Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

:frantics: Gruuuuuuuuuuuuuuuuuuuer meg...

Ingenting å grue seg til! Et par små stikk, noen slurker søt væske og mye venting. That's it! Det kommer til å gå helt fint. Jeg har gjort det sikkert 5 ganger totalt. Det er mest kjedelig. :)

Jeg fikk svangerskapsdiabetes. Var ikke noen kjempebiggie altså. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Rak, det går så fint så :)

Vi er tilbake etter noen fiiine dager på østlandet. Hun er jammen heldig som har så engasjerte besteforeldre, oldeforeldre og tante! Og jeg begynner å innse hvor skremmende enkel baby jeg har fått de siste ukene. Nå sover hun fra halv ti til sju-ish HVER natt. Uten mat. Og når vi legger henne får hun mat, så smokk, så bare sovner hun. Av seg selv. Og på dagtid er hun fremdeles mye våken men sover en times tid kanskje 3 ganger. Da er det bare å legge henne ned i vognbagen og gi henne smokk og koseklut, så bare sovner hun der og. Fantastisk! På dagtid er hun en solstråle uten like og smiler stort til aaaalle. Har knapt hørt henne grine den siste uken :D

Ammingen går det derimot dårlig med. Hun får nesten bare flaske nå, jeg ammer en gang eller to om dagen. Skal prøve akupunktur for det nå og hjelper ikke det så kommer vi nok bare til å amme til det blir helt slutt. Hun har jo fått mest morsmelk en stund nå.

Hvor sterke var babyene deres når de var 3 mnd + - ? Det er ikke ment som noe skryt, jeg er heller litt bekymret. Men hun har holdt hodet sitt i ukevis. Nå er hun 3 1/2 mnd. Å ligge er ikke greit lenger. Ikke snakk om. Legger jeg henne i armkroken så blir hun rød i ansiktet fordi hun kjemper for å holde oppe hodet (litt som situps). Så hun vil sitte endel mens helst bare stå. Hun kan fint reise seg opp fra sittende til stående stilling selv (altså er hun sterk nok i bena til det, det er ikke bare "låste" bein når hun står). Men leser så masse om at så små babyer ikke skal sitte og stå.. Hun sover jo på ryggen og ligger litt på ryggen og magen i babygym, men ellers er hun jo noen timer på fanget i løpet av en dag.. Hva tror dere?

Legger ved noen bilder:

Ikke vekk meg - jeg vekker deg-pysj.

293850_10151584769392225_1340754042_n.jp

Sov seg gjennom 17. mai:

945423_10151574850527225_674264347_n.jpg

Gult er ikke min greie, men vi var på shopping og dette plagget var bare sååå stilig :)

600914_10151584755767225_1993942067_n.jp

Kos med oldemor :wub:

922700_10151586360142225_698871261_n.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh! Hadde det ikke vært mest logisk at jeg skulle få lade opp nå? I stedet for å nesten ikke få sove i det hele tatt? Våkna kvart på fem, noe som må være ny personlig rekord, og hadde ikke sjans til å få sove igjen. Så da sitter jeg her da, svir i øynene, så trøtt at jeg er kvalm :P

Nå er jeg på det stadiet at jeg blir andpusten bare av å ligge rett ut i senga :lol: Puster mye mer enn før, rett og slett. Trenger mye luft! Må sitte bakoverlent fordi magen er så stor. Og enda er det oppmot 9 uker igjen!

Det verste er at stua og kjøkkenet er i 2. etasje, mens doen er i 1. etasje... :aww: Og jeg må på do HELE tida :aww: Jeg hater trapper. Nesten så jeg innfører vann-nekt. Men det hjelper ikke, for må på do for det. Dessuten er jeg tørst :aww:

Skal bli godt å bli ferdig gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh! Hadde det ikke vært mest logisk at jeg skulle få lade opp nå? I stedet for å nesten ikke få sove i det hele tatt? Våkna kvart på fem, noe som må være ny personlig rekord, og hadde ikke sjans til å få sove igjen. Så da sitter jeg her da, svir i øynene, så trøtt at jeg er kvalm :P

Nå er jeg på det stadiet at jeg blir andpusten bare av å ligge rett ut i senga :lol: Puster mye mer enn før, rett og slett. Trenger mye luft! Må sitte bakoverlent fordi magen er så stor. Og enda er det oppmot 9 uker igjen!

Det verste er at stua og kjøkkenet er i 2. etasje, mens doen er i 1. etasje... :aww: Og jeg må på do HELE tida :aww: Jeg hater trapper. Nesten så jeg innfører vann-nekt. Men det hjelper ikke, for må på do for det. Dessuten er jeg tørst :aww:

Skal bli godt å bli ferdig gitt!

Hold ut! Snart er de her! Ang soving så hadde jeg en sånn periode. Våknet gjerne midt på natten også, lys våken. Fikk ikke sove mer. Jordmoren min påstod det var fordi kroppen forbereder seg på nattevåk. Holdt ut! (Det gikk forresten over og jeg fikk sove godt igjen noen uker før hun kom).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold ut! Snart er de her! Ang soving så hadde jeg en sånn periode. Våknet gjerne midt på natten også, lys våken. Fikk ikke sove mer. Jordmoren min påstod det var fordi kroppen forbereder seg på nattevåk. Holdt ut! (Det gikk forresten over og jeg fikk sove godt igjen noen uker før hun kom).

Er det som er det fine med det! Det er bare midlertidig :ahappy: *Prøver å tenke positivt* Men det at kroppen skal forberede seg på nattevåk, synes jeg er totalt unødvendig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ser ut som en liten dukke, soelvd. :)

Angående sitting og slikt så synes jeg bare du skal følge barnets ønsker. Barn følger generelt ikke oppskriften i min erfaring, de har sine egen styrker og svakheter. Dess mer hun står og sitter, dess flinkere blir hun også, og sterkere. Hva er det du er bekymret for?

Niesen min begynte å gå da hun var rett over syv måneder. Det er ikke noe man kan stoppe, men selvsagt, det blir jo ekstra knall og fall. Det er fordeler og ulemper med alt. :)

Huff, Wednesday, det er slitsomt! Kan bare tenke meg så liten lungekapasitet du har nå som babyene har stjålet så mye plass. Det er tungt når man har en liksom. Men ja, en dag av gangen, gjør det du må for å komme deg gjennom. Gjør ting du liker, omgi deg med folk som lar deg klage litt men som tilfører mye positivt.

Jeg vet det ikke føles sånn, men det ER en ende på det. De kommer ut, og kroppen din får du tilbake. Lett å si når tiden går som smør, men terpe, terpe, terpe, så kanksje du til slutt tror på det selv. ;)

Bra du postet forresten, det var en påminnelse om pakke som må sendes gitt... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, Wednesday, det er slitsomt! Kan bare tenke meg så liten lungekapasitet du har nå som babyene har stjålet så mye plass. Det er tungt når man har en liksom. Men ja, en dag av gangen, gjør det du må for å komme deg gjennom. Gjør ting du liker, omgi deg med folk som lar deg klage litt men som tilfører mye positivt.

Jeg vet det ikke føles sånn, men det ER en ende på det. De kommer ut, og kroppen din får du tilbake. Lett å si når tiden går som smør, men terpe, terpe, terpe, så kanksje du til slutt tror på det selv. ;)

Bra du postet forresten, det var en påminnelse om pakke som må sendes gitt... :icon_redface:

Takk! :) Mer blod i kroppen som skal rundt (oppmot dobbelt så mye som til vanlig! :o ), pluss mindre lungekapasitet, er lik pesing :lol: Tar ut klaginga her jeg :aww: Men føler jeg blir tatt veldig hensyn til om dagen. Det er deilig. Hundene har reist på ferie, og jeg savner dem brutalt! Men er litt umulig å gi dem det de trenger og fortjener nå.

Det med pakke, det går så fint, att! Ikke stresse :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ser ut som en liten dukke, soelvd. :)

Angående sitting og slikt så synes jeg bare du skal følge barnets ønsker. Barn følger generelt ikke oppskriften i min erfaring, de har sine egen styrker og svakheter. Dess mer hun står og sitter, dess flinkere blir hun også, og sterkere. Hva er det du er bekymret for?

Niesen min begynte å gå da hun var rett over syv måneder. Det er ikke noe man kan stoppe, men selvsagt, det blir jo ekstra knall og fall. Det er fordeler og ulemper med alt. :)

Takk :) Ja, det tenker egentlig jeg også. Og hun blir som du sier sterkere og sterkere. Det er visst sånn at de kan få skeiv beinstilling, bli hjulbeinte, etc. Men jeg forstår ikke helt hvordan vi skal klare å unngå det. Uten masse skriking, da. Hun er blitt fullstendig propell etter at hun begynte på babysvømming, det er tydelig bra for motorikken! Å ta på bleie er blitt et prosjekt uten like, hun vrir og vender og spenner alt hun klarer :lol: Og i babygymmen må vi stadig flytte henne, hun drar og dytter seg avgårde. Og nå måtte jeg jo google og noen påstår det er tegn på ADHD om de er så propell. Det er ikke lett det her :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå måtte jeg jo google og noen påstår det er tegn på ADHD om de er så propell. Det er ikke lett det her :lol:

Herregud. Folk sa til meg at H kanskje var autist fordi han gikk på tær. :huh: Men han er bare en liten ballerina liksom.

Helt seriøst, slutt å les om slike ting. Denne utviklingen, når de gjør hva og definere normen, det betyr ingenting. I det store bildet spiller det ingen rolle når de sitter, når de går, når de kommer med første ord, for de kommer dit når de kommer dit. Vi må bli flinkere til å tillate mangfold uten å stemple ting som sykelige, det gjør noe med hvordan vi ser på barn tror jeg. Ikke bra. TIng må iallfall rekke å bli et problem først!

ADHD på en 3-4 måneder gammel baby? Jeez Louise. :(

Tenkte på dere her inne med ett barn og som synes det er nok når jeg leste denne :)http://www.familieverden.no/Samliv/Familieliv/Derfor-valgte-vi-a-ha-enebarn/

:) Enebarn er like bra som søsken, det er bare forskjellige ting. :thumbs:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da er skvipet drukket og blodsukkeret før var fint, 4,ettellerannet. Så da skal jeg sitte her og blomstre i to timer, slipper å sitte på venterommet, fikk sitte på helsestasjonen, her er jeg alene hvertfall foreløpig. Mari: om det blir diabetes her da, så må jeg låne deg og til kostholdsekspert. :aww:

Fikk beskjed om å si fra om jeg ble uvell. :aww: Fikk ikke lov å drikke vann engang mens jeg venter :o Trodde man kunne det jeg.

Også så nydelige bilder! :wub: Gleder meg innmari til det blir min tur med slike bilder :wub: Og wed: du har min fulle sympati! :hug: Snaaaart er det vår tur til å skrive om babyer som skriker og ikke vil, eller vil, og kan og klarer og alle bekymringene de medfører *glede seg* Og ja, jeg og må sende "pakke". :lol:

Nuh syns jeg folk skal strømme til chatten. :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem, Raksha. :) Er det noe de mistenker?

Jeg håper du har med bok! ;)

Har med pc :lol: Nja, er rutine pga BMI, men også fordi jeg ikke legger på meg samtidig som magen vokser i overkant av gjennomsnittet. Så både rutine og mistanke. Dvs jeg har lagt på meg ca 1 kg siden sist veiing da - men da hadde jeg gått ned 2,6 siden gangen før. Jeg sliter jo veldig med mat enda både pga kvalme og mye magevondt, så er jo ikke så veldig rart jeg ikke legger masse på meg, men burde slutte å gå ned i vekt nå hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har med pc :lol: Nja, er rutine pga BMI, men også fordi jeg ikke legger på meg samtidig som magen vokser i overkant av gjennomsnittet. Så både rutine og mistanke. Dvs jeg har lagt på meg ca 1 kg siden sist veiing da - men da hadde jeg gått ned 2,6 siden gangen før. Jeg sliter jo veldig med mat enda både pga kvalme og mye magevondt, så er jo ikke så veldig rart jeg ikke legger masse på meg, men burde slutte å gå ned i vekt nå hvertfall.

Skjønner. Det er bra de sjekker deg ut. :) Jeg fikk resultatene etter ganske kort tid, håper du får det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill? 1-2-3-4-5-6-7-8? 8?? 8??? :lol:

Kjempefine bilder! Jaran er så skjønn altså. Vokser virkelig opp til det nydelige navnet sitt. :)

Noen til eller fra nå om dagen :lol::whistle:

Takk! Jeg synes det jeg også :) I begynnelsen synes jeg det var rart å kalle han Jaran, men jeg tror at uansett navn hadde det vært litt rart i starten :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Det er bra de sjekker deg ut. :) Jeg fikk resultatene etter ganske kort tid, håper du får det samme!

Håper det - må sendes inn, forstod jeg. Men sånt er de vel kjappe på. Må uansett be om utskrift av tidligere blodprøver - jordmor etterlyste. Jeg har ikke fått skriv om noe annet enn toksoplasmosetesten jeg tok i uke 12.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det - må sendes inn, forstod jeg. Men sånt er de vel kjappe på. Må uansett be om utskrift av tidligere blodprøver - jordmor etterlyste. Jeg har ikke fått skriv om noe annet enn toksoplasmosetesten jeg tok i uke 12.

De får jo målt med en gang etterpå, gjør de ikke? Så rart.. Annerledes med svangerskapsdiabetes da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får jo målt med en gang etterpå, gjør de ikke? Så rart.. Annerledes med svangerskapsdiabetes da eller?

Aner ikke? Kanskje de måler på en annen måte?

målte jo med en gang først, men ikke stikk i fingern, fikk sprøyte i armen liksom, så kan hende de skal sende inn både før og etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...