dualknot Skrevet 27. August 2012 Rapporter Skrevet 27. August 2012 Vurderer du rottweiler? Eller er du kanskje en Rottweileroppdretter? Se da dette opptaket hvor Dirk Vandecasteele (Visepresiden i det Internasjonale Føderasjonen av Rottweilere) forteller om sin drøm under årets IFR VM IPO 2012. Det er dette Rottweiler handler om, det er derfor man ønsker seg en rottweiler, og det er dette dommere, oppdrettere og eiere må ha i tankene når vi nå skal forme rottweileren for det 21. århundre! 9 Siter
Malamuten Skrevet 27. August 2012 Rapporter Skrevet 27. August 2012 Ja, det hadde vært noe, og ikke bare for rotweiler, men for alle bruksrasene, selv om det neppe er helt gjenomførbart Siter
Wildah Skrevet 27. August 2012 Rapporter Skrevet 27. August 2012 En fin drøm, og som malamuten sier, denne drømmen kunne man trenge litt av i flere bruksraser Siter
Caro Skrevet 27. August 2012 Rapporter Skrevet 27. August 2012 Deler den drømmen! ikke bare for rottiser, men ALLE brukshunder! :)*applaus* Siter
Meg Skrevet 29. August 2012 Rapporter Skrevet 29. August 2012 Gjelder for trekkhundrasene også...dette med bruksegenskaper altså (jeg tar ikke sikte på å lage en brukshund av SHen altså ) SAMTIDIG synes jeg en rasehund skal være rasetypisk. Men bruksegenskaper er en viktig del av det å være rasetypisk. 2 Siter
Hermes Skrevet 1. September 2012 Rapporter Skrevet 1. September 2012 Gjelder de fleste raser, vil jeg si. Også mynder (som det selvsagt er vanskelig å få brukt i sitt tradisjonelle bruk, men vi har et fint substitutt i lure coursing). Siter
Recommended Posts