Gå til innhold
Hundesonen.no

Hågakollens Isak og Vardekampens Bris - Runderingsbilder side 8


Frida og fuglehundene
 Share

Recommended Posts

  • Svar 394
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ute på ny tur i går, sammen med en nabo. Vi var ute i 4,5 time, og bortsett fra en båndtur i dag så har de stort sett sovet fram til nå   Han har så økonomisk måte å løpe på han her....

I dag fikk jeg bildene fra da vi var hos fotografen, og jeg tenkte dere også kunne få se dem Fotografen er Rina-Bodil Brenden og hun holder til i Åsnes. Jeg vil virkelig anbefale henne

Blitt en stund siden sist jeg tok med kameraet på tur. I går var det -22 da vi gikk ut, og det ble bare 2,5 timer ute, for vi måtte snu da Bris ble veldig kald. Rakk å ta noen bilder allikevel, til tr

Posted Images

Så søt han er med langlinen sin. :ahappy:

Hehe, ja, er man ikke i godt humør før man ser han blir man det :D Det er veldig typisk Bris, alltid i godt humør og ser det positive i alt ;)

Er nok derfor jeg er så forelsket i settere. De er i godt humør, ser ikke poenget med konflikter og ser løsninger og ikke problemer. Akkurat slike mennesker og dyr jeg liker å ha rundt meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleZara: Hehe ;) Takk! Litt gøy at andre ser det også, jeg føler jo at jeg ser meg blind :P

Bris lærte seg å lukke skapdører på to treningsøkter! Ble overrasket, for Isak har tatt ting hakket raskere enn Bris, men plutselig hopper han på musematta med stor intensitet når jeg ber om det og dytter igjen skapdøra med stor kraft når jeg ber om det. Og Isak er så søt der han dytter på skapdøra (han kan jo også det trikset), og om skapdøra ikke går helt igjen ser han på den og dytter den en gang til. Jeg blir stolt, ser at han tenker og vet hva han skal gjøre for å få belønning :D

Må vise fram Isak litt også

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleZara: Hehe ;) Takk! Litt gøy at andre ser det også, jeg føler jo at jeg ser meg blind :P

Bris lærte seg å lukke skapdører på to treningsøkter! Ble overrasket, for Isak har tatt ting hakket raskere enn Bris, men plutselig hopper han på musematta med stor intensitet når jeg ber om det og dytter igjen skapdøra med stor kraft når jeg ber om det. Og Isak er så søt der han dytter på skapdøra (han kan jo også det trikset), og om skapdøra ikke går helt igjen ser han på den og dytter den en gang til. Jeg blir stolt, ser at han tenker og vet hva han skal gjøre for å få belønning :D

Må vise fram Isak litt også

Så flinke dem er! (eller du er egentlig, som har lært dem dette :D )

Isak var utrolig søt på filmene :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dem er! (eller du er egentlig, som har lært dem dette :D )

Isak var utrolig søt på filmene :wub:

Så flink Isak er! :ahappy:

Hehe, takk ;) De er utrolig lettlærte begge to og vant til å bli trent fra dagen de kom i hus, så med en gang jeg tar fram klikkeren så vet de hva som skal skje. Hittil er Isak den som er flinkest til å tenke selv og tilby atferd, så han er ekstra morsom under trening ;) Spesielt på kurs hvis han ikke helt forstår eller tar seg tid til å forstå hva jeg vil, plutselig halter han et steg eller to og alle begynner å le, hehe :P Det er favorittrikset hans, det er alltid det første han tilbyr, hehe :) Noen ganger lurer jeg på om det er litt border collie i han, hehe ;)

Han skal være glad han har de øynene han har, det er det som har gjort at han har overlevd :P Han var en skikkelig møkkahund da han var yngre, jeg har aldri jobbet så mye med en hund før som jeg har med han. Han ble liksom født helt uten manerer og oppdragelse. Noen hunder er født naturlig lydige, ikke han :P Han kan fortsatt være litt mye, men merker godt at han har blitt voksen, Og så tålmodig han har vært med Bris helt fra han var bitteliten :) Han har bitt han i lepper og ører og Isak har vært en kjempetålmodig storebror.

Isak kan mange triks, nettopp fordi han var veldig mye som ung og han trengte å bruke hodet sitt en del, så det kom vel noe godt ut av det :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hipp hurra for Bris som ble ett år i går :D Dagen ble feiret med bursdagsselskap ute i fem timer sammen med Janka og Malle :)

122_zpse8ebd931.jpg

Finingen som har blitt ett år :wub:

183_zps780529f6.jpg

Isak stakk hodet dypt ned i sekken min og tok lua mi :P Kjeeeempegøy :P

155_zps33289f8a.jpg

158_zps430fdc86.jpg

Jeg fikk til slutt ropt han inn og fikk en vellykket apport og trodde faren var over. Så mistet jeg votten min...

240_zpse0731458.jpg

132_zpsa461f638.jpg

Fine Malle :)

361_zpsdc7ac8d4.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har trent på venstrevendinger, og det har blitt så bra :D Angrer på at jeg ikke filmet han før vi lærte det inn på nytt, for da var det frambein overalt, nå har han lært seg å holde de mest mulig rolig og flytter bare bakparten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi gått en langt tur, og det ble 10 km :) Vi gikk ei runde jeg ikke har gått før, men jeg så den på kartet på tlf, så da gikk vi der :)

Første gangen Bris gikk i strikk med Isak, men det gikk bra :) De ble nok varme og tørste etterhvert som vi gikk tur, så de prøvde ofte å hive seg ut i grøfta, spise snø, rulle og gni seg i snøen :P

Fint ute :)

MHM_1130404160558_zps37595c97.jpg

Det er så fint med matchende hunder, aldri hatt det før, så nyter synet av disse to :wub:

DSC_6234_zpsbf2ba5b0.jpg

Hive-seg-ut-i-grøfta-og-spise-snø-og-herje-pause # 125

DSC_6295_zps70e1935f.jpg

Kan liksom ikke gjøre noe annet enn å le heller når man ser hvor mye de koser seg :P "Viktig å ta pauser mutter'n" ;)

DSC_6294_zps33e31f57.jpg

DSC_6293_zps8431e7e9.jpg

DSC_6290_zps3b7a60ab.jpg

Hive-seg-ut-i-grøfta-og-spise-snø-og-herje-pause # 221

DSC_6311_zps896e00cf.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har trent litt på å løpe rundt en gjenstand. Litt for moro, litt for å øke intensitet ved behov og litt for å feks kunne trene sitt/stå/dekk fra fart uten å måtte sette fra seg hunden i sitt og bli eller få noen til å holde. Og det er så gøy :D Bris tilbyr det flere ganger, så i det jeg er ferdig med å belønne han med leka tar han en ny runde på eget initiativ, hehe :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Vi har begynt å trene med den lokale hundeklubben, og i dag var Bris på sin tredje trening. Han er veldig opptatt av de andre hundene og girer seg veldig opp på det, så håper det blir bedre etterhvert. Han er veldig flink til å jobbe og ha kontakt med meg selv om han girer seg opp. Håper han roer seg snart så vi kan trene litt mer uten kobbel. Han stikker ikke av og holder seg i nærheten når han går løs, men siden han girer seg opp og er så fokusert på de andre vil jeg ikke gi han sjansen til å forsterke den atferden om han plutselig begynner.

I dag lå Bris i sin andre fellesdekk, og for første gang i ett minutt. I tillegg til at det var første gang uten å belønne underveis så hadde han en nabo på hver side, hvor den ene reiste seg flere ganger og gikk mot eieren. Så løp ei foran hundene for å gjøre det vanskeligere for de, og til slutt måtte vi hoppe fram mot hundene, hoppe tre meter bak og så hoppe tilbake så vi sto 10-15 meter unna de igjen. Da var det hakket før Bris lettet, men heldigvis lå han rolig og jeg fikk belønnet han med en gang.

Vi trente også på tannvisning, og da gjorde vi det på hverandre hunder slik at vi la vår hund ned i dekk og bli og tok tannvisning på de 3-4 andre i gruppa (vi delte oss i to). Aldri prøvd dette med Bris før, men han lå rolig og var kjempeflink selv om jeg gikk bort til andre hunder.

Vi trente også på hinder, og nå begynner jeg å lure på om vi skal prøve oss på en uoffisiell konkurranse.

På slutten da alle reiste trente jeg litt fri ved fot slik at vi fikk trent uten kobbel, og plutselig dro han avgårde mot fotballmålet løp rundt og var kjempestolt :P Han tok "stolen", haha :D

Veldig fornøyd med han i dag, og han er kjempesliten etter dagens trening :)

IMG_4090_zpsf449720c.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine gutta er :)

Jeg måtte le litt da jeg så vannmerkingen (heter det ikke det?) på et av bildene dine på facebook: FML, det må jo være tidenes beste navneforkortelse :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...