Teserere Skrevet 20. November 2012 Rapporter Share Skrevet 20. November 2012 Nesten ferdig med en vott! Men på denne var fellingen på toppen hver runde, og jeg syns det ble litt "stutt". Blir den veldig rar hvis jeg feller annenhver runde istedet? Eller bare litt spissere? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
edlitam Skrevet 20. November 2012 Rapporter Share Skrevet 20. November 2012 Er det noen som har noen enkle oppskrifter på tovete votter til dame/herre og enkel oppskrift på sokker? Jeg kan strikke liksom, men når det kommer til det med hællukking på sokker så gir jeg alltid opp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 20. November 2012 Rapporter Share Skrevet 20. November 2012 Nå ser det jo virkelig ut som en vott! Den hvite genseren ble kjempefin . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maren Skrevet 20. November 2012 Rapporter Share Skrevet 20. November 2012 Er sååå fornøyd med det jeg har klart Er bare 3.runden av totalt 5 runder da 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 20. November 2012 Rapporter Share Skrevet 20. November 2012 Jeg (prøver å) lage Mariusgenser til samboers lillebror (greit å starte i det små) Strikker med rund sal, så har bare strikket litt av mønsteret siden armene må lages og settes på før jeg kan fortsette. Veldig fornøyd hittil da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 20. November 2012 Rapporter Share Skrevet 20. November 2012 Kjempefint og jevnt blir det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 21. November 2012 Rapporter Share Skrevet 21. November 2012 Prøvde meg på en sånn "lyktevarmer" eller hva i all verden det heter. Bommet litt på størrelsen så den ble alt for stor nederst. Har rakket opp og skal lage en hvit i riktig størrelse istedet 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maren Skrevet 21. November 2012 Rapporter Share Skrevet 21. November 2012 Hvordan hekler jeg en dbst? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 21. November 2012 Rapporter Share Skrevet 21. November 2012 Dobbelstav? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maren Skrevet 21. November 2012 Rapporter Share Skrevet 21. November 2012 Takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 21. November 2012 Rapporter Share Skrevet 21. November 2012 Nesten ferdig med en vott! Men på denne var fellingen på toppen hver runde, og jeg syns det ble litt "stutt". Blir den veldig rar hvis jeg feller annenhver runde istedet? Eller bare litt spissere? *bump* ingen som vet?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Castella Skrevet 21. November 2012 Rapporter Share Skrevet 21. November 2012 Åhh...jeg ønsker jeg kunne hekle eller strikke jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trulte Skrevet 21. November 2012 Rapporter Share Skrevet 21. November 2012 *bump* ingen som vet?? Ikke mye hjelp i dette svaret, men jeg syns votten så fin ut med den "stutte" avslutningen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 21. November 2012 Rapporter Share Skrevet 21. November 2012 Åhh...jeg ønsker jeg kunne hekle eller strikke jeg Vi har alle vært noobies! Hopp i det 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Castella Skrevet 21. November 2012 Rapporter Share Skrevet 21. November 2012 Jaaa...men jeg har virkelig ikke peiling liksom. Vet ikke forskjellen på en hekle og strikke pinne engang :-P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 21. November 2012 Rapporter Share Skrevet 21. November 2012 HekleNÅL: StrikkePINNE: Sånn, nå kan du velge en og begynne! 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 21. November 2012 Rapporter Share Skrevet 21. November 2012 *bump* ingen som vet?? Dersom du feller annenhver runde må du begynne fellingen tidligere, ca ved starten på neglen på lillefingeren. Og du får mer "selbuvott" utseende på toppen. Litt avhengig av hvor du plasserer fellingene da. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Castella Skrevet 21. November 2012 Rapporter Share Skrevet 21. November 2012 Ahh takk! Er hekling eller strikking enklest? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 21. November 2012 Rapporter Share Skrevet 21. November 2012 Ahh takk! Er hekling eller strikking enklest? Det tror jeg er personlig. Jeg gjør begge. Kan ikke si at det ene er enklere enn det andre, begge har forskjellige avanseringsgrader. Men med hekling har du bare en nål da, så om jeg MÅTTE velge så hekling =) Men med store prosjekter kan strikking gå fortere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Castella Skrevet 21. November 2012 Rapporter Share Skrevet 21. November 2012 Ok Kanskje jeg skal kjøpe meg litt garn og en sånn nål da...men er det vanskelig å lære? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 21. November 2012 Rapporter Share Skrevet 21. November 2012 Jeg lærte meg hekling på youtube Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 21. November 2012 Rapporter Share Skrevet 21. November 2012 Dette er veldig koselig, men samtidig noe av det kjedeligste jeg har gjort på lenge. Passer veldig fint å pusle med når jeg ser tv-serier da! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 21. November 2012 Rapporter Share Skrevet 21. November 2012 God Påske? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 21. November 2012 Rapporter Share Skrevet 21. November 2012 God Påske? Ja, tidlig ute så jeg er sikker på å ha nok tid til å bli ferdig! Neida. Til slutt skal det stå "God planlegging gir alltid gode resultater", hvor ordet "resultater" står klemt inn i et hjørne fordi det ikke ble plass til det i samme skrift som de andre ordene. Julegave til min søster, som er elendig på å planlegge, fra meg, som planlegger det som planlegges kan og gjerne litt til. Ei venninne av meg skal få brodert "Må itj fårrå nålles" sammen med noe annet hyggelig i julegave. Hvis jeg blir ferdig, da. Korssting tar litt lengre tid enn jeg husket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AussieAllTheWay Skrevet 21. November 2012 Rapporter Share Skrevet 21. November 2012 Jeg (prøver å) lage Mariusgenser til samboers lillebror (greit å starte i det små) Strikker med rund sal, så har bare strikket litt av mønsteret siden armene må lages og settes på før jeg kan fortsette. Veldig fornøyd hittil da Oj! det ser kjempe flott ut. Så jevnt og pent mønster *misunnelig* Ahh takk! Er hekling eller strikking enklest? Jeg vil påstå at hekling er lettest. Mindre pinner å styre med og ikke så lett å miste masker, eller plutselig ha for mange Med litt stor nål Nr 4 eller 5 f.eks og garn som passer til, så har du god oversikt, og arbeidet vokser fort Lykke til Nå har jeg plutselig laget en hals, og en liverpool lue. Lua var egentlig ett haste "oppdrag" som skulle være ferdig til i morgen, men vips så var den ferdig i kveld- også haster det ikke før fredag allikevel Men men- da er den ferdig.. Også hekler jeg bordfiller eller kopptua som mange kaller det, og jeg skal strikke en lue til- til sønnen som skal få strikket russelue Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts