Gå til innhold
Hundesonen.no

Alarm når hunden skal på do?


bikkjene
 Share

Recommended Posts

Er det dumt å ta på en alarm feks. på mobilen og å sette den på ring hver time? Og når den ringer tar jeg med valpen ut på doturer?

Men lærer da hunden at den kun skal på do kun etter at alarmen ringer? Og at det er veldig uheldig senere når den vokser til? At hunden da "venter" på at alarmen skal ringe fordi da skal den på do? Tenkte på etter den er ferdig dotrent og blitt større valp.

Tenkte bare at det er fort gjort å "glemme" tida med do når man skal feks. en gang i timen? Da jeg er litt glemsk av meg :P

Vet jeg skal ta ut valpen på do etter at den har spist, lekt, sovet ol.

Dårlig formulert her da men men :P

Overskriften er endret, minner om at overskrifter skal være beskrivende for emnet. Moderator, Kaja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jeg skal ta ut valpen på do etter at den har spist, lekt, sovet ol.

Det holder i massevis å holde seg til den regelen der. Valper blir ikke fortere stuereine om man tar de ut en gang i timen, liksom.

Ikke bekymre deg og LAG problemer som ikke er der :). Ta det med ro, slapp av - har du ikke greid å oppdra en hund allerede? Det går nok fint med neste også, skal du se.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen her hadde jeg ingen faste "times" intervaler på, men tok han ut etter lek, spising, soving osv. Klokka ringer 7 om morningen, og siden det første jeg da gjorde var å ta han ut, så ble det til at var jeg litt treg om morningen etter at klokka ringte, så gav han lyd fra seg. Men nå (han er 4,5 mnd) så kan jeg bare skru av klokka og sove videre, han våkner når klokka ringer, men om jeg ikke gir tegn på å stå opp, sover han videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...