Gå til innhold
Hundesonen.no

Hei alle sammen!

Marianne

Recommended Posts

Ramla innom denne siden helt "tilfeldig" og syns det så riktig så trivlig ut her! Har vært litt innom Canis, opplever ofte at folk er sure og frekke, så da prøver jeg heller her... :(

Litt om meg:

Jeg fikk min føste hund da jeg var 11, Schäferhann. Vi trente bruks og lydighet. Han ble pensjonert da min andre Schäfer kom i hus, en tispe. Vi trente bruks, lydighet og agility, stilte noen konk m div resultat, mest sånn for moro skyld! :( Så flyttet jeg til Gran Canaria for 1 år, hvor en liten bamse av en teddybjørn på 1,6 kg bestemte deg for at hun skulle bo hos meg, da hadde jeg ikke så mye valg. Etter masse vaksiner, helsesjekker og alt som hører med så flyttet vi tilbake til Norge. Litt kald, men snø er det kuleste som finnes assa!!!!! :(

Hun fikk navnet Tequila og er det lykkeligste vesenet jeg vet om av rasen "kjærlighetsbarn! :(

Flere kjærlighetsbarn blir det, parrer henne når hun får løpetid (venter spent, kanskje den kommer imorgen...?) med "kjæresten" hennes Cesar, en Jack Russel Terrier. Kan bli spennende hvordan de valpene blir seendes ut! :( Vi gleder oss ihvertfall!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for hyggelige svar! :( Tequila er en liten blanding av aner-ikke-hva. Har ikke sett mor eller søsken, far er det ingen som vet hvem er.. :( Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare hvordan hun ser ut, utenom å si VERDENS SKJØNNESTE!!!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for hyggelige svar! :( Tequila er en liten blanding av aner-ikke-hva. Har ikke sett mor eller søsken, far er det ingen som vet hvem er.. :( Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare hvordan hun ser ut, utenom å si VERDENS SKJØNNESTE!!!! :(

sett inn bilde av henne da vel:) vi vil gjerne se!!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sett inn bilde av henne! Ble veldig nysgjerrig nå!  

Velkommen forresten!  :mrgreen:

Sorry, det tok litt tid m bilde, men nå er det der! Kanskje litt vanskelig å se men dere kan gå inn på Canis profilen min, der er det 2 bilder av henne som er litt lettere å se.. Nicket mitt på Canis er CanariasTequila.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.. velkommen skal du være.. :D

Må bare kommentere at du planlegger å pare tispa di, håper du har tenkt nøye gjennom dette.. Få kull på en blandinghund man ikke aner bekgrunnen til er ikke alltid så lurt..

Mer skal eg ikke si. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tequila er nå 5 år. Hun hadde navlebrokk som valp og det er det som har vært "galt" m henne. Hun er det friskeste lille vesenet jeg kjenner!! Greit at jeg ikke kjenner bakgrunnen hennes m gener å sånn, men jeg kjenner henne!! Så og si alle valpekullene som blir født på Gran Canaria som ikke er planlagte (og det er MANGE) ble til på samme måte som Tequila ble, tjuvparring.

Jeg har bestemt meg for å sette valper på henne og jeg kommer til å gjøre det, venter løpetid hvert øyeblikk.

Før valpene er laget så har jeg 4 som skal ha valp, fordi de har Tequila som mor, fordi hun er som hun er, sinnsykt morsom og kul!!! Hun har en viljestyrke, en evne til å glede seg over dagen og livsglede som jeg ikke har sett hos noen hund før!! Og jeg har drevet aktivt m hunder i 10 år!

Jeg håper de som er uenige m meg,at jeg skal parre henne, kan holde det for seg selv, jeg har bestemt meg og det er ingenting som kan få meg til å forandre mening.

Når det er sakt så vil jeg også si at jeg GLEDER MEG SINNSYKT!!!!! :D

Håper dere alle får en fortsatt kjempe fin helg!! :D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke sur, bare sier i fra!

Har hatt noen dårlige erfaringer fra andre sider m ganske så ufyselige folk.. Ønsker bare ikke oppleve det igjen!! Håper dere skjønner det!

Ikke sur og no hard feelings! :D Beklager hvis det virket sånn...! :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper bare du kommer til å følge opp alle valpene og si deg villig til å ta tilbake hundene uten problem dersom eieren ikke kan ha de lenger, slik alle ansvarlige oppdrettere gjør  :wink: .

Det er ikke noe problem!!! Kjenner jeg meg selv rett så kommer jeg til å ha kjempe problemer m å gi de fra meg in the first place!!

Jeg kommer til å lage en slags "kjøpekontrakt" som sier at hundene skal tilbake til meg, de skal ikke omplasseres videre..

Hvis det er noe galt m de så gir jeg de ikke bort og hvis det blir noe galt utover i livene deres så kommer jeg til å gjøre alt seg kan for å hjelpe, og tar de gjerne hjem igjen!

"Slapp av og pust m magen," :D dette er godt og nøye gjennomtenkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...