere må holde større avstand og starte med møter hvor hun kan være rolig. Lang avstand, korte møter(muligens ingen møter), pause FØR hun når det frustrasjonspunktet hvor hun "mister hodet". Jeg skriver mer konkret om å bygge ro her, om dere vil ha en plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/ At den ikke reagerer på ALLE hunder er faktisk greit – det betyr at hun ikke er generelt aggresiv, men at det noen møter trigges frustrasjonen særlig mye. Fokuser på hvilke møter som går bra, og bygg derfra.
    • Dette har absolutt ingenting med rang å gjøre, det er en ren stressfunksjon. Det handler om situasjonen der og da, hva hunden har gjort rett før og tidligere på dagen, hvem som holder i båndet og hvordan de reagerer, den andre hunden og hvordan den reagerer, og sikkert mange andre ting. Igjen, her må hilsing og lek med andre hunder begrenses. Og hvis dette likevel skjer må hunden såklart uansett fjernes fra situasjonen umiddelbart. Jeg ville fått hjelp av en instruktør til å se på og jobbe med dette, så det ikke utvikler seg. Jo flere ganger dette skjer, jo mer øker sjansen for at det vil fortsette, og for at det før eller senere vil bli en konflikt der noen blir skadet.
    • Ja det er pga. stress og frustrasjon. Tror hunden vil opp i rang og finner ikke ut av det. Hunden reagerer ikke på alle hunder. Hvis det hadde skjedd så hadde jeg tatt den med til Vetrinær. Men er usikker på om det er noe fysisk når den kun reagerer på noen av hundene.?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...