Gå til innhold
Hundesonen.no

Eldste hunden hyler når jeg går ut med valpen..


Sprettballen
 Share

Recommended Posts

For to uker siden ca så kom det en ny valp inn i heimen. Tispa jeg hadde fra før syntes etterhvert at dette var veldig stas, og de leker og har det fint sammen hun og valpen. Men, hun hyler, piper og uler når jeg går på tur med valpen. I starten gjorde hun også det når jeg lufta valpen i hagen, men siden jeg går ut med valpen ca 20 ganger til dagen, ble hun vant til dette og piper nå ikke når jeg tar valpen ut for å tisse.

Hun skjønner svært godt når jeg og valpen skal være uten en stund, for da tar jeg gjerne på jakke og kler på sele på valpen osv. og da begynner hun å ule og hyle med en gang jeg lukker døra. Hun gjør roomien min fullstendig gal, for hun piper nesten helt til jeg kommer hjem. Hjelper verken å kjefte eller ignorere.

Ideelt sett kunne jeg nok tatt på valpen sele og meg selv jakke hver gang jeg skal ut å lufte valpen for at hun skal tisse, og dermed lære tispa at 90% av gangene jeg går ut, kommer jeg fort tilbake, akkurat slik det er når valpen skal ut å tisse (gikk en bitteliten runde med valpen i gårkveld på 10-15 minutter, og da var hun stille for da gikk jeg ut uten jakke og tok ikke på selen på valpen), men i praksis er ikke det helt gjennoførbart fordi jeg ikke har tid. Ska jeg begynne å ta på jakke og sele, så har valpen gjort i fra seg før jeg kommer ut. For når hun må på do, så må hun NUH. Hun begynner også å bli såpass stor at jeg kan ikke bære henne mens jeg kler på henne og meg.

Tispa får ellers egen tur hver dag uten valpen, men hun liker veldig godt å gå tur, så hun kan være så sliten som bare juling, men er alltid klar for tur, og det at jeg går tur UTEN henne er jo helt forferdelig grusomt synes hun.

Såh, noen som har en ide om hvordan jeg kan få tispa mi til å slutte å bråke så når jeg går med valpen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...