Gå til innhold
Hundesonen.no

Nytt Hurtta dekken i str. 36 til salgs!


Recommended Posts

Kjøpte nylig Hurtta vinterdekken til snuppis, som viser seg å være litt lite gitt!

Størrelse 36 og i fargen sort! Samme som på bilde!

post-11380-0-96344600-1351780462.jpg

Dekkenet er kun brukt 1 gang, mens snuppis virra rundt i hagen og mor irriterte seg over at dekkenet var for lite. :twisted: Ergo NYTT!

Selger til høystbydende :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kullsøster skal måles i kveld, så foreløpig er det reservert henne :) Men skal gi beskjed til deg Line, hvis hun heller ikke passer det. Bor 10 min unna lillestrøm, så er mulighet for levering i helgen :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir for lite :) Har str. 42 til Zara,og det er litt kortere en det burde være.

Vi har et Hurtta Regndekken og inni det sto det 40. Jeg trodde vi hadde 45, men tydeligvis ikke. Regndekkenet er faktisk litt for stort til han, så da må vi kanskje ha mindre enn 40. Synes ikke det rimer helt i og med at Zara helst skulle hatt ett som er litt større enn 42, hadde trodd at Echo også trengte det, men det er vel forskjeller på dachsene (selv om jeg har standard jeg også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et Hurtta Regndekken og inni det sto det 40. Jeg trodde vi hadde 45, men tydeligvis ikke. Regndekkenet er faktisk litt for stort til han, så da må vi kanskje ha mindre enn 40. Synes ikke det rimer helt i og med at Zara helst skulle hatt ett som er litt større enn 42, hadde trodd at Echo også trengte det, men det er vel forskjeller på dachsene (selv om jeg har standard jeg også).

Hmm,høres snodig ut :huh: Er regndekken det jeg også har,men regner med at størrelsene skal være like. Det er forskjell ja,men trodde da at hannhundene skulle være større enn tispene i såfall. Zara er 43-44 over ryggen.

Her er to (dårlige) bilder av Zara med dekkenet på:

20120818_174558.jpg

20120818_174637.jpg

Det passer AKKURAT,skulle ønske en cm eller to til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Echo er mindre enn de fleste andre strihårede dachser jeg har møtt. Av langhårede dachser har vi møtt både noen som er mindre og større enn han. Echo sitt regndekken er uansett mye større på han enn det Zara sitt er på henne. Og da hadde det jo vært logisk om det var størrelse 45, men det står som sagt 40 inni. Lurer på hva sjansen er for at det står feil? Jeg får måle han en dag for å finne ut hvor lang han faktisk er. Han er ca. 9 kilo (mindre i perioder, da han ikke alltid er like flink til å spise), men det sier jo ikke så mye om lengden.

Har Zara prøvd 45 for å se om det passer eller om det blir for langt? Er typisk om hun egentlig trenger 43 eller 44 siden det ikke eksisterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Echo er mindre enn de fleste andre strihårede dachser jeg har møtt. Av langhårede dachser har vi møtt både noen som er mindre og større enn han. Echo sitt regndekken er uansett mye større på han enn det Zara sitt er på henne. Og da hadde det jo vært logisk om det var størrelse 45, men det står som sagt 40 inni. Lurer på hva sjansen er for at det står feil? Jeg får måle han en dag for å finne ut hvor lang han faktisk er. Han er ca. 9 kilo (mindre i perioder, da han ikke alltid er like flink til å spise), men det sier jo ikke så mye om lengden.

Har Zara prøvd 45 for å se om det passer eller om det blir for langt? Er typisk om hun egentlig trenger 43 eller 44 siden det ikke eksisterer.

Nei,hun har ikke prøvd større,da det var mine foreldre som det med seg fra Sverige.

Rart det med dachsen egentlig. Jeg høre både "Hun var stor" og"hun var liten" :P Så vet ikke hvor hun ligger på skalaen :icon_confused:

Hvor stor er han rundt brystet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har målt riktig nå så er han ca. 50 cm rundt brystet og ca. 38 cm fra halerot til halsen. Aner ikke hvor vanlig eller uvanlig det er. Vet du hva Zara er?

Skulle gjerne kjøpt dekken av LiloPilo, men jeg vet ikke om jeg tør å sjanse på det. Jeg har dog et problem hvis 40 er for stort og 36 er for lite, for det finnes vel ingen andre alternativer? Kunne gått i butikken å prøvd (litt slemt kanskje?), men begge hundene mine har nylig hatt kennelhoste og kan fremdeles være smittefarlig, så vi må nok holde oss unna en stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har målt riktig nå så er han ca. 50 cm rundt brystet og ca. 38 cm fra halerot til halsen. Aner ikke hvor vanlig eller uvanlig det er. Vet du hva Zara er?

Skulle gjerne kjøpt dekken av LiloPilo, men jeg vet ikke om jeg tør å sjanse på det. Jeg har dog et problem hvis 40 er for stort og 36 er for lite, for det finnes vel ingen andre alternativer? Kunne gått i butikken å prøvd (litt slemt kanskje?), men begge hundene mine har nylig hatt kennelhoste og kan fremdeles være smittefarlig, så vi må nok holde oss unna en stund til.

36 Passar hundraserna: Basenji, Amerikansk Cockerspaniel, Beagle, Bordonterrier, Bullterrier, King Charles Spaniel, Cocker Spaniel, Foxterrier, Fransk Bulldog, Italiensk Vinthund, Jack Russel terrier Japansk Spets, Lhasa Apso, Norsk Buhund, Mellan Pudel, Shetland Sheepdog, Staffordshire bullterrier, Västgötaspets er hentet fra divinedog.se , den anbefaler 42 til dachs også fordi den er formet litt annerledes med ikke fullt så stor brystparti, men lengre i ryggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett listen, men når 40 er for stort til dachsen min vil jo 42 definitivt være for stort. Da blir alternativet å gå ned i 36, men det kan jo være for lite. Tror nok vi må handle i dyrebutikken slik at vi kan få prøve dekken på. Må bare vente til han ikke er smittefarlig lenger. Får krysse fingrene for to uker med mildvær i mellomtiden :sweat:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har målt riktig nå så er han ca. 50 cm rundt brystet og ca. 38 cm fra halerot til halsen. Aner ikke hvor vanlig eller uvanlig det er. Vet du hva Zara er?

Skulle gjerne kjøpt dekken av LiloPilo, men jeg vet ikke om jeg tør å sjanse på det. Jeg har dog et problem hvis 40 er for stort og 36 er for lite, for det finnes vel ingen andre alternativer? Kunne gått i butikken å prøvd (litt slemt kanskje?), men begge hundene mine har nylig hatt kennelhoste og kan fremdeles være smittefarlig, så vi må nok holde oss unna en stund til.

Zara er 57 rundt brystet,så en del større en din da ja :P

Ser på størrelseguiden at du nok må ha dekken som er til dverg dachser.

Se her. på dachshund dverg. (du må scrolle litt nedover)

Edit: Kanskje ikke vits å sende med listen når jeg ser du skriver det over :P Men lar den stå likevel.

Hadde nok tatt en tur for å prøve dekken når hundene ikke kan smitte andre lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den linken var faktisk ganske grei den, det var mye mer informasjon med der enn det jeg har funnet før :)

Snakket med en i dyrebutikken og han mente at jeg mest sannsynlig burde gå ned til 36, så da blir det nok det på oss. Men jeg vet ikke om jeg tør å kjøpe uten å ha prøvd, så vi gambler på å vente to uker til han ikke er smittefarlig lenger og kan være med for å prøve. Morsomt at han trenger dvergdachs-størrelse i og med at han både veier mer enn de fleste (om ikke alle) dvergdachser og er mye større rundt brystet (tror ikke de kan være mer enn 35 cm rundt brystet).

LiloPilo: Beklager at vi kupper tråden med dachseprat, håper du finner noen som vil kjøpe dekkenet. Jeg er veldig fristet, men som du skjønner tror jeg at vi må prøve det på og da må vi desverre i dyrebutikken siden vi ikke bor i din del av landet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra =)

Jeg gleder meg til vi får ett i hus vi også. Echo er en frysepinn, så det er nødvendig. Kjipt at kennelhosten måtte komme samtidig som snøen. Nå er det heldigvis mildt igjen, men jeg er skeptisk til om det varer i to uker, som er så lang tid jeg må holde hundene unna andre hunder (og dermed også dyrebutikken).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...