Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er det som gjør at hundene ALLTID må kaste opp på tekstiler?


Line&Luna
 Share

Recommended Posts

Det er en dyr herlighet også, for overhodet i huset må hive teppene hver gang de er spydd på... 1000lapp hver gang. Heldigvis skjer det ikke sååå ofte :P

Oi. Då hadde det nesten vore verdt å drive aktiv trening på at spying skal skje på parketten, ikkje teppet. Men det er vel vanskeleg å få til, når du har èin sjanse til å trene det inn ein gang i skuddåret :lol: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ingen tepper på gulvet, eneste myke er hundesenga - og oppi den spyr han om han må. Hvilket er totalt ulogisk for meg, siden han har et anstrengt forhold til alt ekkelt. Jeg kjøper heller den kamuflasjegreia, men bare sånn halveis.

Husker et par episoder fra der vi bodde før, tilsvarende denne. Der var det flere tepper på gulvet, i trappa og på soverommet mitt; Den ene gangen han ble dårlig, spratt han opp fra gulvet i stua (altså fra et teppe) og spurta opp i andre etasje for å spy på dyna mi. Det tror jeg var på pur faenskap. :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teorien om trygghet kan vel ha noe for seg, men jeg skjønner ikke helt at det skal være tryggere oppi sengen min enn for eksempel bak den? Den andre evolusjonsmessige teorien som er nevnt, nemlig at spyet trekker nedi tekstiler (eller mose og annen vegetasjon i stedet for på berg) og dermed ikke signaliserer til andre om at det finnes et sykt dyr i nærheten synes jeg også høres logisk ut.

Jeg synes også det høres logisk ut. Det kan forklare hvorfor Tufani spyr på tepper når han er inne. Men når han er ute, spyr han ALLTID på asfalt! :icon_confused: (Ja, han spyr veldig ofte :/ Ofte opptil to ganger i uka...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min spyr også helst på noe mykt.. Aldri i sofaen da, men på golvmatter/klær på gulvet :P Men glemmer ikke den gangen jeg våknet opp på morgenen, strekte hånden ut for å gi samboeren en klem, og hånden deiset rett i en diarédam på dynen.. Urk :x Som forøvrig var fint dandert utover hele dynen.. Dette tror jeg må ha vært fordi han syntes følelsen var ekkel og søkte trygghet. Han var vel rundt året og hadde ikke hatt det før. Etter den første gangen har det kun skjedd på gulvet.

Katta driter på klær, og dekker til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er (var) Laffen òg alltid.

Han brukar å stå og brekke seg ein del gongar før han faktisk spyr, så vi har alltid nytta oss av den tida til å kaste han ut, så no, om han byrjar å brekke seg og eg kjem til han, spring han bort til døra og ut :) .

Det prøver vi å med Leo, men det resulterer i at han ikke spyr i det hele tatt :blink::P

*nå høres det ut som han spyr hele tiden, han gjør altså ikke det :aww: *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo heilt perfekt :lol: .

Meeeen det er jo ofte en grunn til at de spyr.. Eller er det ikke det kanskej, kanskje de bare gjør det for å være onde og slemme?*ninjaskulesmiley-sompaddenikkevillamegbruke*

Så jeg synes jo han burde få spy da, itilfelle noe må opp.. Men kanskje ikke midt i senga heller da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...