Benedicte Skrevet 29. August 2012 Rapporter Skrevet 29. August 2012 Hvilke dyrebutikker i Oslo selger sirisser og zophobas, eller butikker mellom Oslo-Ski? Og helst til en billig penge Siter
Troika-09 Skrevet 29. August 2012 Rapporter Skrevet 29. August 2012 De fleste dyrebutikker har vel sirisser? Jeg pleide å handle på Oslo Zoo senter en stund, kan ikke huske å ha fått nei i noen dyrebutikk jeg har vært inne i når det gjelder sirisser. Du kan ikke bruke B. Dubia da? Da kan du evt få kjøpe noen av meg hehe Siter
Gjest Skrevet 29. August 2012 Rapporter Skrevet 29. August 2012 På Tropehagen Zoo på Vinterbro har vi de til 5 kr stk Siter
Benedicte Skrevet 29. August 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 29. August 2012 Jeg vet ikke, jeg har bare kjøpt fra èn dyrebutikk her i Oslo, men nå blir den litt langt unna bostedet mitt. I Bergen var det veldig få butikker som hadde sirisser, så jeg trodde det samme gjaldt Oslo! Men da skal jeg ta meg en tur innom hvert fall sjappa på Oslo City og Kolbotn Dubia går dessverre ikke! Siter
WheatenMali Skrevet 29. August 2012 Rapporter Skrevet 29. August 2012 Trenger du melormer? Har mange her hjemme og mitt udyr kommer ikke til å rekke å spise alle Siter
Tinkie Skrevet 29. August 2012 Rapporter Skrevet 29. August 2012 Stikk innom Oslo Zoo Senter, det ligger like ved Gunerius! Absolutt å anbefale, mye bedre service og priser enn Oslo City, opplever jeg. Jeg kjøpte 30 medium sirisser for ... 100 kr, kanskje? Eller var det ennå mindre? De selger både i store og små kvantum, og pleier å ha melormer, zophobas og sirisser, og iblant også kakkerlakker. Siter
Elisabeth00 Skrevet 29. August 2012 Rapporter Skrevet 29. August 2012 Jeg kjøper melorm og zophobas fra ebay uk. Mye billgere, og også bedre kvalitet, enn det jeg har fått kjøpt i dyrebutikker rundt om i bergen i alle fall. Siter
turbogutten Skrevet 29. August 2012 Rapporter Skrevet 29. August 2012 Vi hadde det alltid på exotic zoo på storo når jeg jobba der Regner ikke med at de har slutta med det Ellers er oslo zoo center også ett godt alternativ Siter
SiriEveline Skrevet 29. August 2012 Rapporter Skrevet 29. August 2012 Kan jeg spørre hvilket dyr som spiser disse sirissene og zophobas? For regner med at det er ment som fór.. Siter
Gjest Skrevet 29. August 2012 Rapporter Skrevet 29. August 2012 Kan jeg spørre hvilket dyr som spiser disse sirissene og zophobas? For regner med at det er ment som fór.. Geckoer og andre øgler, vannskilpadder, etc. etc. Fun fact: I Kina var det visst nok vanlig med siriss "kamper" i gamle dager. To sirisser som sloss til døden og så veddet man penger på vinneren. Siter
Tinkie Skrevet 29. August 2012 Rapporter Skrevet 29. August 2012 Hahaha, jeg tviler ikke. Siriss-slåsskamp er kjempeekle greier. Siter
Kaja Skrevet 29. August 2012 Rapporter Skrevet 29. August 2012 Geckoer og andre øgler, vannskilpadder, etc. etc. Fun fact: I Kina var det visst nok vanlig med siriss "kamper" i gamle dager. To sirisser som sloss til døden og så veddet man penger på vinneren. Av de lovlige; taranteller, scorpioner, knelere etc. Siter
Benedicte Skrevet 30. August 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 30. August 2012 Tusen takk for svar! Melormer funker bra :-) Er det greit å importere fra UK mtp Mattilsynet da? Siter
edlitam Skrevet 30. August 2012 Rapporter Skrevet 30. August 2012 Vi har også i dyrebutikken vår på cc-vest, mulig å kjøpe større kvanta til en billigere penge hvis du vil også .) Siter
Martine Skrevet 30. August 2012 Rapporter Skrevet 30. August 2012 De hadde det på exotic zoo på storo da jeg jobbet der for halvannet år siden. Siter
Tinkie Skrevet 30. August 2012 Rapporter Skrevet 30. August 2012 Tusen takk for svar! Melormer funker bra :-) Er det greit å importere fra UK mtp Mattilsynet da? Ugh, ville ikke likt å forklare den der hvis den ble stoppet, hvis du først trenger så store kvanta. Men såvidt jeg vet regnes ikke insekter som dyr, og dekkes dermed ikke av loven om import av dyr. Det er lov, men du må nok få tillatelse først, tror jeg.r http://www.reptilfre...g-insekter.html Jeg husker forvirring da vi hadde tarantell - vi ble fortalt at zophobas var melormer. Det er de altså ikke. Melormer er små og ekle og myldrete, zophobas er store og biter. (Og husk å IKKE riste panisk på hånden fordi du skvetter av at den biter - da flyr den nemlig veggimellom og kryper inn under sengen... *grøss*) RED: Men seriøst. I Oslo, Oslo Zoo Senter har alt du trenger. Det ER litt mindre mas enn å bestille på nett hvis du trenger tillatelse. Siter
Benedicte Skrevet 30. August 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 30. August 2012 Takk for svar :-D Jeg har aldri brukt melormer tidligere fordi dyret som skal ha det begynner å få dårlig syn, og da bør det være litt størrelse på de. Zophobas har jeg mange ekle erfaringer med, spesielt med billene de blir til når man er litt sløv og får zophobas på rømmen Siter
Tinkie Skrevet 30. August 2012 Rapporter Skrevet 30. August 2012 Ja, de er eeeekle. Har sett folk sette frem hele skåler med melorm, da. Det kan funke. Siter
Maria Skrevet 30. August 2012 Rapporter Skrevet 30. August 2012 Vi har på Ski akvarium også Men kun sirisser for øyeblikket, ikke zophobas. Siter
Elisabeth00 Skrevet 30. August 2012 Rapporter Skrevet 30. August 2012 Bestiller ofte, og har aldri hatt noen problemer med det. Utenpå posen står det at det inneholder levende ufarlige dyr, så det er ikke sjult hva som er inni. Bestiller et halvt kilo om gangen, så det er jo ikke snakk om så mye. Tror ikke du trenger tillatelse på melorm, men jeg vil ikke garantere noe. Du kan jo ta en telefon til mattilsynet å høre. Siter
Zitka Skrevet 31. August 2012 Rapporter Skrevet 31. August 2012 Jeg er veldig nysgjerrig på dyret som spiser dette jeg bilde Sent from my GT-I9100 Siter
Troika-09 Skrevet 31. August 2012 Rapporter Skrevet 31. August 2012 Her er en av mine skapninger som spiser sånt: 2 Siter
Recommended Posts