Gå til innhold
Hundesonen.no

Trekking av visdomstann og priser hos tannleger


Benedicte
 Share

Recommended Posts

Tusen takk for svar! Om jeg drar til Sverige og får trekt tennene så får jeg vel ikke refundert noe?

Kan jeg dra til SiO og få dette like billig som Simira? For en egenandel på under 500 hadde jeg ikke klaget på! :)

Eller burde jeg dra til en helt vanlig tannlege?

Ringte til Tannlegehøyskolen som sa at dette var noe for kirurgisk avdeling, og ikke for studentpraksisen (og dermed like dyrt som vanlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hva du må gjøre. Hvis det bare er ren trekking blir det billigere enn hvis tannen ligger neddi tannkjøttet og ikke har kommet opp. Trekking kan gjøres hos vanlig tannlege. Hvis tannen ikke har kommet opp, må det skjæres litt og det blir mer arbeid og det vil bli dyrere. Også er det noen tannleger som ikke tar tenner som ikke er kommet opp, siden dette er et mer kirurgisk inngrep og gjøres hos spesialister eller sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor bør jeg begynne for å se om de må trekkes eller opereres ut? Tannlegehøgskolen ville jo sende meg rett til kirurgisk avd, men kanskje det holder å gå til en vanlig tannlege først?

Vanlig time hos tannlegen. Så bestemmer de hva som må gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...