bikkjene Skrevet 18. November 2012 Rapporter Share Skrevet 18. November 2012 Er det noe forskjell på om hund nummer to er i samme slekt som hund nummer en? Tenkte på om de har felles mamma, pappa, bestemødre, bestefar, søsken osv. Merker hundene noe? Hva er best da, familie eller ikke? Eller har det ingenting å si? Ett dumt spørsmål da men lurte bare... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jankaa Skrevet 18. November 2012 Rapporter Share Skrevet 18. November 2012 Nei, hundene merker nok lite til at de er slekt Med mindre de leser stamtavlene sine sammen, og det har jeg til gode å se at to hunder gjør at all . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 18. November 2012 Rapporter Share Skrevet 18. November 2012 Om hundene går bra sammen og hva slags forhold de har kommer vel an på personlighetene de har? Mine er søskenbarn, men jeg tror de hadde gått like bra sammen om de ikke var det, begge er milde og snille hunder, men totalt forskjellige i personlighet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 18. November 2012 Rapporter Share Skrevet 18. November 2012 Nei, de merker ikke. De aner ikke om de har samme onkel eller bestemor.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bikkjene Skrevet 18. November 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. November 2012 Hehe ja kult om de leser stamtavlene sine sammen ja Hehe.... Bra familie ikke gjør noe da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 18. November 2012 Rapporter Share Skrevet 18. November 2012 Jeg tror ikke det har noe å si. Vurderer selv å få slekt av Nitro. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jankaa Skrevet 18. November 2012 Rapporter Share Skrevet 18. November 2012 Eneste obset her må jo eventuelt være om de feks er kullsøsken, og møtes igjen senere i livet, da vet jeg ikke om de kjenner hverandre igjen eller ikke. Jeg har hatt noe kontakt med ene kullsøstra til Malle, og de leker utrolig bra sammen, men om det er tilfeldig god kjemi, eller om de kanskje kan minner fra valpekassa, det vet jeg ikke. Det som også er veldig avgjørende her er jo at siden kullet var så jevnt som det ble, så er det jo naturlig at to så jevne valper/unghunder har særdeles god lek sammen, liksom. Er det noen av dere som vet noe om det? Om de kan minnes søsken/mor fra valpekassa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 18. November 2012 Rapporter Share Skrevet 18. November 2012 Det lurer jeg litt på også, for det virka sånn da Bris møtte broren og moren sin, men da var han ca 4 mnd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ida Skrevet 18. November 2012 Rapporter Share Skrevet 18. November 2012 Mødrene vil vel for alltid kjenne igjen sitt eget avkom og avkommet vil kjenne igjen sin mor. Vi har iallfall hatt noen rørende gjensyn opp gjennom tidene. En katt vi hadde gitt bort som 10 uker gammel unge og Bimbo bedlington var også superlykkelige for å se hverandre, da de møtte hverandre etter et år. De var jo ikke i slekt, da men. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jaktlykke Skrevet 18. November 2012 Rapporter Share Skrevet 18. November 2012 Ja Amigo og søsteren har et helt spesielt forhold til hverandre. Det går år mellom hver gang de treffes, men de finner tonen straks og ligger bare og koser med hverandre. Slik var det også når Amigo traff moren sin igjen for første gang på flere år; hun kastet knapt et blikk på ham og han satte seg rett ned på huk og tisset (og han pisser vanligvis med beinet høyt ). Så tydelig at han kjente henne igjen og hadde respekten i orden for mora ja 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHC Skrevet 18. November 2012 Rapporter Share Skrevet 18. November 2012 Ace og søsteren har møtt hverandre jevnlig siden de var valper, og de har en egen kjemi 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 18. November 2012 Rapporter Share Skrevet 18. November 2012 Vi har mye kontakt med både mammaen, pappaen, kullbroren og kullsøstra til min, mest mamma og bror, og de har i alle fall en helt spesiell kontakt. Hva som er grunnlaget for det vet jeg ikke, mye mulig det er fordi de har møttes ofte og jevnlig, og fordi de har lik personlighet, men de trives godt ilag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
13de Skrevet 18. November 2012 Rapporter Share Skrevet 18. November 2012 Det er jo sånn mange steder at man får med et teppe e.l. med luktene fra mor og søsken når man kjøper en valp et sted så jeg vil nok tro at de vet hvem som er søsken, eller i alle fall vet du har vært i sammen med dem når de var små, men noe mer kjennskap enn det har jeg ikke til dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 18. November 2012 Rapporter Share Skrevet 18. November 2012 Chessea har en utrolig kjemi med alle sine søsken, både de vi ser med jevne mellomrom og de vi ser sjelden. Helt utrolig Men om det betyr at de hadde trivdes bedre enn om de ikke var søsken i samme husstand, det vet jeg jammen ikke. Individforskjeller og kjemi der er nok mer vesentlig, ja. Blir det valp på nyåret er den i slekt med Chessea, de har felles oldeforeldre. Men jeg tviler sterkt på at det betyr stort i forhold til om de vil like hverandre eller ikke. Men en kan jo håpe! Chessea kjente også godt igjen mammaen sin, hun. Rørende å se. Den ellers så bossy tispa mi ble plutselig "lille jenta til mamman sin" sammen med sin mor da hun levde 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnnChristin Skrevet 18. November 2012 Rapporter Share Skrevet 18. November 2012 Hvis de har kontakt jevnlig har det jo noe å si, men ellers tror jeg ikke det sitter mye i husken når det gjelder søsken/onkler/o.s.v! terho har møtt broren seinere og er like bofsette og frekk mot han som mot andre hannhunder, ikke en eneste forskjell faktisk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 18. November 2012 Rapporter Share Skrevet 18. November 2012 Hvis de har kontakt jevnlig har det jo noe å si, men ellers tror jeg ikke det sitter mye i husken når det gjelder søsken/onkler/o.s.v! terho har møtt broren seinere og er like bofsette og frekk mot han som mot andre hannhunder, ikke en eneste forskjell faktisk! Da har vi veldig ulike erfaringer på det området Spennende å se! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 18. November 2012 Rapporter Share Skrevet 18. November 2012 Da Smula møtte sin mor igjen etter 1 1/2 år fikk hun deng... Da var hun bare en ny tispe inn i flokken, som en litt usikker sjefstispe mente skulle underkaste seg. Så blod er nok ikke tykkere enn vann i hundeverdenen, har langt mer å si om det er hunder som jevnlig møtes og omgås. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 18. November 2012 Rapporter Share Skrevet 18. November 2012 Da kasko møtte broren sin igjen et par mnd etter levering, så var det hat ved første øyekast fra kasko. Det var første hunden han virkelig har hatet intenst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ida Skrevet 18. November 2012 Rapporter Share Skrevet 18. November 2012 Da Smula møtte sin mor igjen etter 1 1/2 år fikk hun deng... Da var hun bare en ny tispe inn i flokken, som en litt usikker sjefstispe mente skulle underkaste seg. Så blod er nok ikke tykkere enn vann i hundeverdenen, har langt mer å si om det er hunder som jevnlig møtes og omgås. Solo ble mamma for Fibi igjen med èn gang hun kom. Da var Fibi 8 måneder og Solo hadde bodd hos oss i fem måneder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts