Gå til innhold
Hundesonen.no

Noe galt?


Wheaten terrier

Recommended Posts

Tjorven har ikke blitt veldig sosialisert og i valpekullet var hun den mest reserverte og tilbaketrukne av valpene. Hun har kommet seg veldig da, men fortsatt er hun vldig usikker på nye og fremmede, spesielt på store hunder. Hun og søstera f.eks. er som natt og dag, men de går godt sammen da. Men hun er veldig underdadig ovenfor andre hunder og viser masse dempende signaler og er veldig forsiktig i begynnelsen og tør heller mer opp etter hvert. Da er det ofte hun som er sjefen, men hun trenger mye tid i starten. Er det noe vi kan gjøre med det? At hun kan bli mer sikker på seg selv?

Noen ganger virker det faktisk som hun er redd og setter seg rett ned foran folk og tisser. Men jeg skjønner ikke hvorfor hun gjør det?

Hun har kommet seg veldig etter at vi fikk henne, men likevel henger hun på en måte litt igjen. Men hun er aldri aggressiv eller noe sånt og har aldri bitt eller glefset etter andre hunder. Og valper eller rolige hunder som er på samme aldre og størrelse som henne er hun mer sikker på.

Noen som har en ide og hva det kan skyldes og hva jeg kan gjøre med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at hun tisser er ofte en metode for å dempe når hn er stresset/usikker...

Jeg ville ikke bekymret meg noe voldsomt for henne hvis jeg var deg.Hun er vel bare den litt mer forsiktige og reserverte typen,intet i veien med det -vi er da alle forskjellige.

Jeg ville nok vært litt nøye med hvem som fikk hilse på henne,liten vits i at den største busa skremmer vannet av henne,men ellers tror jeg du kan ta det med ro.

Tispa mi var av samme ulla,hun gjemte seg gjerne bak beina mine og kjeftet når hunder ble for brå men var trygg og fin bare hun ble bedre kjent. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund har også vært sånn. Er fremdeles noe usikker iblandt, men hun modnes og blir bare modigere og modigere. Men når man har en usikker hund må man ta hensyn til dette å være obs på det. snakker ikke om å verne hunden for omverdenen, men ta visse forhåndsregler i visse situasjoner. Ellers må man bare ta hunden med på mye nytt og dra ofte på steder med litt styr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...