Teserere Skrevet 16. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2012 1. Hvordan bruker jeg dropbox 2. Er det en mappe på samme måte som en annen mappe i mine dokumenter; (a) tar den like stor plass, (b) bør jeg lagre dobbelt for backup? Altså vanlig mappe i tillegg til dropbox. 3. Har jeg forstått det rett at ved å bruke dropbox kan jeg nå mine dokumenter fra begge pcene mine samt mobil? 4. Noe annet jeg bør vite om? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 16. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2012 Dropbox er veldig enkelt. Det er et program som lar deg lagre ting i mapper på nettet (kun deg eller andre du har gitt tilgang, har tilgang). Vet ikke hvordan jeg skal forklare hvordan det fungerer, tror jeg bare ville sjekket det ut og se litt på det om det er aktuelt å bruke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SusanneL Skrevet 16. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2012 Enkelt forklart er det et nettsted som tillater deg å lagre ting (dokumenter, bilder, etc). Denne har du da tilgang til uansett hvor du er i verden - såfremt du har nett, såklart. Du kan åpne Dropbox'en og f.eks. Explorer (utforsker) og "dra" dokumenter til/fra din egen maskin. Det som ligger på Dropbox er da safe hvis din egen harddisk skulle krepere.. Susanne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Kåre Lise Skrevet 16. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2012 Har jeg forstått det riktig at det er gratis opp til 18GB eller er det noe lureri`? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 16. Oktober 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2012 Lastet ned nå, og fikk "bare" 2 GB. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 16. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2012 Du får flere G ettersom du gjør X og Y der inne, tror det er en liten guide et sted . Et smart tips jeg vil komme med for hvordan du kan vise bilder som ligger i dropboxmappa er: Synkroniser dropbox med f. eks bildemappa eller telefonen. Deretter må du sørge for at bildet du vil dele ligger i "public"-mappa i Dropbox. Deretter, når du er på pcen, høyreklikk på bildet som ligger i publicmappa, velg Dropbox - get public link. Da kan du poste linken . Edit: Jeg tror jeg har 5G der inne og det holder i massevis for meg, jeg har kun tatt det aller aller viktigste som f. eks gamle bilder av Mona, og så laster jeg opp tilfeldige bilder fra telefonen nå og da men de tar jo null plass. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SoppenCamilla Skrevet 16. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2012 Jeg har over 26 gig fordi jeg kobla den til mobilen. Liker den, alt av mobilbilder blir automatisk lasta opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anita F Skrevet 17. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 17. Oktober 2012 Vi bruker dropbox i hundeklubben, sånn at vi som sitter i styret alle har tilgang til samme delte mappe. Dette fungerer veldig bra, og vi slipper samle på mailer med masse vedlegg. Møteinnkallinger og referater osv er lett tilgjengelig. Jeg har også koblet den til mobilen og alt av bilder går automatisk opp til dropbox og det er superkjekt. Veldig enkelt i bruk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SusanneL Skrevet 17. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 17. Oktober 2012 Det var lurt å bruke det på fellesdokumenter i f.eks. et styre, da! Så mye historisk som kan legges der også føres bare passord videre fra styre til styre... Susanne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 17. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 17. Oktober 2012 Det var lurt å bruke det på fellesdokumenter i f.eks. et styre, da! Så mye historisk som kan legges der også føres bare passord videre fra styre til styre... Susanne man bare legger til brukere, området er felles så er ikke noe passord osv å gi videre heller bare å legge og fjerne brukere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts