Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundepass i april 2013 (Trondheim)


Aslan
 Share

Recommended Posts

Hei!

Skal 10-14 dager til USA i begynnelsen av april neste år, og trenger hundepass til hele/deler av perioden. Datoene er ikke helt avklart enda, men det ser per i dag ut som at vi flyr 30 eller 31 mars (påskeaften eller 1 påskedag), også blir vi i 10-14 dager, vi bestiller billetter neste helg, så da vet vi datoene :)

Hunden det gjelder er Thorvald, en finsk lapphundgutt som på det tidspunktet vil være straks 2 år (født 18.04.2011), han er en ukomplisert gutt som ikke krever så mye, bare litt kos og kjærlighet. Har til nå gått overens med alt av hunder han treffer, og er en tålmodig og leken kar. Kan bli impåsliten på enkelte hunder, men det går fint an å styre ved å be ham gå på plassen sin, så andre hunder i hus bør ikke være et stort problem. Er ikke vant til burbruk innendørs, så vil helst unngå det da jeg ikke vet hvordan han tar det.

Ellers må ha råfores (V&H for det meste) da han tåler tørrfor veldig dårlig. Om en eventuell hundepasser ikke orker rått går det an at han får frysetørket vom (sånn fra provit), men ellers får han innmari lett diare og oppkast av annet, så det er jo en greie.

Pris blir vi enige om, vil foretrekke at det er i Trondheim, uansett om det er pass for hele eller deler av perioden. Godt mulig oppdretterne våre kan stille opp og ha ham en stund også, de bor på Angelltrøa.

229838_10152269388340341_50177463_n.jpg

"Pliiiiis kan jeg få komme og bo hos deg litt siden de teite eierne mine skal på ferie uten meg?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem kan vel motstå det blikket da! Finingen! :wub:

"Pssst, Thorvald, kan du ikke bare si til eierne dine at du har funnet sted du kan være, også tar du deg en heidundranes hjemmealene fest i stedet! Jeg kommer garantert en tur da altså! ;) - Leo

:lol: Vet ikke heeeelt om jeg er fan av den ideen gitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,

h@a¨n ¨er jo så søt da :)

Skulle gjerne passet han :) Vi bor i Steinkjer da, vet ikke om det blir for langt unna? Vet jo heller ikke hva vi skal i påsken heller :P

Så kan jo være reserveløsning :)

(Zera la hodet sitt på tastaturet i begynnelsen av innlegget :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,

h@a¨n ¨er jo så søt da :)

Skulle gjerne passet han :) Vi bor i Steinkjer da, vet ikke om det blir for langt unna? Vet jo heller ikke hva vi skal i påsken heller :P

Så kan jo være reserveløsning :)

(Zera la hodet sitt på tastaturet i begynnelsen av innlegget :P )

Steinkjer er jo ikke altfor langt unna, så det kan fint gå det, litt avhengig av hvordan det blir med eventuelle andre passere :) Men takk for tilbudet i alle fall, greit å ha noen reserveløsninger når det er over såpass lang tid :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sikkert regne me meg også som en løsning hvis ikke annet ordner seg ;) Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal den perioden, men er det påske er det stor sjanse for at jeg er full noen dager, men Thorvald tåler vel litt fyllesjuke folk :lol: Så lenge han ikke spiser opp huset mitt, stikker av når han er løs og pistrer 24/ 7, så tipper jeg det går helt fint ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sikkert regne me meg også som en løsning hvis ikke annet ordner seg ;) Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal den perioden, men er det påske er det stor sjanse for at jeg er full noen dager, men Thorvald tåler vel litt fyllesjuke folk :lol: Så lenge han ikke spiser opp huset mitt, stikker av når han er løs og pistrer 24/ 7, så tipper jeg det går helt fint ;)

:flowers:

Har ikke pleid å være så mye fullesjuk rundt ham, men ser for meg at det skal gå bra :lol: Han er veldig flink til å ligge i armkroken og være kosebamse ;) Spise opp hus har han aldri prøvd, hehe, stikke av når han er løs pleier å gå greit, ihvertfall om du har innkalling på dine hunder :P Neida, joda.. Han har relativt god innkalling til å være tenåringspolarhund med glimrende ideer og en god dæsj selvstendighet :P Pistre 24/7 pleier han ikke heller, med mindre du har høyløpsk tispe han må sitte og lukte på. Om det skulle skje er det bare å be ham gå og legge seg og holde kjeft, funker fint det :lol:

Åh, supert med sonen altså :ahappy: Samboer sa faktisk "ja, om ikke oppdretterne våre kan så har vel du noen du kan spørre på dette internetthundegreiene dine" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:flowers:

Har ikke pleid å være så mye fullesjuk rundt ham, men ser for meg at det skal gå bra :lol: Han er veldig flink til å ligge i armkroken og være kosebamse ;) Spise opp hus har han aldri prøvd, hehe, stikke av når han er løs pleier å gå greit, ihvertfall om du har innkalling på dine hunder :P Neida, joda.. Han har relativt god innkalling til å være tenåringspolarhund med glimrende ideer og en god dæsj selvstendighet :P Pistre 24/7 pleier han ikke heller, med mindre du har høyløpsk tispe han må sitte og lukte på. Om det skulle skje er det bare å be ham gå og legge seg og holde kjeft, funker fint det :lol:

Åh, supert med sonen altså :ahappy: Samboer sa faktisk "ja, om ikke oppdretterne våre kan så har vel du noen du kan spørre på dette internetthundegreiene dine" :P

Jeg tør ikke å garantere det 100 % enda altså, siden det er veldig lenge til.. Hvem planlegger så langt frem liksom? :lol: Men det går som regel bra regner jeg me :)

Men igjen, finner du noen som garantere det 100 % nå, så blir jeg ikke lei meg hvis du velger meg bort altså :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør ikke å garantere det 100 % enda altså, siden det er veldig lenge til.. Hvem planlegger så langt frem liksom? :lol: Men det går som regel bra regner jeg me :)

Men igjen, finner du noen som garantere det 100 % nå, så blir jeg ikke lei meg hvis du velger meg bort altså :lol:

Hehe, neida, jeg har oppdretter som mest samnsynligvis kan ha ham, men om det kræsjer for de i løpet av perioden så er det greit å ha noen andre muligheter. Særlig siden to uker er ganske lenge :)

Huff, hvordan skal jeg klare å være vekke fra mini i to uker, sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, neida, jeg har oppdretter som mest samnsynligvis kan ha ham, men om det kræsjer for de i løpet av perioden så er det greit å ha noen andre muligheter. Særlig siden to uker er ganske lenge :)

Huff, hvordan skal jeg klare å være vekke fra mini i to uker, sukk.

Har du vel ikke tid til å tenke på.. Du skal jo kose deg borte på ferie :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg ikke bodd på helt feil side av landet hadde jeg mer enn gjerne passet han!

Nesten så jeg må vurdere å flytte.. :lol: Neida, men krysser fingrene for at det ordner seg!

Du kan sikkert få låne leiligheten vår om vi spør husvert pent :lol: Thorvald hadde nok ikke hatt mye i mot 2 x damebesøk ;) Men neida, vil nå tro det ordner seg. Har god tid til å finne noen heldigvis :)

Si ifra når du vet mer om datoer. Hvis vi er hjemme kan han bo her hos oss. :)

Åh takk! :flowers: Ser ut til at oppdretter kan ta ham en stund, men siden de skal gifte seg en måned etterpå er det mulig de må være nordover litt, så da er det greit med noen å dele på hvisomatte det ikke går lell :)

Ååh :wub: Den som passer han må love masse masse bilder. :D

:lol::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...