Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny telefon - hvilken?

Recommended Posts

Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe meg ny telefon, men klarer ikke heelt å bestemme meg. Vil ha Android, men bortsett fra det er jeg vel egentlig ikke så veldig kravstor :P

De jeg etter en kjapp titt på netcom.no syns kan virke aktuelle er;

Samsung galaxy SIII (evt. SII, hører enkelte sier den er bedre?)

Samsung galaxy xcover. Kjekt med en telefon som tåler litt :P

Sony xperia go white

Sony xperia Acro S

Innspill? Andre gode telefoner jeg bør vurdere? Bør man gi Nokia en sjanse igjen?

Skrevet

jeg har s2 og broren min har go , og vi synes begge at s2 er bedre enn go , moren min har s3 ogv synes de er like gode , det er bare størrelsen som er forskjellen. xcover er veldig treig ,synes klassekammerater som har den.

• Like 1
Skrevet

Jeg har hatt Samsung Galaxy S3 siden den kom. For en som setter seg mye inn i mobiler etc tror jeg nok det må være den beste for tiden, bortsett fra at Nexus 4 kommer nå da (LG denne gangen). Nå har jeg lest at den er litt ustabil foreløpig (se mobilsiden.dk), og det kan jo være irriterende, men det er det nyeste nye.

Personlig har jeg hatt litt problem med min SGS3, ofte at jeg må stenge alle programmene for å få internett til å virke, og noen ganger har det vært veldig tregt, og andre ganger kjappere enn lynet, og det irriterte meg, for jeg kjøpte den for at den var top of the range og at skejrmen var såpass stor at man kan nesten bruke den som et nettbrett på farten. Men, pga av størrelsen og at baksiden av talefonen var så glatt synes jeg størrelsen irriterte meg, den gled litt i hånden etc, derfor valgte jeg for et par dager siden å selge den og kjøpe meg den nye Sony Xperia V. Den har 4G og er vanntett uten at man kan se det på den. Har jo ikke blitt så kjent med den ennå, men må si den er litt mindre avansert på godt og vondt. Den er ikke mye mindre, men mye mer håndterelig for meg, og, jeg kan surfe i badekaret;-) Dessuten liker jeg personlig utseende mer, ikke spennende, men elegant.

Tips, du kan lese litt om mobiler på amobil.no og mobilsiden.dk, vil påstå at den danske er mer kritisk enn den norske. LG 4x eller Nexus 4 virker fristende også i mine øyne, men har ikke prøvd de.

Edit: jeg glemte å si at viss jeg skal oppsummere SGS3 og Sony Xperia V vil jeg si at Samsung har lagt mer jobb i utviklingsarbeide med funskjoner og muligheter for den som liker å sette seg inn i det mens Sony virker som et produkt som har høyere materialkvalitet. Sonyen har også en mye bedre lydopplevelse viss en hører på musikk med de medfølgende høretelefonene og har også et "Walkman" programm med equalizer etc.

Viss navigasjon er viktig for deg er SGS3 og Xperia V utsyrt med dobbel navigasjon, opp mot både de russiske og ameriakanske satelittene og de er mye mer nøyaktig og lettere å finne posisjon enn min gamle SGS2 som kun hadde mot det amerikanske systemet. Viss du bruker det i bil eller til trening med f.eks. Endomondo e.l. er det stor forskjell på akkurat det, vet ikke om flere andre av de helt nyeste har dette, men mener at SGS3 var den første på markedet med dette (den kom i mai i år).

• Like 1
Skrevet

Jeg har ikke hatt noen problemer med min s3.kjøpt på lansering. Men jeg kjøpte deksel til den fordi den var glatt og jeg mistet den og knuste den :aww: Men med gummi deksel til 250 tryner og faller den som bare det og jeg mister den ikke :-P

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Jeg har jo fra før samsung Nexus, og hadde ikke fått med meg at de har kommet med ny modell (trodde samsung kom til å føre nexus videre). Veldig fornøyd med nexusen, så da må jeg nesten vurdere den også!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...