Gå til innhold
Hundesonen.no

hvor farlig er leverpostei?

shetalks
 Share

Recommended Posts

Hei hei alle sammen

Jeg har lest en gammel tråd her om leverpostei, og det står jo en del der, men mitt dillemma er:

har en bichon frise som begynte å renne fra øynene, og siden vi er på utstilling, vil jeg unngå dette,

så han får sånn der pulver mot rennende øyne. For å få han til å få i seg dette pulveret, har jeg blandet det i litt leverpostei. Ikke mye, men han får jo hver dag.

Kan dette være skadelig for han??

Er det noen som har et alternativ til hva jeg kan blande det i??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke vært bekymret om hunden min hadde fått litt leverpostei vær dag, men jeg hadde heller kjøpt Norwegian Polar om det er mulig og få tak i der du bor. Det lukter ganske likt leverpostei og har ganske lik konsistens og det er et fullverdig hundefor. Faller som regel i smak :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, du får kjøpt et sånt pulver som de får i foret for å hindre rennende øyne. Min venninnes bichon får også det. Ingen medisiner.

Og det hjelper på din venninnes hund? Lurer på hva det er som feiler hunden da isåfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pulveret hjelper, det kan jeg skrive under på, min begynte med rennende øyne på sensommeren, og fikk pulver ganske kjapt, og etter kort tid hadde han ikke sånn rødt/rosa renning fra øynene.

Skal sjekke alternativ rundt her, for det har kommet gode forslag.

Tusen takk alle sammen. Godt å ha dette forum å gå til når en lurer på noe...

Dere er flotte folk å ha..

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med forbehold om at det er Angel eyes hunden får, ville jeg vært mye mer skeptisk til å gi det daglig enn leverpostei!

Det er en rekke ting som ikke er bra med Angel eyes. Angel eyes og andre liknende produkter inneholder tylosin som er form for bredspektert antibiotika. Det er ikke bra gi antibiotika ukritisk.

Har hunden vært hos en veterinær som er spesialist på øyne? Det kan være flere grunner til at øyet renner, alt fra feilstilte øyehår til tett tårekanal til overproduksjon av tårevæske osv. Siden Angel eyes inneholder antibiotika kan produktet maskere symptomer som en veterinær burde sett på. Hva om hunden har noe galt med øyet, men aldri får riktig behandling? Det er heller ikke bra å gi bredspektert antibiotika i hytt og pine, det kan føre til antibiotikaresistens.

Hva skjer den dagen hunden blir ordentlig syk og hunden er blitt immun mot tylosin og erythromycin?

Angel eyes har heller ingen innholdsfortegnelse som forteller hvor mye tylosin produktet inneholder. Dermed er det ingen som vet hvor mye antibotika hunden får i seg daglig.

På blodprøver kan Tylosin føre til feilaktig økte leververdier på blodprøver (ALT and AST) noe som igjen kan kamuflere en reell leversvikt.

Nei, gi heller hunden litt leverpostei med god samvittighet og kutt ut Angel Eyes.

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det pulveret ikkje er så bra, kan du ikkje heller prøve diverse andre produkt då? Brukar sjølv Jean Peau EyeCare og ReQual Hydrocol mot rennande auger på frøkna mi, og det funkar fint her i vert fall.

Eller bare gjøre noe med problemet at det renner? Dersom det er til en plage for hunden iallefall, og ikke bare skjule symptomene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Noen som har erfaring med et slikt silver shade dekken? Fungerer det?
    • Jeg er veldig glad i pinewood sine vester. Har også en fra Helsitar som jeg liker, men velger nok pinewood over helsitar oftere. Grunnen er at lommene på pinewood sine vester er mye større og rommer mer, så jeg får plass til masse godbiter, leker, bånd og halsbånd i lommene, spesielt baklomma. Vet ikke hvilken størrelse du bruker, men ser pinewood har alt fra XS-3XL. Hvis du er interessert, så vet jeg om en rabattkode hos pinewood på 30% rabatt, som jeg tror fortsatt er aktiv
    • Tiden begynner bli overmoden for å lære some type of nesearbeid. Forventningen var å bare mestre smellerbrettet smooth, som et grunnlag for forstå ID og utvide derfra til romsøk og områdesøk. Det gikk ikke heeeelt etter planen, da Ede heller vil spise det hjemmelagde brettet i papp, og blir sur og klager og protesterer om jeg insisterer på at han må lukte på boksene for å få godis fra hånden. Det har ligget på hylla en stund. Kanskje krype til korset og kjøpe et av metall allikevel, heller enn å smøre tålmodigheten og jobbe videre med det vi har. Gjensidig forsterkning av frustrasjon er ikke gøy å jobbe med.  Vi har gått på en smell med capturing og shaping også. Fått captured mye fint, som f.eks. kryping, men ikke mange nok ganger til å få noe på cue, og han har begynt drite i hva jeg ber om når det er godis fremme, for å heller tilby den adferden han selv tror er av høyest verdi, som dekk istedenfor sitt når jeg ber om sitt, og han er fortsatt fornærmet og protesterer mot å gjøre noe som helst om det ikke er godis fremme når jeg ber ham.  Jeg har også ødelagt treapporten. Baklengskjedet så fint fra utgangsstilling, levering, holde den, plukke den opp. Han var uinteressert i selve apporten, så jeg hypet den litt opp med å bare la han løpe på impuls når jeg kastet og kjørte full fest når han kom løpende tilbake med den. Resultat? Han tror den har så høy verdi nå, han vil IKKE lenger levere den fra seg. Den er mer langt mer verdifull enn kampeleker, pipeleker og kaninpels, som han villig leverer på første forespørsel uten å bølle. Den overgår de godbitene jeg prøver bytte den til meg med.  ..og han TYGGER på den. Legger seg til for å gnage på den etter å ha terget meg med en catch me if you can, som han synes er SÅ gøy med akkurat den apporten, ikke noe annet. Det er KUN den han gjør det med. Alt annet er han helt kewl med å levere fra seg. *facepalm* Flaks at vi har brukt en litt rar treapport, så har vi den generiske i reserve til å trene inn på nytt siden, etter en laaaang periode med bare metallapport, og kanskje også tungapport før vi prøver oss på en ny en av tre.  Her om dagen fikk vi besøk av en diger flokk gjess på gjennomfart. De satt utover to hele jorder. Ede hadde ikke oppdaget dem ennå da jeg satte ham ned for et bilde før det braket løs. Feil vinkel til å få med noe i nærheten av omfanget. De var spredt utover hele åkeren til venstre for bildet. Kjempestor flokk. Stille før stormen, tenkte jeg, og var bekymret for å skremme de opp og jage de slitne langveisfarende avgårde når vi nærmet oss. Kråkene klagde til oss om okkupasjonen av matfatet sitt og ville antagelig ha hjelp med akkurat det. De var opprørte. Endte som moralsk supporter på kråkenes side i den konflikten der da vi kom til Salmonella Street mellom jordene, hvor det var så bombardert med gåsebæsj.. Turen bortover den veien mellom de to okkuperte jordene minnet meg om denne.  https://youtu.be/5iTTNRE-njM?si=Wjg9Rwk2RomhfZlw   Ikke sett dem ennå, og stusser på hva den lukten er: Det lukter virkelig merkelig  Zoom inn mot den smale stripen av dem i bakgrunnen på øverste bildet: Det var en så massiv mengde av dem utenfor bildet, det var dumt å ikke ta et panorama oversiktsbilde til skrekk og advarsel mot å bringe hunder med interesse for andre dyrs ekskrementer til området når gjess trekker gjennom. Den smale stripen av de her er bare en liten gjeng outsidere fra main goose society. Godt vi ikke ser dem igjen før til høsten. Håper på bedre impulskontroll under lineføring til da, eller enda bedre: Matvett. 
    • Kan henge meg på anbefalingen om Collie, men vær nøye på valg av oppdretter og linjer. Det er ikke å stikke under en stol at det finnes mentale brister innad i rasen. En god collie derimot er en enormt kjekk hund å ha! Så gå seriøst inn og møt hunder i flere settinger og se hvordan de tar ting, eventuelt om de har en MH så er jo den fin å få sett om de har filmet den f.eks. 
    • Tiden flyr og lille bebbisen blir snart året. 😱 Hun er fremdeles kanskje 6mnd i sitt eget hode da. 😂 Dagens agenda så slik ut 😴 etter å ha trent litt på fokus med bestekompis whippeten Leo som distraksjon, og så gått ett spor i nytt terreng etter en god times pause i bilen. 😁    Tidligere i mars når vi passet på ett lite småbruk. Fant en fin foss!   et par fra den lille uka vi hadde snø her sørvest. 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...