Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva syns dere?

Recommended Posts

Skrevet

Syns dere jeg skal vente med å kjøpe seng til hunden? Til valpetiden er over mener jeg...

Har kjøpt bur, men er ikke sikker på om jeg skal vente med å kjøpe seng også.. Kan hunden bare sove i buret? :oops:

Skrevet

jada, valpen kan sove i buret. jeg har prøvd med hundeseng til alle mine hunder, men de vil ikke ligge i den... De går heller i buret og legger seg. Eg bruker å legge et pledd i bunnen så de ligger mykt og varmt. Eg synes det er en grei måte å drive burtrening på en valp. og eg ser det at om hundene vil ha fred og koble av litt så legger de seg i buret. Har og prøvd med pledd på gulvet uten hell. Det er buret som er tingen for mine hunder.

Skrevet

Ingen av mine hunder bruker sengene sine, de ligger under eller ved sengen vår.

Da jeg hadde liten hund lå han i armkroken min om natte. :oops:

Skrevet

Jasper har brukt sengen sin fra dag 1 også!!

Han er ikke så glad i buret sitt når vi er hjemme, men han legger seg inn

der når han er utrygg har vi merket...

Vi var i Sandnes helgen som var og hadde både seng og bur med på hotellet, da la han seg i buret da vi sov og når vi var nede og spiste...

Tror han gjorde det fordi han var usikker på hvor han var...og følte sikkert at det var tryggt. Samme gjorde han i bilen når han ikke satt på fanget, gikk han inn i buret! Men hjemme sover han bare i sengen sin!!

:(

• 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg ser at det står haket av som jakthunder på NKK rasevelger.    Er det da retriever og spaniel som har minst mulig jaktinstinkt da?   Skal prøve å få hundene til å slappe av når de ser pusene.
    • De er også varslere så jeg bjeffer dessverre lett.
    • Jaktinstinkt er litt ulikt hos ulike raser. Gjeterhunder, og jakthunder som er avlet for å "drive" vilt og jage på egenhånd har høyest jaktinstinkt og har lettere for å jage dyr. Jakthunder som er avlet for å samarbeide tettere med fører, som for eksempel retrieverene og spanieler som er avlet for å apportere vilt, har jaktinstinkt, men er også ofte lettere å kontrollere rundt dyr. Selskapshunder, vokterhunder og ulike andre raser har jevnt over mindre jaktinstinkt. Men opprinnelig har alle hunder noe jaktinstinkt, og det vil variere med individ også. Jeg tenker at du kan ha fordel av å kontakte en hundetrener som kan komme å se hundene og hjelpe deg med et opplegg for tilvenning så hundene kan lære seg å slappe av rundt kattene. Å bare la de stå og bjeffe og bråke vil gjøre det verre. Du må jobbe aktivt med at hundene skal slappe av når de ser kattene. Ideelt sett på god avstand først, og nærmere når de takler det bedre. 
    • Kan jeg spørre om hvilke hunderaser som har minst jaktinstinkt? Er det kun selskapshundene?
    • Jeg har ingen som kan ha hunden så de må være her
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...