Gå til innhold
Hundesonen.no

Litt romslig stålbur til gårdshund ønskes kjøpt!


Bombini
 Share

Recommended Posts

Som tittelen sier =) Syns det er fint å ha litt plass inni der, men om det følger med skillevegg ville det vært prima! Kanskje jeg helst ønsker meg et med fire rette vegger siden jeg ikke helt ser poenget med skråvegg?

Bor i Oslo. Har ikke bil, men kan bestikke venner og muttern til å kjøre litt hit og dit ;)

Edit for å legge til at jeg også veldig gjerne ønsker meg et refleksdekken som kan passe en gårdsvalp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er bilbur du skal ha bør ikke buret være hverken romslig eller av stål. Søk på "bilbur" på forumet, så får du en del tips.

(eller mente du bare at venner og mor kunne kjøre og hente det?)

Ettersom du ikke har bil og evt. kanskje skal ha med hunden litt i andres biler så kan jeg anbefale deg å kjøpe et reisebur i plast, ala Atlas o.l., som lett kan stå i baksete eller bagasjerom på en bil (uten at det blir pels overalt i bilen) og kan brukes inne etter behov. Vi har Atlas 40 på hytta og Clipper 4 som flybur til Odin, begge har relativt god plass.

Billig refleksdekken på Clas Ohlson. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende du kan låne vårt til vi får valp igjen, det er ganske stort (husker ikke målene og gidder ikke gå og sjekke (:P), men Robert hadde god plass inni der da han var mini).

Og vet du hva? Bombini burde ha en stripete genser i sort og gult med reflekstråd strikket inn!

Ellers signerer jeg Simira sitt tips om Clas Ohlson og slenger på Biltema :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, planen er jo å bruke buret som assistanse på alenetrening og etterhvert til når hun er alene hjemme, så jeg ser helst at det er så stort som mulig. At halvparten kan være seng og halvparten kan være kald flate så hun kan velge litt hva hun vil ligge på.

Til bil tror jeg litt knøvling er en fordel så ikke hunden flyr veggimellom inni buret i tilfelle kræsj. Hest er jo et litt større dyr, men hestehengere er jo laget sånn at hesta kan stå rett opp og ned med vegger og bommer på alle kanter.

Og så gjelder konseptet "alt med måte".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...