Gå til innhold
Hundesonen.no

Har dere et klikkertrent dyr? (utenom hund)

Benedicte

Recommended Posts

Skrevet

Jeg ahr alltid slitt med å motivere kaninen min, men i dag hadde han veeeldig lyst på gulerot, så jeg skjærte en halv gulerot i mange små biter og begynte å klikke + godbit, klikke + godbit. Det virket som om han forstod det til slutt. Jeg har noen hopphindre til kaniner, men hadde aldri prøvd det på Kompis. Så begynte jeg å klikke når han snuste på hopphinderet, så når han gikk over det (og rivde hele ned selvsagt :roll: ) og etter 6 klikk hoppet han frem og tilbake hele tiden, og hver gang klikket jeg og gav godbit! Er utrolig imponert over Kompis :mrgreen:

Har dere klikkertrente dyr? (ser bortifra hunder)

Skrevet

Nei men har så smått begynt å klikkertrene katten :) Hun forstår det!

Jeg begynte å klikke for øyenkontakt og hun så på meg hele tiden til hun fikk klikk. Har bare prøvd én gang til nå :(

Skrevet

Klikkertrente Lillesøs sin katt litt, men da hun begynte å prøve selv,

(og ikke fikk det til) og jeg ba henne vente til jeg hadde kommet litt i gang, så fikk ikke jeg lov heller.

Og da gadd jeg ikke.

Men klarte å lære henne Touch på 1 dag da.

Fikk dessverre ikke mer tid.

Skrevet

Har ingen andre dyr selv (mulig det blir en klikkertrent høne med tiden for også fersk hønsegjødsel til hagemanien min), men har klikkertrent hyperaktive (ja hyperaktive, noe ala ADHD hos) rotter i et forskningsprosjekt på Blindern under utdannelsen min. Gøy!! :D Diskriminasjonsoppgaver o.l. Hos de fremste læringspsykologene i landet :mrgreen: Jeg skjønte ikke da hvor privilegie slike ting er. Da var det bare "Æsj tidlig opp om morran" :roll: :wink:

Hehe ja og trente fettern min sin gamle katt (16 år) til og sitte og gi labb og sånn når jeg var 8-10 år, uten klikker, men med klikkermetode :D

Skrevet

Har planer om å prøve å bruke klikker på den ene kaninen min , men har ikke kommet så langt ennå :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...