Miavoff Skrevet 9. November 2012 Rapporter Share Skrevet 9. November 2012 Det begynner å nærme seg til vi henter valpen, Boble (papillon). Først vil jeg gjerne understreke at jeg har lest gjennom de egentlige sonenregler her på forumet :angel: Hundemat skal jeg ikke tenke noe særlig mye på, ettersom jeg vil få en pose/sekk mens vi henter valpen. Det er altså alt annet jeg skal kjøpe inn før valpen blir hentet. Trenger altså råd og tips til kjøpeliste (har tenkt å bestille alt gjennom internett... Eller er det en lur ide å handle alt på en butikk?) Hundekurv (Av tre eller plast?) Hundebånd (flexibånd eller vanlig bånd?) Matskål (Metall?) Brystbånd (Eller hva skal jeg kalle dette båndet som dekker brystet, og ikke halsen...?) Hundesnop (Mat til å brukes som belønning.. Navn...Merke...?) Hundebur som kan brukes til fly? (Vi skal reise bort i julen, og valpen blir med inn i flyet...) Bæsjeposer, helt klart Er det flere jeg har glemt? Eller anbefaler du noe annet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 9. November 2012 Rapporter Share Skrevet 9. November 2012 Jeg ville kjøpt en god sele, hatt et lett og greit kobbel, kjøpt en billig hundeseng på clas/biltema ol fordi valper ofte liker å ødelegge ting. Matskål er det ett fett om du har keramikk,metall,plast ol. Snop så kan du bruke pølser du skjærer opp, eller kjøpe poser med små godbiter i forskjellige smaker på dyrebutiukkern. Man finner ofte etter en stund sine og hundens favoritter. Ellers ville jeg kjøpt noen leker og tyggepinner, f.ex oksepeniser/griseører ol, det er kjekt til valper som klør i tenna. + litt tauknuter ol ting for å holde litt orden på kløe behovet. Også har du noe å avlede med om de prøver seg på møbler ol Jeg ser du skal fly, og du skal ha papillon så da ville jeg kjøpt en liten flybag evnt kan du kjøpe hardplast bur bare pass på at målene går inn i flykabinen (står hos hvert flyselskap). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Miavoff Skrevet 9. November 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9. November 2012 Takk for gode tips! Googla nå nettopp, og så at klotang og hårbørste trengs... (Måtte bare skrive det her, så jeg kan komme inn her igjen og noterer listen...) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 9. November 2012 Rapporter Share Skrevet 9. November 2012 Bra du har satt deg inn i de egentlige reglene . Ja, gå for billige ting, selv om du har liten rase så vokser de fort ut av de aller minste størrelsene. Samt de tygger, tisser og på alt. Ekstra hundetepper/håndklær kan være nyttig på liggeplassen/bur om du bruker det. Vi kjøpte ikke så mange leker før han var i hus, for det er først da du finner ut hva slags ting de er mest interessert i. Om de liker myke ting av stoff, hard plastikk, myk plastikk osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annegru Skrevet 9. November 2012 Rapporter Share Skrevet 9. November 2012 Vi har matskål og vannskål av metall og jeg er veldig fornøyd med at jeg klarte å tenke langt nok til å velge de med sånn gummilist rundt. Jeg hater lyden av metall mot fliser (vi har fliser på kjøkkenet der hvor hunden spiser), og den listen forhindrer at han kan flytte på skålen (og om han skulle klare det lager det ikke lyd). Ellers fant jeg ut at det var lurt å ha mye, billige tørkeruller, for det gikk det en del av i begynnelsen. Og en sånn billig sprueflaske fra Europris som jeg hadde vann- og klorinblanding til å tørke opp der uhellet hadde vært ute Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 9. November 2012 Rapporter Share Skrevet 9. November 2012 Sherpabag og lignende typer er vel safe til å fly i kabinen? Sjekk maksstr hos flyselskapet du skal fly med og kjøp så stort. De har sånne bur i de aller fleste dyrebutikker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pajko Skrevet 9. November 2012 Rapporter Share Skrevet 9. November 2012 Rodalon til at vaske tispletter væk med, og kilometervis af tålmodighed Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annegru Skrevet 9. November 2012 Rapporter Share Skrevet 9. November 2012 Et annet tips: Ikke gidd å kjøpe massevis av sånne dyre tauknuteleker og sånn... En gammel sokk eller kjøkkenhåndkle med knute på er minst like morsomt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Irenen Skrevet 9. November 2012 Rapporter Share Skrevet 9. November 2012 Tørkerull. Masse tørkerull! Ikke kjøp flexibånd, kjøp bare et vanlig kobbel. Og sålenge du ikke går ved veien hvor det er trafikk, vil valpen den første tiden fotfølge deg uansett (jeg har en valp på 12 uker nå, og vi bruker KUN kobbel der det er biler - ellers går hun bare løs) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Miavoff Skrevet 9. November 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9. November 2012 Tørkerull, sprayflaske, gamle sokker, kobbel, sherpabag, klorin, håndklær. Takk, dere (Har intet annet valg enn å følge de egentlige sonenreglene...) :angel: 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jauda. Skrevet 9. November 2012 Rapporter Share Skrevet 9. November 2012 Reflekser til dere begge Om ikke behovet er der med det første- ved bare tisseturer- så kommer det. Hodelykt er også kjekt å ha når man blir tvunget til å ferdes ute til alle døgnets tider... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Irenen Skrevet 9. November 2012 Rapporter Share Skrevet 9. November 2012 Og blinkelys/lys til valpens halsbånd (i tillegg til refleks og hodelykt som nevnes over) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 10. November 2012 Rapporter Share Skrevet 10. November 2012 Du får halsbånd som lyser som kanskje passer papilon størrelsen bedre. Orbiloc som man fester på veier litt. Evnt fester jeg sånne små led lamper som er til nøkkelringen på selene jeg. Billig på ebay :-P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 10. November 2012 Rapporter Share Skrevet 10. November 2012 Hundekurv (Av tre eller plast?) Billig billig, stor fare for at valpetennene setter sine merker! Hundebånd (flexibånd eller vanlig bånd?) Smaken er som baken, jeg foretrekker vanelig kobbel.Men pass på at kroken ikke er for stor og tung for valpen Matskål (Metall?) Jeg ville gått for keramikk eller metall. Etter vask i oppvasmaskin inneholder plastskåler 5x flere bakterier enn keramikk eller metall. Brystbånd (Eller hva skal jeg kalle dette båndet som dekker brystet, og ikke halsen...?) Jeg brukte puppiasele på min valp og er veldig fornøyd, kommer til å bruke de på neste valp også. Selges billig på ebay Hundesnop (Mat til å brukes som belønning.. Navn...Merke...?) Smaken er som baken! Harly får frolic, kjøpes på matbutikken, Handlers sine treningsgodbiter med kylling og fisk, og litt digg som pølser og kjøttboller. Hundebur som kan brukes til fly? (Vi skal reise bort i julen, og valpen blir med inn i flyet...) Pass på at bunnen er tett og holder flyselskapets krav til maks mål Bæsjeposer, helt klart Er det flere jeg har glemt? Eller anbefaler du noe annet? Leker og tyggebein Leker handler jeg hovedsakelig på ebay og cleanrun.com. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts