Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi har funnet en hund, men ingen kan hjelpe oss å finne eier


Fillerya
 Share

Recommended Posts

Vi fant nettopp en sort puddel tispe på Snarøya/Fornebu. Falken kan ikke hjelpe oss med å finne eierne og vi ble satt over til politiet. Politet satte oss over til et annet sted og der tar ingen telefonen. Ingen utviser noe forsøk på å hjelpe oss å finne eierene. Vi har lett litt ute og ser ingen som leter etter henne og hun har ingen navn eller nummer på seg. Hun er veldig vilter og valpen vår er redd for henne, så vi kan ikke ha henne her så mye lenger. Hva skal vi gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dårlig. Både politiet og falken har utstyr til å lese av chip. Prøv å kjenn etter om hun har det. Da skal det være enkelt å finne eierne. Evt en veterinær. Kanskje vet høgskolen er åpent så seint?

Har du ikke et bur du kan ha hunden i så lenge? Evt sette den på et annet rom enn valpen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fant nettopp en sort puddel tispe på Snarøya/Fornebu. Falken kan ikke hjelpe oss med å finne eierne og vi ble satt over til politiet. Politet satte oss over til et annet sted og der tar ingen telefonen. Ingen utviser noe forsøk på å hjelpe oss å finne eierene. Vi har lett litt ute og ser ingen som leter etter henne og hun har ingen navn eller nummer på seg. Hun er veldig vilter og valpen vår er redd for henne, så vi kan ikke ha henne her så mye lenger. Hva skal vi gjøre?

Du må ringe NAF, det er de som har Bærum. Evt. kan du komme til meg, jeg har chipleser (må isåfall bare dobbeltsjekke at jeg vet hvor den er :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er veldig trist at det er så lite hjelp å få. Vi fikk jo en tag til å ha på halsbåndet til Sansa med telefonnr til Falcken på, og er skuffet over at det ikke er hjelp å få når man faktisk finner en hund. Puddelen smatt ut døra og forsvant i det valpen måtte ut og tisse så nå er den på rømmen igjen :gaah: Håper virkeklig den finner hjem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er veldig trist at det er så lite hjelp å få. Vi fikk jo en tag til å ha på halsbåndet til Sansa med telefonnr til Falcken på, og er skuffet over at det ikke er hjelp å få når man faktisk finner en hund. Puddelen smatt ut døra og forsvant i det valpen måtte ut og tisse så nå er den på rømmen igjen :gaah: Håper virkeklig den finner hjem igjen.

Igjen, det er NAF som har ansvar i Bærum. Og egentlig skal Politiet formidle info til dem, men de er veldig behjelpelige om du forklarer at du har snakket med politiet og forteller hva de anbefalte. Da kommer de så fort du kan, evt. kan hunden leveres på NAF Hundesenter på Nesbru (men det er jo et stykke unna Fornebu).

De andre, som Falck og Viking er da som regel ikke spesielt interessert i å hjelpe da de ikke har med Bærum å gjøre. Så klart det er hjelp å få, bare å kontakte rette instanser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en hund, la ut på Facebook og vips gikk ryktemaskinen... Hunden var hjemme på under en time. En annen gang kommer jeg ikke til å legge ut bilde, men denne gang var det heldigvis noen vi visste hvem var og dessuten gå hunden VELDIG uttrykk for at dette var eieren... Men neste gang skal eieren få beskrive hunden for oss, slik at vi er sikker. Kunne jo hvert hvem som helst som hadde lyst på en Russisk Toy, småhunder = populære...

Trist at det ikke går an å få hjelp når man ringer politi og Viking/Falken/Naf...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Trist at det ikke går an å få hjelp når man ringer politi og Viking/Falken/Naf...

Trist at verden er gått dithen at folk tror det bare er å ta en telefon til politiet så ordner de alt, de er faktisk ikke vaktmestere og hundefangere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at verden er gått dithen at folk tror det bare er å ta en telefon til politiet så ordner de alt, de er faktisk ikke vaktmestere og hundefangere.

I alle fall, styr unna nødnummeret 112, og bruk i så fall direktenummeret til nærmeste politidistrikt 02800.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at verden er gått dithen at folk tror det bare er å ta en telefon til politiet så ordner de alt, de er faktisk ikke vaktmestere og hundefangere.

Unnskyld at jeg sier det, men politiet er der for å hjelpe folk som trenger hjelp. Det har ingenting med hundefanger eller vaktmester å gjøre å gi hjelp og videreformidle et tlf nr som de skal og bør sitte med info om.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet en hund uten eier to ganger, og begge gangene har jeg ringt til politiet, og de har satt meg over til Falken, da har de kommet å hentet hundene begge ganger .. Merkelig de ikke gjør det der?

Håper den finner til rette til eierne sine igjen, og at alt går bra! Hadde ikke sluppet den løs, da vet en jo aldri hva som kan skje ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet har i alle fall vært behjelpelig de få gangene jeg har opplevd hunder "ute på vift" - stilt opp med tel.nr. og skrevet opp info. En gang også ringt tilbake og gitt tilbakemelding når de fikk inn samtale fra hun som hadde funnet hunden, så jeg kunne reise dit selv og hente han.

Så de er nok behjelpelig med det meste, hvis man treffer på riktig person der og de har tid og mulighet til å hjelpe. Men jeg skjønner godt at de ofte har langt viktigere ting å gjøre.

Susanne

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at verden er gått dithen at folk tror det bare er å ta en telefon til politiet så ordner de alt, de er faktisk ikke vaktmestere og hundefangere.

Jeg sa da ikke at de skulle ordne alt?! Men hadde vært greit om de kunne fortalt hvem som har ansvaret for slikt her i distriktet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i byen så er det egentlig ingen som har annsvaret eller henter hunder, men politiet kommer for å hente de og har de hos seg hvis de har mulighet til det og den som finner hunden ikke kan passe på den. Ivo har faktisk vært der 1 gang og de var svært hyggelige og hadde latt han være med de inn på kontoret siden de fort merket at han ikke likte bur for der NEKTET han å gå inn, da la han seg heller en annen plass han :) jeg synes politiet somregel gjør en god jobb og de prøver nok så godt de kan. Tror heller jeg ville kritisert hundeeiere for å ikke passe godt nok på hundene sine. En gang kan et uhell skje og det har hendt her også men jeg føler jeg ser mange av de samme hundene løse hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det løser seg og den kommer hjem.

Ringte politiet da gutta mine var på tur i høst, ringte også da hesten var på vift første sommern. De var hjelpsomme, skrev opp informasjon, og videreformidlet informasjon og ville ha tilbakemelding når ting løste seg. :) 02800 - IKKE nødnr.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne på Justorget for å lese litt om båndtvang og der står det dette om innfangede hunder som er funnet løse:

Hva kan skje dersom hunder påtreffes løse?

Løse hunder i båndtvangstiden kan fanges inn av hvem som helst.

Utenfor båndtvangstiden kan løshunder (hunder som ikke føres på forsvarlig måte) fanges inn av politi, grunneier, jakt- eller fangstberettigete, eller representanter for disse. F.eks. oppsynsmenn.

Hunder som fanges inn skal stelles på forsvarlig måte og snarest leveres til politiet, som kontakter eier og tar vare på hunden på eiers regning til eieren henter den. Blir hunden ikke hentet, blir den i de fleste tilfeller forsøkt omplassert. I verste fall må hunden avlives.

MAO, burde POLITIET kunne hjelpe. Det står i lovteksten at hundene SKAL leveres Politiet. Ikke så rart at vi tror at vi i det minste kan få HJELP til å finne rette instans der, da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vi fikk en løshund i hagen en gang, da jeg hadde den gamle hunden min. Først ringte jeg den lokale dyrlegen (lite sted, han kjenner "alle dyr" her) men han visste dessverre ikke hvilken hund jeg pratet om, så gikk vi en runde hos naboene og spurte om noen visste hvor den hunden hørte hjemme, men det var ingen som visste. Så da ringte jeg politiet, og de ordnet med at Fant Omplassering (tror jeg det var) kom og hentet hunden. Dagen etter ringte en mann meg, da var det hans hund og han hadde ringt til politiet med en etterlysning, og fått mitt nr for å høre hva som var skjedd med hunden. Han ble videresendt til Fant omplassering, og hund og eier ble gjenforent. Heldigvis fungerte det som det skulle her iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...