AquilaWaiting Skrevet 23. September 2012 Rapporter Share Skrevet 23. September 2012 Finnes det en plass man kan gjøre dette? Siden eksamen er rundt hjørnet osv... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KarpeSkrotum Skrevet 25. September 2012 Rapporter Share Skrevet 25. September 2012 Tja, i routeren f.eks? Litt greit hvis du kommer med litt mer info om hva det dreier seg om, for at det skal bli lettere å svare og ikke bare gjette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 25. September 2012 Rapporter Share Skrevet 25. September 2012 skru av nettverkskortet, voila... om du har selvkontroll nok til å skru av og på et filter har du selvkontroll nok til å ikke surfe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borderen Skrevet 25. September 2012 Rapporter Share Skrevet 25. September 2012 På mac kan man laste ned en app som heter SelfControl der du velger hvilke nettsider du vil sperre, og hvor lenge. Det er da umulig å åpne opp sperren før tiden er ute. Jeg bruker det masse! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 25. September 2012 Rapporter Share Skrevet 25. September 2012 På min bærbare har jeg blokkert hundesonen og diverse fora (men ikke facebook :angel: ) FULLSTENDIG. Det er en litt artig framgangsmåte, ala dette: It's just like in Windows, except it's a little trickier to access. Use Finder to search for the application Terminal. In there type: sudo pico /etc/hosts Enter your root password. Use the arrow keys to move down to the bottom line and then type: 127.0.0.1 www.thesiteyouwanttoblock.com There is a space between 127.0.0.1 and www. User Ctrl+X to exit and Y to Save. Then type lookupd -flushcache Men jeg mener at jeg gjorde det litt annerledes. Dette er for permanent blokking da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KarpeSkrotum Skrevet 25. September 2012 Rapporter Share Skrevet 25. September 2012 Dette er for permanent blokking da Nei, det er nok ikke det - det er likt med andre blokkeringer man selv setter. Man kan i ettertid endre og da er man like langt. Ikke noe problem å endre tilbake i router, ei heller i hosts fila Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts