Gå til innhold
Hundesonen.no

Er du like flink til å oppdatere hjemmesiden i disse facebook tider?

Recommended Posts

Skrevet

:icon_redface: :icon_redface: :icon_redface: :icon_redface: :icon_redface:

*føler seg skyldig..* Men nå skal jeg ta tak i det altså!

Kan du bare føle deg nemlig! Du er en av "synderne" du også :devilbanana: ,det så!

Skrevet

Ja, det er ikke like mange respons på hjemmesiden- Spesielt ikke like effektiv respons men fortsatt ser jeg hvor viktig det er å holde hjemmesiden oppdatert spesielt med tanke på utlandet, valpekjøpere osv... Det er lettere å søke seg frem til en hjemmeside og få info lett derfra enn å leite rundt på fb :)

Syntes det er flott at du har en god og oppdatert hjemmeside. Veldig interessant når man driver og kikker på hund, og jeg har deg tilogmed på FB, men første valget falt på å sjekke ut hjemmeside.

På en av oppdretterne jeg har kikket på, har interessen dabbet fort av, da hjemmesiden sjelden oppdateres (det gjelder forøvrig også email kontakt).

Nå driver ikke jeg oppdrett eller lignende, men jeg oppdaterer nettsiden min og bloggen oftere enn FB og mye mer detaljert. Men jeg bruker FB mye til å "reklamere" at bloggen er oppdatert for de som ikke ønsker å klikke seg inn der hver dag for å sjekke.

Skrevet

Jeg innrømmer at jeg synder stort på det med å oppdatere hjemmesiden. Jeg prøver å blogge et par ganger i uken, men ellers er det mest på facebook det blir lagt ut bilder.

Nå har jeg ikke oppdrett så de eneste som irriterer seg over det er vel mine foreldre og venner som ikke har facebook :lol:

Men det er litt frustrerende at mange oppdrettere ikke oppdaterer hjemmesidene sine, for når jeg leter etter interessante oppdrettere og kikker på valpeplaner så får jeg litt fnatt av å se at hjemmesiden ble oppdatert for fire-fem år siden :pinch:

Skrevet

Selv har jeg 10 venner på FB elns. Gidder ikke ha FB for venner, men for å poste på div firmasider, som f.eks ISP sin. Samt følge med grupper på FB som f.eks mynde gruppa. Dama har mange venner selv om det ikke er lenge siden hun registrerte seg. Men ser at hennes nyhets-meldinger blir så uoversiktlig når det er så mange som poster - ingen oversikt egentlig.

Har heller hjemmeside selv og det er endel besøk utifra logg, men få(ingen) som kommenterer eller legger igjen i gjesteboka. Men det viste jeg før jeg ordnet siden. Jeg er selv dårlig til å poste til andre dessverre. Det bør/må være en artikkel som er god(verdt å skryte av), du lurer på noe, feil i, eller en eller annen grunn liksom, før jeg poster.

Kan ikke vente at andre liker det samme som jeg har på siden, eller at det er av interesse. Men det blir nå en liten oppslags-plass for oss selv iallefall. Der vi kan mimre og se på ting vi har gjort osv ... samt små ting man har notert av nytteverdi og som man kan friske opp husken på. Syns FB blir for rotete og med begrensinger på slikt - samt de kan jo endre rettigheter og løsninger som det passer seg.

Men har vært flink og postet idag (natt) jeg da :D

Skrevet

Nei altså bloggen er litt mangelfull om dagen. Litt fb sin skyld og litt mangel på agilitymotivasjon i aug/sept.

Får blogge om jakten på motivasjon da kanskje!? :P

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...