Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

La meg presentere det nyeste familietilskuddet: Chilja's Wagtail Lily, eller Nagini som hun heter til daglig. Hun er etter NUCH Ki-Ro-mas Dark Mystic og Tanmarks Dancing Queen. Jeg har henne i d

Nagini 9 uker og heeelt ferske bilder

Nagini har nettopp rundet året, og har i tillegg tatt HD/AD-røntgen! Det ble A på alle kanter, så jeg kan ikke gjøre annet enn å smile fra øre til øre I tillegg har vi startet med agility, noe som bå

• 2 weeks later...
Skrevet

Lille Nagini-bolla vokser seg stadig større! Nå er hun blitt snart 16 uker gammel :wub:

IMG_76801_zpsba3aba5a.jpg

IMG_76881_zpsa2fd821c.jpg

Men små boller forstår ikke helt det der med saltvann og at det ikke er noe lurt å drikke...

IMG_76921_zps11bcd66d.jpg

Også begynner man å ta igjen storebror både i høyde og fart

IMG_77041_zpsa69a783e.jpg

IMG_77111_zps58241d41.jpg

Prøver å holde en relativ lav profil

IMG_77241_zps443f9896.jpg

For så å prøve å skremme bort den store bjørnen med å gjøre seg så stor som overhode mulig

IMG_77261_zpsab12a925.jpg

Alt det som storebror gjør, det.. Deeeet må man jo selvfølgelig også gjøre..

IMG_77331_zps7946f431.jpg

• Like 1
Skrevet
Så stor som hun har blitt! Tenk at jeg hjalp det vesle nurket til verden :wub:

Ja, hun vokser så det knaker, nesten litt skummelt. :P

Må bare legge ved et litt koselig bilde av alle tre hundene i leiligheta :wub:

Nagini, Hero og Tara

IMG_77521_zps30659c16.jpg

• Like 3
  • 2 weeks later...
Skrevet

I dag har vi vært på tur i Bøkeskogen sammen med søstera mi og nevøene mine :) Været var helt nydelig!

Nagini har nå blitt 16 uker :wub:

IMG_7794_zps6a9778ff.jpg

Veldig skurrete bilde, men litt morsomt og :) Hun holder seg som oftest mer i lufta enn på bakken :P
IMG_7769_zps6d17d60c.jpg

IMG_7788_zps68797956.jpg

IMG_7801_zps3092d750.jpg

IMG_7829_zps4f521a8f.jpg

IMG_7844_zpse1085471.jpg

"Emm..Er det meg du snakker til..?"

IMG_7864_zps4ace7f3b.jpg

• 3 weeks later...
Skrevet

Syntes det begynte å bli på tide å laste opp litt flere bilder av vesle prinsessa, so here you go!

IMG_7916_zps1191bbd3.jpg

IMG_7920_zpsb276c6d8.jpg

IMG_7921_zps5b4482f0.jpg

IMG_7974_zps4a5e8fab.jpg

IMG_7970_zps811fc60a.jpg

IMG_7956_zps0160851c.jpg

Vi holder på å lære inn et nytt triks - hun hopper og snur seg på samme tid. Underholdende for oss begge :)

IMG_7943_zpsad358e85.jpg

IMG_7941_zpsf90df924.jpg

IMG_7933_zps2c0a280b.jpg

Må bare påpeke at det ene øret faktisk ikke står så opp i virkeligheten som det gjør på flere av bildene :P Hun har bare som oftest alt for dårlig tid, og har en tendens til å lene hodet bakover - telling the truth! Holdningen hennes er ganske laid back, men selve hunden er full fres helst hele tiden. Søte vofsen :wub:

• Like 1
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Skrevet

Litt forskjellig bildespam fra kyststien ved Ula og parken like ved :)

IMG_8438_zpsaa41ef81.jpg

IMG_8445_zps492cb8e5.jpg

IMG_8393_zps6a0fc2f4.jpg

IMG_8377_zps0ae73f00.jpg

IMG_83412_zpsca51ec4f.jpg

IMG_8305_zpsc02d500f.jpg

Den første skrytevideoen vår :ahappy: Må si det er gøy å endelig ha en hund som faktisk har lyst og trene, og oppriktig ELSKER det :wub:

Også er det denne jeg prøvde å laste opp for en stund tilbake :)

• Like 2
Skrevet
Så fin hun er!

Skal du teipe ned igjen ørene? :)

Takk :)

Det er planen, ja :) Trenger bare litt hjelp med hvordan det skal gjøres og slikt, men oppdretteren bor jo rett i nærheten heldigvis :)

Skrevet
Takk :)

Det er planen, ja :) Trenger bare litt hjelp med hvordan det skal gjøres og slikt, men oppdretteren bor jo rett i nærheten heldigvis :)

Hihi! SEr den! Er påtide få det gjort nå før brusken stiver! ;)

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Første som slår meg er parasitter eller stoffskifte. Om ikke hun har synlige parasitter av kjent type i avføringen, som kan fikses med en reseptfri markkur fra apoteket -> veterinær.  Det er antakelig stoffskifte, om hun alltid har vært sånn. Ikke sikkert at mer energirikt for løser det, for det kan hende hun instinktivt vil spise mindre av det for å holde systemet sitt i balanse. Selv har jeg alltid vært så tynn at folk blir støtt av det og skinny shamer skamløst. Det er åpenbart hormoner. Sult og apetitt regulerer seg veldig annerledes enn hos de som sliter med motsatt problem. Det er vondt for meg å "overspise" ifht eget system, hva som er passende eller utilstrekkelig for andre   Da jeg var gravid la jeg på meg "normalt" (mye, selv til gravid å være), men med hornonene ute av kroppen rant den vekten av igjen i en rasende fart selv om jeg fortsatt spiste mer enn tilstrekkelig for å skulle holde den, så hormoner, hornoner, hormoner.  Om hunden ellers virker frisk og rask.. Hvilke(n) rase(r) er hun?   
    • En dyrlegesjekk er absolutt lurt. Hun kan ha helseproblemer som gjør at hun ikke tar opp næring riktig. Hva dyrlegen sjekker kommer helt an på vurderingen av hunden, rase, vekt, hva hun spiser osv. Jeg antar du har prøvd ulike fõr og fõrtyper? Har du prøvd å gi mat til ulike tidspunkter? Det som funket best for min småspiste hund var å gi lite nok til at han alltid spiste opp. Du kan jo bare tenke deg selv om du ikke har matlyst, og stadig får servert mer mat enn du orker. Jeg fôret også en kombinasjon av rått og tørt, og varierte mellom typer og merker. Å ha litt lakseolje over maten kan også hjelpe.
    • Jeg har en tynn hund på 2 år og hun er fullvoksen for lenge siden. Hun har alltid vært tynn og spinkel sånn at ribbeina og knoklene stikker ut. Har prøvd å få henne opp i vekt. Er det noe jeg kan gjøre? Bør hun da ha en dyrlegesjekk men hva gjør dyrlegen da? Er det noen som har erfaring med en småspist hund? Har prøvd flere for og hun er like tynn. 
    • Du har ingen som vil passe hundene litt? Om du har en hund hjemme (lederen, om en av dem tydelig er det) og de andre ute, så er det antakelig mye lettere å få til, over tid. Det hender folk tilbyr gratis hundepass på Finn, bare fordi de elsker hunder, men ikke har lyst til å forplikte seg på fulltid. Om du ikke finner en annonse, så lag en. Sjansen for napp fra dyrevenner som ikke kan ha dyr selv er høy.  Jeg anskaffet en hund nr 2 fordi den første ikke var interessert i sønnen min, og han var så såret av alle avvisningene, han måtte få sin "egen" i en alder av fire år. "Itte'no problem," tenkte jeg, som hadde sett andre med flere hunder. Eldste hundens umiddelbare respons på det nusselige lille nøstet av samme art var aggressiv knurring. Hadde heldigvis en god hundepasser som hunden kjente og trivdes hos, som tillot oss en smooth tilvenningsperiode med passende mengder samvær og alenetid, og innen noen uker hadde eldste adoptert den yngre som sin egen. Den fikk henge fra ørene og jage ham bort fra matskålen sin, og han hadde ikke hjerte til å nekte den noe. Han hadde en grenseløs kjærlighet til den nye lille vennen sin. ..etter en stund, men det startet altså med høy nakkebust, stiv hale og et virkelig aggressivt knurr, og kunne potensielt blitt stygt om vi ikke hadde kunnet pæmpre den eldste med masse one on one time, favorittaktivitene hans og koblet den lille med noe positivt. Jeg antar du har servert hundene det beste de vet som belønning for ethvert tilløp til ro og avslapning ifbm kattene? 
    • Det bør nok helst foregå i et annet rom, om ikke utenfor huset eller ihvertfall på god avstand. Om du gjør det rett foran de andre hundene i bur så er du like langt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...