Gå til innhold
Hundesonen.no

Euro, hvor svarer det seg å veksle inn?


Tricolor
 Share

Recommended Posts

Jeg bruker å ta ut penger til den lokale valutaen i minibankene på flyplassen før avreise fra Gardermoen, jeg ... Er ikke det enkelt og greit da? Å veksle kontanter på stedet i utlandet gir som oftest dårligere valuta, for da går du via mellommann som skal ha sin del av kaka (istedenfor "å kjøpe" valutaen direkte av banken). Or so I've heard :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok et lite googlesøk, men det meste som står passer ikke siden din sønn ikke skal bruke kort.

Det er ting som støtter Nirms forslag om å veksle hos Forex da, når det er snakk om kontanter og ikke kortbruk.

De fleste snakker bare om kortbruk som her:

http://www.dinepenge...-norge/10096167

Se punkt 3 her:

http://www.bedrereis...ger-i-utlandet/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om et kjempebeløp, da. Minibank er uaktuelt. Han har ikke fått opprettet konto, det er både på grunn av alder og andre forhold.

Tror at sist tok vi ut i Euro i den lokale banken. Men jeg husker ikke sikkert, og mye er jo forandret i forhold til Euroen på etpar år.

Skal sjekke Forex, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om et kjempebeløp, da. Minibank er uaktuelt. Han har ikke fått opprettet konto, det er både på grunn av alder og andre forhold.

Tror at sist tok vi ut i Euro i den lokale banken. Men jeg husker ikke sikkert, og mye er jo forandret i forhold til Euroen på etpar år.

Skal sjekke Forex, da.

Som de andre sier, sjekk kursene. Ofte er det dyrere kurser i Norge, i tillegg får man som regel ekstra vekslingsgebyrer på vanlige banker i Norge. Forex har muligens ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som lønner seg er å ta ut lokal valuta i det landet du skal til, i minibank. Ettersom han ikke har kort ville jeg heller tatt ut Euro på Oslo S eller Gardermoen til ham. Personlig liker jeg ikke vekslingssteder. ;) (noe skal de jo tjene penger på også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...