Gå til innhold
Hundesonen.no

Har dere et klikkertrent dyr? (utenom hund)

Benedicte

Recommended Posts

Skrevet

Jeg ahr alltid slitt med å motivere kaninen min, men i dag hadde han veeeldig lyst på gulerot, så jeg skjærte en halv gulerot i mange små biter og begynte å klikke + godbit, klikke + godbit. Det virket som om han forstod det til slutt. Jeg har noen hopphindre til kaniner, men hadde aldri prøvd det på Kompis. Så begynte jeg å klikke når han snuste på hopphinderet, så når han gikk over det (og rivde hele ned selvsagt :roll: ) og etter 6 klikk hoppet han frem og tilbake hele tiden, og hver gang klikket jeg og gav godbit! Er utrolig imponert over Kompis :mrgreen:

Har dere klikkertrente dyr? (ser bortifra hunder)

Skrevet

Nei men har så smått begynt å klikkertrene katten :) Hun forstår det!

Jeg begynte å klikke for øyenkontakt og hun så på meg hele tiden til hun fikk klikk. Har bare prøvd én gang til nå :(

Skrevet

Klikkertrente Lillesøs sin katt litt, men da hun begynte å prøve selv,

(og ikke fikk det til) og jeg ba henne vente til jeg hadde kommet litt i gang, så fikk ikke jeg lov heller.

Og da gadd jeg ikke.

Men klarte å lære henne Touch på 1 dag da.

Fikk dessverre ikke mer tid.

Skrevet

Har ingen andre dyr selv (mulig det blir en klikkertrent høne med tiden for også fersk hønsegjødsel til hagemanien min), men har klikkertrent hyperaktive (ja hyperaktive, noe ala ADHD hos) rotter i et forskningsprosjekt på Blindern under utdannelsen min. Gøy!! :D Diskriminasjonsoppgaver o.l. Hos de fremste læringspsykologene i landet :mrgreen: Jeg skjønte ikke da hvor privilegie slike ting er. Da var det bare "Æsj tidlig opp om morran" :roll: :wink:

Hehe ja og trente fettern min sin gamle katt (16 år) til og sitte og gi labb og sånn når jeg var 8-10 år, uten klikker, men med klikkermetode :D

Skrevet

Har planer om å prøve å bruke klikker på den ene kaninen min , men har ikke kommet så langt ennå :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...