Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Stovner Hundeklubb har runderingskurs for alle nivåer med årets Norgesmester i rundering, Hilde Nordli.

Det foregår på Hvaltjern i Fet kommune helgen 27-28 oktober. 6 plasser med hund.

Sjekk ut hjemmesidene: Link

Skrevet

Jeg kan ikke den helgen, men ellers skulle jeg gjerne vært med. Hilde er veldig dyktig og ikke minst veldig hyggelig! :ahappy:

Enig! Jeg har brukt opp kurskvota for i år og må sette alt på budsjett til neste år. Så håper virkelig hun skal ha et til våren/høsten også, jeg kommer garantert til å melde meg på. Hun er veldig trivelig og dyktig :)

Skrevet

Æsj da, jeg skal gifte meg da. Synd, har så lyst!

Men tenk hvilket bryllup du kan få! Først må hunden finne presten, så forloveren og så brudgommen. :lol: Veldig viktig å ikke miste figuranter. :P

  • Like 6
Skrevet

Men tenk hvilket bryllup du kan få! Først må hunden finne presten, så forloveren og så brudgommen. :lol: Veldig viktig å ikke miste figuranter. :P

:lol: Kuleste bryllupet ever!

Skrevet

Er i England :-( går glipp av bryllup og alt jeg.

Stakar deg som må til England... Jeg hadde ofret ganske mange runderingskurs for å bytte med deg! :P

Skrevet

Stakar deg som må til England... Jeg hadde ofret ganske mange runderingskurs for å bytte med deg! :P

Nå er du rar. Runderingstrening er jo best :-D :-D

Skrevet

Hvordan er det med hund som er redd fremmede? :P Har jo en hund til også da, evt... Hmm.

Det kommer litt an på hvor redd den er etter hvor mye utbytte du vil få med kurs med den. Kanskje litt kjedelig å bruke et helt kurs bare for å få den til å gå ut til en figurant. Evt så stiller du med den som ikke er redd, for å lære noe selv også.

Skulle gjerne gått dette kurset selv, men denne høsten har søren meg alle spennende kurs blitt lagt til jobbhelgene mine... :( Men tenkte det kunne være av interesse for soniser. :)

Skrevet

Det kommer litt an på hvor redd den er etter hvor mye utbytte du vil få med kurs med den. Kanskje litt kjedelig å bruke et helt kurs bare for å få den til å gå ut til en figurant. Evt så stiller du med den som ikke er redd, for å lære noe selv også.

Skulle gjerne gått dette kurset selv, men denne høsten har søren meg alle spennende kurs blitt lagt til jobbhelgene mine... :( Men tenkte det kunne være av interesse for soniser. :)

Hørtes veldig spennende ut altså! Han er skeptisk hvis de kommer brått på, og kan prøve å skremme de bort, men han brydde seg ikke om de fremmede menneskene i slutten av sporet på sporkurset vi var på. Da var han ikke redd :) må tenke litt!

Skrevet

Hørtes veldig spennende ut altså! Han er skeptisk hvis de kommer brått på, og kan prøve å skremme de bort, men han brydde seg ikke om de fremmede menneskene i slutten av sporet på sporkurset vi var på. Da var han ikke redd :) må tenke litt!

De vil jo ikke komme brått på i en slik setting, så kanskje du får noen tips til å jobbe med han med figuranter da? :)

Skrevet

De vil jo ikke komme brått på i en slik setting, så kanskje du får noen tips til å jobbe med han med figuranter da? :)

Ja, og kanskje han til og med blir bedre på fremmede mennesker? :) må se om jeg finner penger til dette, altså. Hvordan er det evt å melde på to hunder? Eller bytte dersom den ene ikke funker?

Skrevet

Ja, og kanskje han til og med blir bedre på fremmede mennesker? :) må se om jeg finner penger til dette, altså. Hvordan er det evt å melde på to hunder? Eller bytte dersom den ene ikke funker?

Det trur jeg går helt greit. Man får jo sin tilmålte tid uansett om man går med en hund hele tiden, eller bytter underveis.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...