Elisabeth00 Skrevet 22. August 2012 Rapporter Share Skrevet 22. August 2012 Hvis hundene får velge, så vil de aller helst spise det råe kjøttet i sofaen, på spisestuestolene, eller eventuelt i hundesengene sine. Dersom de ikke har tilgang på noe av det, så blir råforet dratt utover gulvet før det blir spist. Der jeg bodde før pleide jeg å gi maten ute på terrassen. Da var det bare å spyle kjapt over når de var ferdige. Men her jo bor nå har jeg ikke lenger den muligheten dessverre. Nå må jeg gi maten på kjøkkenet, og så vaske over gulvet etterpå. Det går selvsagt fint, men lurer jo på hvordan andre gjør det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 22. August 2012 Rapporter Share Skrevet 22. August 2012 Enten ute i hagen eller på vaskerommet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rocket Skrevet 22. August 2012 Rapporter Share Skrevet 22. August 2012 Gir ute i oppkjørselen. Edit: Jeg gir forøvrig V&H fryst for øyeblikket, derfor han får det ute. Har det stått over natten og tint i kjøleskapet blir det servert vanlig i skålen, da slukes det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 22. August 2012 Rapporter Share Skrevet 22. August 2012 Kjøkkenet i en skål (er fliser der, lett å vaske), eller over en egen hundeseng hvor som helst eller i leiligheten (som er lett å hive i vaskemaskinen). Eller ute, men det har vi ikke prøvd her i den nye leiligheten enda da uteplassen er lekeplassen til jentene som bor over her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 22. August 2012 Rapporter Share Skrevet 22. August 2012 Kjøkkenet i en skål (er fliser der, lett å vaske), eller over en egen hundeseng hvor som helst eller i leiligheten (som er lett å hive i vaskemaskinen). Eller ute, men det har vi ikke prøvd her i den nye leiligheten enda da uteplassen er lekeplassen til jentene som bor over her. Oi! Sånn vaskemaskin må jeg også skaffe meg. 13 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lemen Skrevet 22. August 2012 Rapporter Share Skrevet 22. August 2012 På kjøkkenet i matskålen hans vel.. Som forøvrig er en "Prins" asjett riktignok. Her i huset er det ikke noe alternativ til å spise maten av asjetten sin, det er der maten serveres og spises - basta. Jeg hadde seriøst brekt meg om jeg måtte plukke opp og vaske vekk rått kjøtt og blod rundt om kring på gulvet og i møbler etter hvert måltid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 22. August 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22. August 2012 Å få hunden til å ikke spise på sofa/stoler/tepper er jo en sak. Men hvordan hindrer du at hunden tar en bit i munnen og slipper den på gulvet ved siden av matslålen? Mine gjør nemlig dette, de tar en bit, tygger litt, og slipper den på gulvet. Aller helst vil de ta hver bit med seg som sakt, men ved å lukke kjøkkendøren forsvinner jo den muligheten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rocket Skrevet 22. August 2012 Rapporter Share Skrevet 22. August 2012 Å få hunden til å ikke spise på sofa/stoler/tepper er jo en sak. Men hvordan hindrer du at hunden tar en bit i munnen og slipper den på gulvet ved siden av matslålen? Mine gjør nemlig dette, de tar en bit, tygger litt, og slipper den på gulvet. Aller helst vil de ta hver bit med seg som sakt, men ved å lukke kjøkkendøren forsvinner jo den muligheten. Du kan jo legge et håndkle under/rundt matskålen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiO Skrevet 22. August 2012 Rapporter Share Skrevet 22. August 2012 Jeg hadde et eget håndkle som jeg brettet ut på sofaen, som maten MÅTTE spises på. Prøvde hun å dra maten med seg et annet sted, var det strengt "nei", og så la jeg den bestemt tilbake på håndkleet. Tok ikke mange repetisjonene før hun innfant seg med at rått kjøtt skal spises kun på håndkleeet :- ) Hun ble skikkelig ivrig hver gang hun så jeg tok frem det håndkleet og gjorde klart... da løp hun til fryseren med en gang Og hun ble veldig flink til å holde seg på bare håndkleet (som ble vasket sånn ca annenhver dag). Grunnen til at det ble i sofaen, var fordi jeg da kunne sitte behagelig ved siden av i begynnelsen og passe på at maten ikke ble dratt med noe annet sted. Nå har jeg ikke fôret rått på en stund, mangel på plass i fryseren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 22. August 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22. August 2012 Smart. Det håndkletipset skal jeg prøve. De drar i utgangspunktet med seg maten over større områder på gulvet, men om de har en litt større plass der maten er lov, enn bare en matskål, så skal det nok bli enklere å lære dem at maten kun kan spises på håndklet. Og så slipper jeg å vaske over gulvet hver gang de får noe annet enn tørrfor... Fortiden råforer jeg ikke hver dag, men jeg har lyst til å gå over på V&H kombinert med annet kjøtt/bein igjen. Endelig fått tilgang på fryser igjen, så nå har jeg den muligheten Syns hundene mine blir tynne av å gå på tørrfor, på det som kommer ut igjen virker det som at mesteparten går rett igjennom. I tillegg blir ånden dårligere. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 22. August 2012 Rapporter Share Skrevet 22. August 2012 Ute på balkongen, eller inne på stua med en baderomsmatte under. En periode prøvde hun seg med at "jammen, stueteppet er MYE bedre å spise på". Men det ga seg da hun fikk sin egen matte, og som du sier, et litt større område å spise på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rødhette&Ulven Skrevet 22. August 2012 Rapporter Share Skrevet 22. August 2012 Foret serveres opptint og utrørt i vann, så må de stå på stedet og lepje det i seg. Større stykker (hele kyllinger etc) serveres ute i hagen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 22. August 2012 Rapporter Share Skrevet 22. August 2012 Feilpos t Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jankaa Skrevet 22. August 2012 Rapporter Share Skrevet 22. August 2012 Jeg fòrer ute, eller på kjøkkenet. Har sånn snålt gulvbelegg, så det er bare å dra filla over da de er ferdig. Her i huset er det ikke snakk om å prøve seg på å spise i sofaer/stoler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 22. August 2012 Rapporter Share Skrevet 22. August 2012 hele kjøttstykker over en viss størrelse spises ute. V&H servers i matskål og gulpes ned. Ikke noe griseri her i gården nei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mollymor Skrevet 22. August 2012 Rapporter Share Skrevet 22. August 2012 Det serveres i og spises fra skåla hennes på kjøkkenet. Har hatt andre hunder på ferie og har aldri opplevd at noen har tatt seg tid til å flytte på maten (eller tygge sakte), her suuuuges den rett ned i magen. Hehe, og skåla vaskes nøye med tunga etter at det er tomt. Ikke en prikk går til spille. Men kanskje det er fordi jeg hakker op maten før servering? Ser for meg at hundene kanskje kunne funnet på å flytte på den hvis bitene var større? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AussieAllTheWay Skrevet 22. August 2012 Rapporter Share Skrevet 22. August 2012 V&H spises fra skålene på gulvet uten søl. Større biter tar de med til hundesengene, og det er sjelden jeg ser så mye som en liten flekk etter de. Sofa/stoler er ikke lov med mat i munnen... Edit: V&H gis opptint og oppdelt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ara Skrevet 22. August 2012 Rapporter Share Skrevet 22. August 2012 Somregel spiser de det fra skåler på gulvet. Ikke noe problem med søling da det nesten blir innhalert. Men tørrfor bærer de små med seg en munnfull av å legger i sofaen iblant , men aldri prøvd det med kjøtt heldigvis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 22. August 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22. August 2012 Deler opp mat. Men de er småspiste da. De kan også fint ta med seg en munnfull med tørrfor, slippe det på gulvet et anet sted, og spise en og en kule. Kyllingvinger hakker jeg i to, før hakket jeg dem i 4, men så ikke noe forskjell på hvordan de flyttet på det da heller. De er også sånn som kan ta med seg en kyllingvinge, og forsøke å grave den ned. Det kan godt være det er en vane de har fått, siden de ofte har fått mat opptil 6 hunder samtidig (får hvert sitt fat). Sånn at de får spise sitt i fred. Men jeg har stor tro på "håndkle metoden" ser for meg at det kan hjelpe mye Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 22. August 2012 Rapporter Share Skrevet 22. August 2012 Her får hunden i 90% av tilfellene fryst, så blir det jo lite klin i seg selv. Og skål blir veldig lite brukt, her får han maten på et håndkle som er enkelt å riste utendørs og kaste i vaskemaskinen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SCRM Skrevet 22. August 2012 Rapporter Share Skrevet 22. August 2012 Her spises den på kjøkkenet i matskålen hennes, rekker nesten ikke ha på maten før den er spist opp. Så ikke noe problem med søl andre plasser for å si det sånn.. Edit: Hun får det som regel helt tint, hvis det er litt frossent blir det så små biter att de går ned på høykant. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 22. August 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22. August 2012 Hehe, skulle ønske det var sånn her også :D Hundene her spiser det ikke frossent, må ha det helt tint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbogutten Skrevet 22. August 2012 Rapporter Share Skrevet 22. August 2012 Ulf spiser på biabeden sin De andre spiser på gulvet men så små mengder at det bare er å tørke over etterpå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papillon Skrevet 22. August 2012 Rapporter Share Skrevet 22. August 2012 V&H i matskåla. Ikke blodige stykker kan serveres i gangen men høns og gørr osv serveres UTE. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 22. August 2012 Rapporter Share Skrevet 22. August 2012 Siden hunden er levert med vakumsug så går det meste ned over skålen. Noen gangter serveres maten også ute. Det som blir servert inne har dem ikke lov til å ta ut av kjøkkenet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts