Tricolor Skrevet 23. August 2012 Rapporter Share Skrevet 23. August 2012 Har en sønn som skal til Tyskland en liten uke. Hva lønner seg, enten å ta ut Euro her hjemme eller å veksle inn der nede? Han har ikke minibankkort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiO Skrevet 23. August 2012 Rapporter Share Skrevet 23. August 2012 Jeg bruker å ta ut penger til den lokale valutaen i minibankene på flyplassen før avreise fra Gardermoen, jeg ... Er ikke det enkelt og greit da? Å veksle kontanter på stedet i utlandet gir som oftest dårligere valuta, for da går du via mellommann som skal ha sin del av kaka (istedenfor "å kjøpe" valutaen direkte av banken). Or so I've heard Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 23. August 2012 Rapporter Share Skrevet 23. August 2012 Ville ha sjekket ut kursene hos type Forex og Western Union og sett om det lønte seg å ta ut hos de. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiO Skrevet 23. August 2012 Rapporter Share Skrevet 23. August 2012 Jeg tok et lite googlesøk, men det meste som står passer ikke siden din sønn ikke skal bruke kort. Det er ting som støtter Nirms forslag om å veksle hos Forex da, når det er snakk om kontanter og ikke kortbruk. De fleste snakker bare om kortbruk som her: http://www.dinepenge...-norge/10096167 Se punkt 3 her: http://www.bedrereis...ger-i-utlandet/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tricolor Skrevet 23. August 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23. August 2012 Det er ikke snakk om et kjempebeløp, da. Minibank er uaktuelt. Han har ikke fått opprettet konto, det er både på grunn av alder og andre forhold. Tror at sist tok vi ut i Euro i den lokale banken. Men jeg husker ikke sikkert, og mye er jo forandret i forhold til Euroen på etpar år. Skal sjekke Forex, da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 23. August 2012 Rapporter Share Skrevet 23. August 2012 Det er ikke snakk om et kjempebeløp, da. Minibank er uaktuelt. Han har ikke fått opprettet konto, det er både på grunn av alder og andre forhold. Tror at sist tok vi ut i Euro i den lokale banken. Men jeg husker ikke sikkert, og mye er jo forandret i forhold til Euroen på etpar år. Skal sjekke Forex, da. Som de andre sier, sjekk kursene. Ofte er det dyrere kurser i Norge, i tillegg får man som regel ekstra vekslingsgebyrer på vanlige banker i Norge. Forex har muligens ikke det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 23. August 2012 Rapporter Share Skrevet 23. August 2012 Det som lønner seg er å ta ut lokal valuta i det landet du skal til, i minibank. Ettersom han ikke har kort ville jeg heller tatt ut Euro på Oslo S eller Gardermoen til ham. Personlig liker jeg ikke vekslingssteder. (noe skal de jo tjene penger på også). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 23. August 2012 Rapporter Share Skrevet 23. August 2012 Forex tar seg ikke betalt for å kjøpe valutta. I hvert fall ikke sist jeg var der tidligere i år. Mange av de tjener nok veldig godt på å sende valutta rundt om i verden. Det er faktisk ganske dyrt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wanderlust Skrevet 23. August 2012 Rapporter Share Skrevet 23. August 2012 Banken gir dårligere kurs, og tar gebyrer, så vidt jeg vet. Forex gir litt dårligere kurs (noe må de vel få inn på), men er gebyrfrie. Så tror nok muligens jeg ville vekslet der. Om man får bedre kurs her i norge eller utlandet vet jeg ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts