Gå til innhold
Hundesonen.no

Whippet livet x 3 :-)


Alzenas
 Share

Recommended Posts

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Her er noen bilder av Whippetene våre, eller "stankelbeina" som tantebarna mine kaller dem ;-) Pearl på 4,5 år, søsteren hennes Lykke på 14 mnd, og "lille" Enya på 7 mnd. Her lider vi ikke

Fikk testa kameraet litt i strålende vintervær. Her ble noen av bildene: Ohey, nytt oppstillingsbilde. 10 mnd her

Hipp hipp for Pearl som har bursdag i dag! Hele 5 år gammel, og like vakker som alltid Måtte ta et bilde av henne nettopp i nygenseren som er strikka i alpakka ull. Så god og varm

Posted Images

Åhhh.. Dani er så fiiin.. Sier det igjen, var like før jeg tok han også med meg da jeg hentet broren! :wub::P

Du har en nyyydelig bukett med whippets! :wub:

Blir spennende å se valpene til Pearl! Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh.. Dani er så fiiin.. Sier det igjen, var like før jeg tok han også med meg da jeg hentet broren! :wub::P

Du har en nyyydelig bukett med whippets! :wub:

Blir spennende å se valpene til Pearl! Lykke til! :D

Hehe, det var en herlig gjeng. Jeg er glad jeg ikke var i Trondheim på den tiden de var leveringsklare. Jeg hadde sikkert hatt lyst

på alle :lol:

Tuuusen takk, syns også vi har en fin bukett her nå :D Du fikk med deg at valpene til Pearl vil være halvsøsken med din? :)

Nydelige Pearl. Vår neste whippet skal være i den fargen. :D

Så fint lillegutt utvikler seg også :D

Farga er så herlig. Den har begynt å skifte litt, mer varmere brun nå :)

Elegante og vakkre dyr :) er litt svak for whippet, sel om de er små

Ja, Whippet er vakre - Både utenpå og inni. Syns de har handy størrelse. Lett å ha på fanget med sine 13-15 kg, kommer seg

under stuebordet uten å velte alt mulig rart, også får man plass til dem i senga :lol:

Nå ligger Dani og ser på pappa Luca på TV: :wub:

post-11717-0-81764600-1371564526_thumb.j

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vi har vært på utstilling og dratt hjem med 2x CERT, 1x BIR, 1x BIM, 1x BIG 2, 2x Res. Cert, 5x CK, og x6 Excellent!

1012307_10200459208906952_214965611_n_zp

Tante Lykke, Enya, og søsteren hennes Tavi (Her på sonen)

942117_10200459207186909_1751963821_n_zp

4_zps1c0a12b5.jpg

8_zpsf0b425f6.jpg

11_zps750af5a7.jpg

13_zpse21287ef.jpg

DSC_0096_4971302a_zps0959d578.jpg

Happy Whippets :lol:

Oooog i mellomtiden har Pearl blitt feit:

DVWCFJJF_zps50328f4b.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en veldig trist beskjed i går, men som ikke kunne unngås lenger.

Vi får lille Bolt tilbake fra vårt kull i fjor (Broren til Enya og Tavi) den eneste gutten i kullet. En herlig gutt på rett over året. Han er full av sjarm (Kan garantert smelte en stein) som elsker kos og oppmerksomhet. Fungerer bra sammen med andre hunder (Bestekompisen hans er en gigantisk Schæfer) og er flink med barn. Han er typisk Whippet: Ligger å sove inne, kose seg under dyna/pledd eller på fanget ditt, og er aktiv utendørs. Han er svært sosial, elsker nye folk, elsker dyr, og ellers det meste med, og uten puls. :lol:

Veldig trygg og fin gutt! Han selges vaksinert og med ny helsjekk, og han er selvsagt registrert i NKK.

Kanskje noen her kunne være interesserte i Bolt? :)

977838_10151392992876968_2069953400_o_zp

- Han har testikkelmangel, så han kan dessverre ikke stilles på utstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai, jaaa! Åh, må tenke fornuftig :hmm: Men :wub:

Jeg vet, han er helskjønn. Jeg gråt og gråt når han måtte reise :icon_cry:

Men nå har vi kullsøsteren, en valp på 4 mnd, og valper på tur om 3 uker, DET blir mye det. Ellers hadde han nok sneket seg inn i huset her :D

Du er hjertelig velkommen til å ringe meg, Poter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet, han er helskjønn. Jeg gråt og gråt når han måtte reise :icon_cry:

Men nå har vi kullsøsteren, en valp på 4 mnd, og valper på tur om 3 uker, DET blir mye det. Ellers hadde han nok sneket seg inn i huset her :D

Du er hjertelig velkommen til å ringe meg, Poter! :)

Det skulle jeg gjerne gjort! Men det passer desverre ikke med en til hund nå. Håper du finner et fint hjem til ham :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Måtte jo inn her og kikke litt etter at jeg har sikla i valpetråden din.. Nydelige hunder dere har altså! Ble helt fascinert av Enya, aldri sett en hvit Whippet før, moro :D

Tusen takk! Hun er fin ja :)

Har ikke fått med meg at noen hadde kommentert i tråden her, tror den valpetråden min har tatt mest fokus :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Vel hjemme fra utstillingshelg, med supre hunder, kritikker og plasseringer! Kunne ikke vært mer stolt! :)

Enya som ble beholdt fra vårt A-Kull i fjor (16 mnd) slo i stortromma på dag 2, og slo ut sin egen pappa, to championtisper og en nordisk Champion samt de siste 10 Whippetene som stilte. Vi fikk også hilst på en av valpene våre som dro i forrige uke, herlig og trygg liten fyr :)

Excellent, CK, BIR, CERT, BIG 4

Excellent, Beste Junior Tispe

Lykkemora "Emprezy Adamant Design"

Excellent, 3 bt unghund

Very good, 3. Beste unghund.

Dani ble 2. beste hannhund valp begge dager, slått av sin halvbror! :)

"Tavi" her på sonen, som eier Nothing Else Matters fra vårt A-kull :)

Excellent, 2 BT, CK, Res. Cert

Excellent, beste unghund

1238782_10151586524411968_383396489_n.jp

1239590_10151586524106968_177662630_n.jp

1374515_10151588246321968_1827112172_n.j

1231668_10151586524116968_406943591_n.jp

1273971_10151586533466968_1483675605_o.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
    • F1 og F2 minst vil jo være i ett x register ala lundehund prosjektet. Det var vel først i år de mønstra inn noen hunder som fikk fullverdig vanlig nkk stamtavle og en av dem er vel allerede blitt utst champion. Dog usikker på hvilken generasjon de er.  Vet ikke om offentligheten har innsyn i x registeret? Isåfall burde det jo være mulig å sjekke der om noen har fått noe der. 🤔 Ev er nok den sikreste løsningen å sende en mail til NKK direkte å høre med dem. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...