Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan hunder bli venner?

Djervekvinnen

Recommended Posts

Skrevet

ja skulle no tro det ja.

Den første hunden Astrix la sin elsk på var Aiwa, og det var samme dagen de hilste for første gang og de to leker alltid godt sammen(skulle nesten tro de var forelska 8) ).

Skrevet

Ja, jeg tror at to hunder kan bli venner!

Gordonsetteren min var venn med en strihåra vhorster han. De vokste som godt som opp sammen.

Og når det hadde gått noen mnd imellom at de møttes, så var de like gode venner når de møttes igjen! De visste hvem av dem som bestemte, for det hadde de nok "avtalt" seg imellom! :lol:

Og det vistes svært godt at de var glade i hverandre. Pussig, men sant! :D

Skrevet

En hund vil alltid gå bedre sammen med noen hunder enn med andre - tror iallefall jeg. Min hund leker veldig godt sammen med enkelte hunder som vi ofte går tur sammen med, mens jeg og venninden min ikke kan gå tur sammen med hundene våre da min ikke kan fordra hennes hann hund. De går overhode ikke godt sammen. Synes jeg opplever ofte at hunden min finner "kjemien" med noen, mens han med andre ikke finner den like lett, og dermed ikke er interessert i å leke

Skrevet

Om jeg vil kalle det venner vet jeg ikke helt, men at de har hunder som de er trygge på og søker til, ja det tror jeg. Har sett dette med mine hunder.

Skrevet

Hundene våre har hunder som de ble gode venner m med en gang, noen hunder som det har tatt litt tid for dem å like og noen de ikke liker i hele tatt... og akuratt slik er de med mennesker og. Som de typiske små mynder de er er de uforskammet overlegne med dem de ikke liker, behandler dem som luft (både mennesker og dyr), nesten så man blir litt flau noen ganger når noen prøver å få kontakt! :oops:

Men det er jo også en av de tingene som gjør de spesielle!

:lol:

Skrevet

Tini har mange hunder hun kjenner til...

Og noen som er vennene hennes.. merker det veldig når hun er med venner.

Så ja tror at hunder har venner jeg..

Skrevet

vet ikke om jeg vil kalle det venner, men Sico har hvertfall sine yndlings-lekekamerater :D han falt pladask for Cita hvertfall :lol:

Når vi går tur, merker jeg stor forskjell. Noen hunder går han stoor ring rundt, mens andre blir han helt hyper etter, og skal absolutt bort dit.

De sender vel sine signaler, som hvert fall jeg ikke legger merke til :wink:

Skrevet

Jepp..Etter å ha sett loke og Likka i aksjon er jeg overbevist.Det var noe som lignet gjenysnsglede ved første sniff og full forståelse hele veien :lol:

Skrevet

Jeg tror nok det ja... Jeg opplever ofte når jeg er på trening hvor oppdreteren er instruktør å Wilma haler og drar for å komme bort. Da bruker oppdreteren min å komme bort til meg å kose med Wilma, så sier hun navne på en elr anen hund så sier hun "ja det var leke kameraten til Wilma før". Merket også at Wilma sturte når Beancka flyttet (hunden til kompisen min). Så ja jeg tror hunder kan bli venner

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...