Gå til innhold
Hundesonen.no

Flåtthalsbånd. Når ta den vekk?


bikkjene
 Share

Recommended Posts

Jeg har flåtthalsbånd på hunden og når skal jeg ta den vekk? Nå i midten av Oktober eller?

Sånn til neste år, når er det egentlig man anbefaler å fjerne flåtthalsbåndet?

Voffsen min er langhåret og da er det ekstra vanskelig å se om hun får flåttbitt så derfor vil jeg vente sånn at det er mest sikkert på at flåtten har forsvunnet.

Jeg bor på østlandet om det har noe å si :P

Jeg har på følelsen av at jeg kan ta den av nå eller at jeg har venta for lenge men er bare jeg som er redd for flåtten siden den er skummel om man blir bitt og jeg er en hønemor hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvilke temperaturer det er på østlandet nå, men her i Ungarn har det ligget på alt fra 6 til 20 grader siste måneden, og senest i går så fant jeg to flått på en gatehund. Vil si at om temperaturen er jevnt lav, og spesielt om den har vært under frysepunktet så kan du ta av halsbåndet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flåtthalsbånd mister vel uansett mesteparten av effekten sin etter et visst antall uker (tre måneder?). Så om det har sittet på i hele sommer, er det nok ikke noen særlig vits i å ha det på lenger. ;) Ikke er det vel særlig behov for det, heller. Det har vært nokså kjølig ganske lenge nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...