Gå til innhold
Hundesonen.no

Telttur, hva trengs av liggeunderlag til hunden?


mokken
 Share

Recommended Posts

Vi skal overnatte i telt i helgen på stevneplassen på Karmøy. Gradestokken kryper nærmere og nærmere null nå, så jeg lurer på hv jeg trenger av liggeunderlag til Harly?

Harly er en normalpelset kelpie på 2 år.

Jeg har ikke "sovepose" til hund.

Kan det fungere med en gresshoppa madrass og sauskinn?

Bør han ha dekken på? Jeg har et tynt fleecedekken som er litt kort til han og et romslig BOT nettingdekken, kan evnt en av disse brukes el bør han ha noe varmere?

Noe mer enn håndkler, mat og skåler som er lurt å ha med?

Omtrent sånn ser en normalpelset kelpie ut, om noen skulle lure! :P

Bilde stjælt av Europia!

VakkerHarly.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et vanlig liggeunderlag i tykk skumplast er veldig isolerende og bra. Klipp opp i passe størrelse, så får du liggeplass til 2-4 hunder ut av ett liggeunderlag. Et dekken er nok veldig deilig for han å ha på. Gjerne et tykt vinterdekken om natta.

Skumplast, hæ? :P

Da skal vi få kjøpt et tykkere dekken før helgen :)

Sjekk finn.no etter voksiposer som gies vekk, eller dundyner - godt og varmt til hunder som liker å krype inn i noe.

Smart! Takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skumplast - vanlig sitte/liggeunderlag ;)

Åååååh! *klaske panne!* :icon_redface:

Skal få kjøpt et ull/vinterdekken før vi reiser.

Bilen skal på eu-godkjenning på fredag så kontoen er litt begrenset om dagen. Vil det bli for kaldt for han med madrass og saueskinn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mine har liggi på et helt vanlig liggeunderlag og rundt null så har dem gjerne hatt mulighet til å få et ullteppe over seg. Store investeringer i dyrt utstyr kan du ta når du ser at dere skal ligge mye i telt

flaten jeg hadde før han brukte en mariusgenser på vinteren. OG liggeunderlaget til nabon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg telta med hund hadde jeg ikke forutsett at det skulle bli kaldt, å hadde ikke engang med liggeunderlag til dyret:s men når han prøvde å åle seg under soveposen min så fikk han på seg fleecegenseren min og han sov resten av natta alene:) har ikke du dekken, så ta med en varm genser av dine egne, eller et pledd! Nødløsninger funker fett i nød;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harly har mer pels, og er nok bedre rustet til å regulere kroppstemperaturen sin, enn goldenvalpen min. Hun syns telttur rundt 0 grader er topp stemning, stjeler et hjørne av liggeunderlaget mitt (vanlig skumplastsak) og krøller seg sammen. Siden jeg er litt hønemor, legger jeg ullgenserne min rundt henne. Når vi våkner har hun stort sett kasta klærne og ligger og blotter hele shangri-la (og jeg ligger slett ikke på liggunderlaget mitt lenger - men det gjør hun :lol: )

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...