Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger litt insipirasjon til nye triks


Frida og fuglehundene
 Share

Recommended Posts

Isak og jeg synes det er så gøy å trene triks, og siden han er ganske aktiv og kreativ er det greit å ha noen triks å trene på i tillegg til lydigheten vi trener.

Er ikke ute etter triks som å ligge død, sitte bamse og rulle rundt, det synes vi er kjedelig og veldig "standard" :P

Han kan feks å lukke igjen dører

Halte

Han kan også plukke opp ting på kommando, feks nøkler og sokker. Så den kan vi bare utvide til å lære han å rydde opp etter seg.

Har også en plan om å lære han å ta labben på snuta og finne en kul kommando, men jeg må bare huske å kjøpe en bedre teip enn den jeg har til å bruke i begynnelsen. Jeg så en oppskrift på hvordan lære hunden å løfte beinet så det ser ut som den tisser, men den virket ikke helt for oss, men kanskje noen her har noen tips? Ofte synes jeg det er vanskelig, det å bare komme i gang med hvordan jeg skal lære det inn. Man ser seg litt blind på det, og når man får løsningen lurer man på hvorfor man ikke tenkte på det ;)

Han kan jo andre triks i tillegg til disse, men det er triks som å snurre rundt begge veier, gi meg kyss, vinke med labben osv :)

Håper noen har noen morsomme forslag, og gjerne noen morsomme kommandoer som kan brukes også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde det veldig gøy med den forrige hunden vår hva angår fotball. Mannen er Brannfan og jeg er Vålenga-fan. Så da lærte jeg henne å holde labben over øynene og lage "klage"-lyder når jeg spurte om hun likte Brann. Og når jeg spurte om hun likte vålenga hoppet hun rundt i ring og laget pipelyder, så skikkelig happy ut. Morsomt partytriks :lol: Går jo an å bruke om andre ting enn fotball også :)

For en herlig hund, forresten!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hörte om noen som hadde lärt hunden det her partytrikset. Hun spurte hunden om den hadde lus og hunden skakket sakte på hodet fra side til side (så ut som om den tenkte på saken), hun spurte om hunden var sikker. Da skakket den litt på hodet, stivnet til og begynte å klö seg bak öret som en gal :D

Ellers kan jeg tipse om å se på freestyle videoer, der er det mange som har lärt hundene fantastiske triks.

Noen av de jeg har sett er bla holde en flaske med framlabbene mens man sitter bamse, hoppe opp og sparke fra med bakbeina i eiers mage för de gjör salto i lufta (det ser faktisk litt ubehagelig ut for eier, så kanskje trene egne magemuskler först :P), rygge 8-tall mellom beina på eier mens eier går bakover, hoppe på bakbeina med frambeina på eiers hofter (type congalinje) mens eier går framover osv osv

Er jo bare fantasien som setter stopper for hva man kan läre hunden om man har en hund som synes sånn er göy. Hva med å läre hunden å löse regnestykker med å trampe med labben, det er bra partytriks iallefall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...