Gå til innhold
Hundesonen.no

Nirms EFIT


Nirm
 Share

Recommended Posts

Kom plutselig på at det var EFIT, så da hev vi oss med. Friuke, så da må man jo stå opp "tidlig". :whistle: Mobilbilder, siden jeg ikke gadd å dra rundt på kameraet i regnet idag.

12.00-13.00

01.jpg

Må starte med å vaske vinduer utvendig etter at "barna hadde det så gøy i går,

og har kastet egg på de.

13.00-14.00

02.jpg

Leser nyheter og oppdaterer seg på viktige ting som har skjedd i løpet av natta.

(Og tenk så stilige leligheter dette blir!)

14.00-15.00

03.jpg

Bestemt oss for å starte å bruke Jeløya igjen, trass lang kjøretur, og bestiller

time der i morgen.

15.00-16.00

04.jpg

Ute og turer jentene, og skravler i mobilen mesteparten av veien.

17.00-18.00

05.jpg

Middag med kake til dessert.

18.00-19.00

06.jpg

På vei til seminaret i Lillestrøm.

19.00-22.00

07.jpg

På seminar. Bakhodet til høyre tilhører en tidligere sonis. :P

22.00-23.00

08.jpg

Må se hva vi har blitt bestukket med for å komme. Rasehundboka hadde jeg ikke,

og jeg trur den lille ernæringsboka kan være kjekk å bla litt i. :)

23.00-24.00

09.jpg

Oppdatere seg på nettet før man legger seg.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører dadler og valnøtter sammen. Bruker å tilsette litt raw kakao, og evt agave sirup eller noe. Så er det bare å dytte den i bunnen av formene, den blir ganske "sticky". Så kjører ripsen i food prosessor (eller stavmikser eller noe). Og evt søte den med type agave sirup el.l. for å få den litt mindre syrlig. Kan bruke all slags bær, evt frukt og selv avokado (i blandet litt banan og lime) blir veldig godt. Fantasien som stopper. Men skal ikke inneholde animalske produkter, hvetemel, sukker og slikt, og så setter du den i fryseren litt til den har stivnet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm, kake. I mitt tilfelle - dårlig påvirkningskraft :lol: Heldigvis (?) ingen kake tilgjengelig.

*ler* Faren med å alltid ha ingredienser tilgjengelig til å lage kake i hus, samt at det tar kanskje 10 minutter eller noe. :lol: Derfor små former, og regler på hvor mange man kan spise. :P

I min verden er kake kake, og kake smaker godt :lol:

He he. Jeg er overhode ikke noe kakemenneske (det er litt vanskelig når man er glutenallergiker og ikke liker glutenfrie "vanlige" kaker), så RAW kaker ble en helt ny verden for meg. Og etter jeg startet å spise det, så ble vanlige kaker bare ekle faktisk. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit. Egentlig ikke så mye nytt, siden jeg har studert litt fra før av. Og jeg synes at nivået kanskje ikke passet helt den vanlige hundeeieren (flere som ikke helt hang med, og det var overhode ingen spørsmål ved slutten, det er vel første gang jeg har opplevd). Men jeg aner ikke om det egentlig var mer myntet på folk med litt mer kunnskap utover hva gjennomsntilige konkurranseutøveren har. Men noe nytt får man med seg alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. Jeg er overhode ikke noe kakemenneske (det er litt vanskelig når man er glutenallergiker og ikke liker glutenfrie "vanlige" kaker), så RAW kaker ble en helt ny verden for meg. Og etter jeg startet å spise det, så ble vanlige kaker bare ekle faktisk. :blink:

Hææææ, går det ann å ikke være kakemenneske?!?! :blink: hehe.. Men ser den med allergier og slikt, det legger liksom en demper på de fleste kaker vil jeg tro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for at du sender meg de derre posene med energy, jeg! :lol:

En kollega har reservert de om jeg ikke skal ha de. Men jeg lurte på om de kunne være godiser på treningene framover. De tar jo ALDRI med seg nok godis, enda jeg ber de ta med minst dobbelt så mye av det de trur de trenger. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega har reservert de om jeg ikke skal ha de. Men jeg lurte på om de kunne være godiser på treningene framover. De tar jo ALDRI med seg nok godis, enda jeg ber de ta med minst dobbelt så mye av det de trur de trenger. :P

Teit er du, som ikke setter sonen før noe som bare er kollegaer.. Ærlig talt, det blir for dårlig! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt oppgitt over at jeg er så allergisk at raw-diett aldri hadde funka for meg, for sånn reint etisk hadde det vært helt supert. :)

Det er mange måter å tenke etisk på i matveien uten å konvertere til RAW. :) Jeg går vel mest for kakene, men har fått kokebok så jeg skal starte å lage mye mer. Men har ikke dehydrator, og da er det litt begrensninger også der...

Teit er du, som ikke setter sonen før noe som bare er kollegaer.. Ærlig talt, det blir for dårlig! :lol:

Jeg vet. :lol: Men du kan heller si fus dersom jeg får kasta etter meg noe fôr igjen utover neste år.... :P (Seriøst, det var helt håpløst å bli kvitt 6 kg hundemat i Borås, INGEN ville ta det, jeg hadde tross alt vunnet det.... :blink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange måter å tenke etisk på i matveien uten å konvertere til RAW. :) Jeg går vel mest for kakene, men har fått kokebok så jeg skal starte å lage mye mer. Men har ikke dehydrator, og da er det litt begrensninger også der...

Jeg tenker allerede ganske etisk om de fleste ting, jeg. Marianne og jeg kildesorterer feks, til tross for at det ikke skilles mellom annet enn restavfall og papir i kommunen hvor vi bor. :lol:
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk du noe fôr for litt siden da, så det er ikke så synd på deg. :lol:

Jada, altså, det er to faktorer som spiller inn her. Det ene er jo det faktum at det heldigvis ikke står så dårlig til økonomisk at jeg er avhengig av at andre gir meg hundemat for at hundene skal få i seg annet enn luft og kjærlighet. Og det er jeg jo veldig takknemlig for. En annen relativt vesentlig ting er jo det at dersom jeg mot formodning skulle ha problemer med punkt 1, så er det ikke MEG det er synd på , for kosten min er relativt lite basert på bikkjenes mat. Dette til tross for at jeg fòrer rått, tilogmed! (De kan fint få kotelettene jeg selv hadde tenkt til å ha til middag, derimot) :lol:

Grunnen til all min sutring, er fordi jeg har en helanorektisk idiotbikkje, som kun spiser to ting om dagen: tørket vom, og disse energygreiene. At hun pga dette mangler en kilo eller 2,5, gjør at fristelesen for å fullfore på energy blir enda større :sint_01: Dustedyr. Bikkja altså, ikke du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...