Gå til innhold
Hundesonen.no

Har dere et klikkertrent dyr? (utenom hund)

Benedicte

Recommended Posts

Jeg ahr alltid slitt med å motivere kaninen min, men i dag hadde han veeeldig lyst på gulerot, så jeg skjærte en halv gulerot i mange små biter og begynte å klikke + godbit, klikke + godbit. Det virket som om han forstod det til slutt. Jeg har noen hopphindre til kaniner, men hadde aldri prøvd det på Kompis. Så begynte jeg å klikke når han snuste på hopphinderet, så når han gikk over det (og rivde hele ned selvsagt :roll: ) og etter 6 klikk hoppet han frem og tilbake hele tiden, og hver gang klikket jeg og gav godbit! Er utrolig imponert over Kompis :mrgreen:

Har dere klikkertrente dyr? (ser bortifra hunder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikkertrente Lillesøs sin katt litt, men da hun begynte å prøve selv,

(og ikke fikk det til) og jeg ba henne vente til jeg hadde kommet litt i gang, så fikk ikke jeg lov heller.

Og da gadd jeg ikke.

Men klarte å lære henne Touch på 1 dag da.

Fikk dessverre ikke mer tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen andre dyr selv (mulig det blir en klikkertrent høne med tiden for også fersk hønsegjødsel til hagemanien min), men har klikkertrent hyperaktive (ja hyperaktive, noe ala ADHD hos) rotter i et forskningsprosjekt på Blindern under utdannelsen min. Gøy!! :D Diskriminasjonsoppgaver o.l. Hos de fremste læringspsykologene i landet :mrgreen: Jeg skjønte ikke da hvor privilegie slike ting er. Da var det bare "Æsj tidlig opp om morran" :roll: :wink:

Hehe ja og trente fettern min sin gamle katt (16 år) til og sitte og gi labb og sånn når jeg var 8-10 år, uten klikker, men med klikkermetode :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
    • Er det noen som har kompetanse når det gjelder forvask av spisebestikk og servise før man setter det inn i maskin med kort vaskesyklus (steamer). Skal man vaske med håndoppvaskmiddel først, eller bare bruke rent vann? Finner ingen spesifikk beskrivelse hos mattilsynet. Har bare hørt at det kan ødelegge maskinen. Hvis noen har en link å vise til, helst fra produsent (Miele, Hobart el.lign.) hadde det vært fint.  
    • Huken multisele eller Troll nomesele. 
    • Avstand? Om hun kjefter, ta henne bort fra ham. Eller ham bort fra henne.  Dette er en prosess som tar mye tid, så jeg tenker at det kan være hun har større behov for rom og avstand en god stund til. Å ta igjen et par år med sosialisering som skulle skjedd fra valpestadiet vil ta lang tid og mye tålmodighet tror jeg.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...